♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 25 augusti 2010 20:05

Puuh.

Hemma för cirka en halvtimme sedan.

Gick i skolan till 15.40 Helt slut i skallen kom mannen, lillasyster & min älsklingspojk och hämtade mig.

Åkte in till stan en runda och gick där en sväng. Det kliade verkligen i fingrarna på både mig och lillasyster. Vi ville handla men får vänta tills på fredag när vi ska åka till Malmö:)

Lite handlade vi förstås ändå. Klisterlappar till mitt fotoalbum, linne och leggings till mig.

Maximilian köpte sig en snuttekanin. Så himla mjuk och gosig så man skulle kunna skaffa en till sig själv ;)


 

Efter den lilla shoppingrundan så bar det av till Maxi för storhandling.

Ungefär hela Kristianstad var där och shoppade loss. Köer som var värre än bilköer på autobahn ungefär.


Nu är jag lagom trött men har massor att göra. Hela dagen har varit lite tuff. Började ju med att jag som vanligt skulle stressa det sista eftersom jag slöade så länge. Sprang ner i trappen och ut genom dörren och då kom jag på att jag glömt min mat. Funderade på att strunta i att ta med maten och köpa mat på skolan men i sista sekund sprang jag upp alla trappor igen. Fixade maten snabbt och rev runt massor i köket innan jag fick springa ner igen.

Bussen var proppfull och körde i snigelfart så hann precis med bussen som jag skulle byta till.

Svenska hade vi först och det gick helt okej. Sen matte. Där började det gå utför. Där stängde min hjärna av för dagen. Sen naturkunskap. Satt och lyssnade heeela tiden. Bland annat fick vi reda på att vi ska på en del utflykter. En av dom ska vi åka och titta på fåglar en hel eftermiddag. Vad fasen har jag gett mig in på?!  Fåglar??

Sista timmen ägnade vi åt historia.

Nu ska vi glo på fångarna på fortet. Och sen ska jag laga mat till i morgon och fixa lite annat. Har fått tusen mail om skolböcker jag vill köpa så måste sitta och gå igenom dom och svara på de jag vill köpa från mm.

Av Debora Persson - 25 augusti 2010 06:47

God Morgon!

Som vanligt ligger jag efter idag med ;)

Jag lät klockan ringa ngra fler gånger idag. Behövde rasta den lite ;)

Dax att klä på sig, kamma håret, sminka mig och hinna få något i magen på 25 minuter.

Tjao!

Av Debora Persson - 24 augusti 2010 19:59

Lagom trött nu ikväll. Bra det för då kan man komma i säng i lagom bra tid:) Maximilian har redan somnat!? Undrar om det är för natten nu? Inte likt honom, han brukar somna tidigast 21..

Men skönt för oss allihopa :)

Nu är det Rena Rama Rolf på tv och snart ska vi glo på Fångarna På Fortet.

Rena Rama fredagsunderhållningen :)

Hann inte se på Fångarna igår knappt eftersom det var fotboll på tv då så ikväll får vi se om det är något att hänga i granen. Tror knappast att det kan slå programmen som sändes förr..


 


Förresten så kommer vi (jag) heja på Idollaget för Snygga Eddie är med ikväll.

 

Av Debora Persson - 24 augusti 2010 17:32

Hallå där.

Att tillbringa dagen i skolan på tisdagar kommer inte vara det mest uppskattade. Inte heller på onsdagar då jag har samma lektioner som på tisdagen.

Svenska, matte, naturkunskap & Historia. Puuh.

Men ska inte hänga läpp för det. Svenska är ingen direkt jobbig lektion & naturkunskap har jag ju faktiskt haft en gång i tiden även om man ofta var sjuk de dagarna. Historia har vissa delar som är intressant och resten kan jag inbilla mig att det också är intresseant. Matte- ja där kan jag inte ens inbilla en den mest korkade att jag tycker om matte. Min hjärna stänger av totalt och startar inte upp förräns jag lämnat salen igen. Där kan jag inte lura någon.

Men som sagt, jag kunde haft det värre. Än så länge gillar jag skolan trots att det tar sååååå mycket på krafterna. Går väl över det med snart ;)


Jag är iallafall hemma från skolan nu, mina pojkar och lillasyster hämtade mig. Något sena eftersom trfiken stoppat upp när en buss brann. Åkte sen och hämtade Maximilians barnvagn. Jösses vilken -skillnad det var på bromsen! Trodde inte det men denna var hur lätt som helst att bromsa. Man behövde knappt göra något för att låsa den. Innan fick vi ta till både våld och vaccelin och inte ens då kunde vi låsa vagnen. Underbart!


Har sen jag kom hem suttit och mailat på massor av böcker till skolan. Köper de hellre begagnat eftersom nya böcker ligger runt femhundralappen per bok.... Så förhoppningsvis kan man få några begagnade... :)


Nu blir det mys med min fina pojk innan vi ska äta lite middag... :)

Av Debora Persson - 24 augusti 2010 06:44

God Morgon!

Idag är jag verkligen jätte trött!!

Jag har slappat hela morgonen så det börjar bli stressigt nu, lite ont om tid att göra mig i ordning på. Börjar bli väldigt bråttom...

Dax att göra mig klar nu så jag kommer iväg till skolan.

Av Debora Persson - 23 augusti 2010 21:45

Kvällen har varit hur bra som helst.

När Karin och Julia kom fick jag asa mig upp ur soffan trots att mitt huvud var nära att sprängas.

Vi skulle åka och titta på lägenhet åt Karin & Khaled.

Underbar lägenhet. Dock så låg den på fjärde våningen. Utan hiss! Hur länge orkar man det egentligen? Jag håller på att dö varje gång jag går i vår trappa och vi bor på tredje våningen!

Men K älskar den och cill mer än gärna ha den så förhoppningsvis kan hon få den med :)


När vi kom hem gjorde vi tacos. Mannen fyller år så han slapp laga mat idag och kunde glo på sin livsviktiga fotbollsmatch.

Efteråt blev det kladdkaka. Dock så blev det inte att vi åt särskillt mycket eftersom vi var mer än lagom mätta.


Nu är mannen iväg och kör Julia till tågstationen och sen kör han hem lillasyster.

När han kommer hem så blir det läggdags.
Huvudvärken har kommit tillbaka och jag är jättetrött.

Att börja skolan tar mer på krafterna än vad det gör att vara hemma med en livlig liten pojk! Och jag har bara gått i skolan ett par dagar...


Min lilla herre har sovvägran.

Han vägrar sova och har vänt på dygnet totalt nu för tiden. Vi har krig här hemma om kvällarna för han vill absolut inte sova och vi vill att han ska sova. För flera timmar sedan. Förhoppnigsvis kommer det ändras inom kort. Han börjar dagis om 2 veckor och då lär dagarna trötta ut honom ganska rejält? Där kommer han ha fullt upp med att leka med nya leksaker och nya kompisar.


 

Av Debora Persson - 23 augusti 2010 21:01

Maximilian rusar omkring snabbt som fasen med sin lilla vagn nu. Tyvärr är ju inte rummet så jättestort så han krockar rätt ofta med väggen eller fåtöljen. Men jisses, han är snabb som en vessla :)


Av Debora Persson - 23 augusti 2010 16:41

11 Månader & 5 timmar &


56 minuter.


  

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards