♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 14 oktober 2010 17:42

Min lilla herre var jättetrött när jag hämtade honom på dagis idag (antagligen var han sista barn idag med för varken såg eller hörde andra barn när jag kom) så hann precis hem och göra lite välling till honom för någon vanlig mat hade han absolut inte orkat sitta och äta.

Dock så hade han det lite jobbigt att somna men efter att han fick lägga sig i vår säng så slockande han ganska direkt :)


Har arbetat med photoshop i skolan idag. Rätt roligt om/när man kan det. Men man glömmer så lätt om man bara har det en gång i veckan och man har inte tiden för att sitta hemma och lära sig allt. Dessutom har vi inte samma program hemma som i skolan. Har två program hemma och jag brukar ändå nöja mig med att sitta vid picasa för det är så enkelt. Dock så kan man ju inte göra alls sådana här saker med bilderna med det programmet så en vacker dag ska jag sätta mig hemma med det andra programmet och försöka lära mig det.

Men iallafall fick jag ihop ett par bilder på min lilla herre idag.


         


   


Nu ska jag sätta igång med lite nytta. Lite kaffe och sen fixa iordning lite här innan Dennis kommer hem.

Av Debora Persson - 13 oktober 2010 17:29

Gick mycket bättre att lämna på dagis idag, han blev lite ledsen men när han fick en bil att leka med så vatt han glad igen. Så jag kunde gå därifrån med bättre samvete än igår iallafall:)


När jag hämtade honom idag var han ensamt barn kvar där. Inte hänt tidigare för det brukar alltid vara en hel del barn kvar när jag hämtar Maximilian.

Det var han & två fröknar. De var ute och han låg i vagnen och sov.

Så det blev till att väcka honom så vi kunde gå hem. Han hade inte sovit så mycket på dagis idag, ingenting på förmiddagen som han brukar (30 minuter) och så blev det bara knappt en timme efter lunch. Många barn som ska sova betyder att vaknar ett barn och skriker så vaknar nästa och nästa. Han hade inte ätit mycket till lunch när han somnade så när han vaknade så fick han äta upp resten. Tydligen måste han varit för trött för att kunna äta klart allt på en gång:)


 

Av Debora Persson - 13 oktober 2010 06:55

Idag hoppas vi på att det inte blir någon ledsen pojk när jag lämnar på dagis!

Än så länge är han glad, men det var han igår innan vi gick med.

Hoppas på det bästa :)

 

Av Debora Persson - 12 oktober 2010 17:15

Har både hunnit plugga en del och kunnat fortsätta på Maximilians julkalender medans han sovit en stund. Han ligger just nu och drar sig i soffan, ska strax gå in på hans rum och bygga med lego.

Dennis kommer hem vid 19-tiden och strax därefter kommer Oskar hit för de ska glo på fotboll hela kvällen. Rooooligt.   

Av Debora Persson - 12 oktober 2010 15:45

Otroligt jobbigt att lämna Maximilian på dagis idag.


Han ville verkligen inte och så blev han ledsen.

Sträckte sig efter mig och bara skrek och skrek.


Helt röd i ansiktet var han min lilla stackare.

Och så fruktansvärt dåligt samvete man får genom att lämna honom så ledsen.

Det värkte i mammahjärtat ordentligt.

Undrar vad de tänker egentligen när man lämna dom så?

Han hatade mig säkert, undrade kanske om jag lämnat honom för gott?


Men att hämta honom var inga som helst problem:) När jag kom så satt han och gungade och var hur glad som helst:)


Nu blir det mys för vår del :)


 

Av Debora Persson - 12 oktober 2010 06:14

20.30 somnade min prins igårkväll.

Och han har sovit hela natten utan att vakna en enda gång, och då har vi till och med bytt blöja på honom två gånger!

Inte illa för att vara Maximilian :) Duktiga älskling.
Än har han heller inte vaknat så får se när han behagar att stiga upp, dock får han knappt en halvtimme på sig för klockan 7 ska han vara på dagis.


Ville helst inte stiga upp i morse, så varmt unter täcket och kallt både ute och inne. Huuh. 3 plusgrader ute.

Hade helst velat ligga kvar hela dagen och inte ha annat än mysbyxor på mig. Men ska ävl inte gnälla, när jag såg Lisas blogg så hade det redan kommit snö där uppe hos henne så jag borde vara glad att vi inte fått snö än eftersom jag inte är någon vintermänniska..



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards