♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 28 augusti 2010 09:56

Bild från i veckan...


 

Av Debora Persson - 28 augusti 2010 07:54

God Morgon!

Det jag skrev igår blev lite luddigt men det var för jag var så trött.

Idag är vi inte helt utvilade men det får gå ändå. Maximilian skulle sktiga upp 07.15

Gårdagen var iallafall toppen. Fick mycket handlat och vi hade jättetrevligt.

På vägen hem skrek Maximilian stup i ett från Malmö till Ekeröd/Linderöd. Och stackarn var så trött när han bara skrek och skrek. Fick ny blöja och han hann inte en blinka innan han somnade. Vi var säkra på att han skulle vakna när vi kom hem och sen vara vaken resten av kvällen. Men lille ölsklingen sov sov, han vaknade inte när vi bar ut honom ur i bilen, ut i kylan och upp för trappan. Nix, han sov resten för kvällen då så det var rätt skönt faktiskt.


Idag har vi planer för hela dagen. Mannen och Danne ska iväg och köpa frallor nu och sen har vi en del att plocka med. Packa upp alla nya saker och kläder vi köppte igår.

Packa Maximilians väska eftersom hans mormor kommer och hämtar gullungen sen. Egentligen vill jag inte lämna bort honom. Vill ha  honom nära mig hela tiden. Men såklart har han det toppen hos mormor! :)

Plocka i ordning här hemma. In till staden, bort till K och sälja hennes stenåldersteve och sen kommer det ju lite folk hit ikväll.


Det är väl ungefär vad som ska hinnas med idag. Nu ska jag pussa på Maximilian som kommer till mig.


Av Debora Persson - 27 augusti 2010 23:06

God Kväll!

Äntligen hemma efter en heldag på flykt.

Först skolan till 10.00 Blev hämtad av mannen, Danne, lillasyster & Maximilian. Drog till Malmö och första anhalt blev såklart Mobilia!

Skickade iväg de andra till att göra vad de ville medans jag & Maximilian gick till mitt jobb.

Maximilian gillade mitt jobb. Blev lovad att om 18 år får han med jobb där.

Han fick en flagga & äppel så han var glad & nöjd med besöket:)


En snabbisrunda på Mobilia och sen skulle pojkarna bort till arenan och mff-shopen innan vi åkte in till stan. Det första vi gjorde var att äta på Thaien. Som jag saknat den maten! Åt så man höll på att storkna.

Mätta och fullt belåtna gick vi ut redp för att shoppa.


Blev en hel del köpt faktiskt. Maximilian handlade såklart mest... ;)

Han köpte bland annat en vinterjacka, mysbyxor, tröja, byxor, jeansskjorta mm.

Jag fick inte så mycket köpt till mig dock. En blus, 3 leggings, ett par skor och lite annat.


Efter shopingen begav vi oss till Ikea. Blev en hel del handlande där med. En matta först och främst till vardagsrummet. Den vi har nu är inte rolig längre. Lite småplock blev det med. Skull eha ett fårskinn ( ngn ullig sak) till Maximilian som han ska ha i barnvagnen till höst och vinter när det är så kallt ute, men de var såkklart slut. Min vanliga tur. Men jag tänkte inte ge mig utan jag gick och letade upp någon personal och bönade och bad om fårskinnet. Snubben ringde runt och runt men de hade inga på lagret heller. ;( "Välkommen tillbaka vecka 37" tack tack.


Nu är vi äntligen hemma iallafall. Trötta som sjutton och ska strax gå och lägga mig. Fruktansvärt trött efter dagen.

Men vi har haft trevligt! ;)


Lite bilder från dagen & en del av de som böev inköpt...


           

till mig

  jeansskjorta till Maximilian   Maximilians jacka. Är fruktansvärt kär i den jackan!  

Av Debora Persson - 27 augusti 2010 06:29

Mooorning.

Fruktansvärt jobbigt att stiga upp idag. Jobbig natt för Maximilian.

Idag är det iallafall skola som gäller. 80 minuter engelska. Sen bär det av till Malmö för en heldag där med manne, Danne, lillasyster och världens sötaste unge Maximilian.

Kommer bli en toppendag! :)


Men först ska jag försöka hinna med bussen först och främst. Idag har jag faktiskt mer tid på mig än vad jag haft någon annan dag. De ni!

Av Debora Persson - 26 augusti 2010 20:51

Fullt upp hela dagen i stort sett. Skolan heela dagen. Direkt efter skolan bar det av till blekinge igen. Sölvesborg för att lämna barnvagnen och annat hos mamma, dock var det ingen hemma där ;( Efter det bar det av till Mörrum för att hämta Danne.

Nu ikväll har vi ätit pannkakor och tagit det lugnt en stund. Maximilian somnar strax. Han ligger och äter välling för fullt just nu, kliar sig i ögonen och gråter lite grann ibland.


gick igenom gamla bilder. Fyy vad jag saknar min mage. Såg ut såhär för ganska exakt ett år sedan!

 

     


Fruktansvärt trött nu, strax gå och lägga sig och invänta morgondagen..

Av Debora Persson - 26 augusti 2010 18:52

Mest för att jag älskar honom över allt annat.


    

Av Debora Persson - 26 augusti 2010 06:27

God Morgon!

Idag är jag inte alls lika trött som vanligt. :-)

Göra mig i ordning nu för skolan. Efter skolan idag ska vi åka till blekinge. Lämna tillbaka barnvagnen som vi i stort sett aldrig hade behövt låna eftersom vi fick tillbaka vår egna så snabbt. När vi ändå är i blekinge plockar vi upp Danne på vägen med. Han ska bo hos oss ett par dagar.

Vi har skaffat oss städhjälp. ;-)

Nej, han kunde lika gärna stanna kvar hos oss eftersom i morgon ska han med till Malmö, lördag blir det fest och på söndag ska de åka till Malmö igen för att glo på fotboll.

Nu ska jag göra mig i ordning så man kanske hinner få i sog lite frukost idag :)


 

Av Debora Persson - 25 augusti 2010 20:41

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.

Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards