♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 9 oktober 2010 20:08

Det var ju synd att de inte passade i somras....

Nu får han helt enkelt gå i dom inomhus.. :)


   

Av Debora Persson - 9 oktober 2010 19:19

Hemma efter blekingevisiten igen.

I förmiddags tog vi på oss och gick en runda, jag, Dennis, Maximilian, Tina & Tommy i det fina vädret innan vi begav oss mot Sölvesborg.

I Sölvesborg tog vi det ärtt lugnt. Förutom mormor och morfar så var även Kalleponken och Sofie där hemma.

Mat fick vi, och vi fick det vi önskade och det var så galet gott att jag inte ens orkade äta äppelkakan jag gjorde till efterätt.

Maximilian tyckte med om maten, han föredrar att äta själv och idag skulle han dessutom äta med händerna. Kladdigt blev det och det blev även ett bad efter maten.

Efter badet satte sig Maximilian och Dennis i soffan för att glo på sporten. Tydligen inget intressant eftersom båda somnade..

 

       

Körde sen KalleP och Sofie in till Sölvesborg och sedan bagav vi oss hemåt. Inom affären för att köpa godis först..


Har även pratat med min käre mor & bror idag. Snacka om att de har det bra där borta i värmen! I morgon skulle de snorkla och i onsdags hade de varit i Kairo och tittat på pyramiderna

(dock var det ju 14 timmars bussresa den dagen men det kan det vara värt det, ångrar att inte vi gjorde det när vi var i Egypten för ett par år sedan)


Resten av denna kvällen ska spenderas med mina pojkar för mys i soffan!

Av Debora Persson - 9 oktober 2010 08:53

God Morgon!

Kvällen igår var hur bra som helst. Jag, Fia och Maximilian hade myskväll själva eftersom Henke försvann och ville inte lyssna på vårt skitprat;)

Det blev som sagt massor av prat, vi käkade middag; tacoskyckling med ris. Eftersom miniSunesson precis hade upptäckt hur rolig trappan var hemma hos farmor & farfar så blev det mycket spring hos Fia för att jaga honom. Fick bygga murar för trappan så han inte kunde klättra:)

Blev Idol, godis och mys.

Mannen kom vid 22.30 (de förlorade såklart mot KHK)

När han kom så kollade vi klart på utröstningen på Idol innan vi begav oss hemåt mor frysan.

Alltid lika trevligt att umgås med Fia!

Av Debora Persson - 8 oktober 2010 16:25

Sitter hemma hos Fia just nu. Hon är i duschen och Maximilian ligger och snarkar i vagnen.

Denna fredagkväll tillbringas här och den kommer bli hur jäkla bra som helst!

  

Av Debora Persson - 8 oktober 2010 06:11

God Morgon.

Usch vad skönt med fredag! Helg!

Är inte alls taggad för denna förmiddag eftersom jag har prov, som jag inte förstår ett skvatt av. Och dessutom har jag avrit sjuk hela veckan så har inte kunnat plugga alls mycket till det.


Men eftermiddagen blir desto trevligare.

När jag ahr slutat vid 12 så ska vi bege oss mot blekinge och Mörrum.

Hem till mannens föräldrar en stund innan mannen ska bege sig mot hockeymatchen (som de kommer förlora) så jag och Maximilian ska då tillbringa kvällen hemma hos Fia och Henke.

Inte alls helt fel!


I morgon på vägen hem igen åker vi inom mormor och morfar (som bor hemma hos mamma medans de befinner sig i Egypten) Mormor gör världens bästa mat så vi har bjudit in oss själva för lite middag i morgon :)

Av Debora Persson - 7 oktober 2010 17:15

  


Hämtat lilleman på dagis.

Vi har flera kilo tvätt vi ska ta itu med innan mannen kommer hem.


Och på tal om mannen så är det så att vi stått ut med varandra i hela

4 ½ år idag!

 

 

Av Debora Persson - 7 oktober 2010 14:10




   

           

Av Debora Persson - 7 oktober 2010 13:55

Vilken dag det har varit!

Så fort jag gick utanför dörren i morse började jag känna att mina stövlar inte tålde regn. Jag som ändå tog mina mest "regntäta" skor.

Det är oxå då man tänker att man faktiskt har använding av ett par gummistövlar.

Shit happens.

Det började regna mer och mer och ju mer det regnade hoppades jag på att dagen i skogen skulle bli inställd eftersom mina fötter bara blev blötare och blötare. Nix, så blev det såklart inte och med tanke på att jag redan är förkyld och precis varit sjuk så hade jag redan då som inställning att dagen inte skulle bli bra.

Ut i skogen på "konstrunda". I skogen fanns en massa konstverk som bla stora (2 m höga) röda bollar uppe i träden, skulpurer, hus, och massor av annat som konstnärer gjort.

Efter rundan i skogen vatt det lunch och sen satte vi igång med olika aktiviteter och tipsrunda.

Hade det varit fint väder ute så hade det varit jätteroligt, men på grund av vädret var det ingen hit alls.


Fick skjuts hem iallafall så var hemma lite tidigare eftersom jag slapp två bussar.

När jag kom hem fick jag iallafall ett trevligt litet brev som talade om att jag skulle få tillbaka 255 kronor. Hade visst betalat för mycket på någon räkning så nu får jag tillbaka de penagrna:)

Och brevet var adresserat till mig med dessutom, annars brukar bara sådana roliga brev komma till mannen eftersom det mest är han som får räkningarna :)

Nu blir det massor av silver och en massa enchinagard så jag inte blir sämre än vad jag redan är nu :D


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards