♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 9 november 2010 16:38

Idag har jag hunnit med en hel del känns det som. Efter skolan skulle jag bli hämtad av Oskar för jag skulle göra honom sällskap till affären men eftersom Dennis åkt hem från jobbet för han har blivit tokförkyld nu så plockade även Oskar upp honom på stationen. Så det bar iväg och handlades lite på Eko. Blev lite reflexer till barnvagnen, choklad och såklart var vi inne på julmaknaden och handlade lite;)

Hem snabbt och ringa elbolaget som vi får hem en räkning på varje månad som inte är till oss. Telefonkö en bra stund där. Ibland får vi tillochmed brev från inkasso men breven är inte till oss utan till en annan med samma efternamn som Dennis. Har ringt innan till dom och de skulle göra en ny sökning och leta upp mannen men tydligen har de inte gjort det eftersom vi fortsätter få posten.

Hämtade Maximilian på dagis. I morse flög tjejerna på honom och när jag hämtade honom så blev tjejen som gillar honom fruktansvärt mycket också hämtad och hon skulle ju visa sin mamma vem den där pojken hon alltid snackar om var. Hennes morfar var även med och hämtade men honom brukar vi träffa där. Hon ville även följa med Maximilian hem.

Strax blir det middag- vi kör på fredagsmyset idag så det blir tacos igen :D

Det funkar alltid, oavsett vilken dag det är.

Och så ska jag hinna plugga me ikväll samtidigt som det är DH på tv..


Häm

Av Debora Persson - 9 november 2010 05:55

Fy fasiken för att gå upp så här tidigt. Igår hade jag åtminstone sovmorgon. Idag var det tungt vill jag lova. Och kolsvart är det ute. Och säkert jättekallt. Mannen gick precis hemifrån mot sitt jobb och jag ska göra mig i ordning snart så jag sen kan väcka lilleman och gosa lite med honom innan vi ska gå till dagis om en timme.

    

Av Debora Persson - 8 november 2010 20:40

Karl Rikard David Maximilian Sunesson

Har jag sagt att jag älskar dig till månen & tillbaka?


Vår prins för ett år sedan ungefär.

 

    

Av Debora Persson - 8 november 2010 18:35


Jovisst, efter att ha rivit ut allt på sitt eget rum så det inte längre finns något mer att riva ut så är det dags att börja i nästa rum;)

    Roligt ska man ha!


  

 

Av Debora Persson - 8 november 2010 17:47

Dagen startade med att jag nästan skar av mig tumen bara för att jag skulle skära i en baguette som dessutom var torr så jag ahde inte ens tänkt att äta den.

Tummen överlevde men jäklar vad det gör ont!

Maximilian var glad att få komma till dagis igen, han blev dock lite anti-dagis när vi kom dit eftersom det kom ett annat liten barn samtidigt som bara skrek och skrek så min lilla Max undrade nog vart i hellskotta han hamnat. Men lämningen gick iallafall bra.

Skolan gick bra för min del gick bra, men man blev rätt så lagom seg såhär en måndag efter lov och sjukdagar.


Jag sa till Maximilian att han borde städa sitt rum, för annars kommer kanske inte tomten till honom men det struntade han i och fortsatte att leka med allt han inte rivit ut så nu ser det ut som om 24 ettåringar varit och lekt på hans rum..

 

Av Debora Persson - 8 november 2010 07:09

God morgon!

Minus 4 gradet ute och min klocka ringde ett antal gånger innan jag kom upp idag. Mannen brukar väcka mig på måndagar men tydligen inte idag. Jag är uppe iallafall. I natt drömde jag att Maximilian blev sjuk igen så an inte kunde gå till dagis idag och att jag var tvungen att stanna hemma med honom. Båda besvikna.

Men så är det inte, idag blir det dagis. Ingen är gladare än Max skulle jag tro.

Ska snart ställa mig och laga mat, så jag har någon lunch med mig idag. Men orkar verkligen inte så får nog bli mackor med mig idag..


Av Debora Persson - 7 november 2010 20:31

Mitt i allt barnaskrik fick jag ett jättefint mail utav min mamma som verkligen gjorde min kväll!

  

Maximilian har knappt sovit någonting idag. Ett par femminutare så han var så pass dundertrött att han bara skrek och skrek men vägrade att sova. Tillslut "sov" han men han fortsatte att skrika för full hals, stackarn.

Men nu sover han i min famn. Vågar inte röra på mig och flytta på honom ifall han skulle vakna. Bättre att låta honom somna in ordentligt så han blir mindre lättväckt. Så även om jag är akut pissnödig så får det vänta en stund faktiskt.

Snart kommer mannen hem, han är med min lillasyster nu för att hämta busskort som hon lånat och så skulle de snabbt inom affären med innan han kommer hem.




Av Debora Persson - 7 november 2010 18:51

Ikväll har vi inte gjort mycket. Jag har en nybadad liten kille så han är fin och luktar gott i morgon när det är dags för dagis igen:)

För övrigt så har jag hjälpt lillebror att lägga upp prylar på tradera via telefon, inte det lättaste men det gick tillslut. Jag är ju inte helt haj på det där för det är mannen som brukar fixa det annars:)


En nyvaken kille myser med sin mjuka säl han fick när han föddes av mina små kusiner.

   

Som det ser ut på internet (alla skriver det på facebook) så har Malmö vunnit idag och det betyder att vi får hem en GLAD man ikväll. Hes kommer han med vara antagligen. Det brukar han vara.

Nu ska vi ta och packa ihop inför i morgon. Min väska med böcker och annat ska göras i ordning och Maximilian ska plocka fram kläder till i morgon.

Drar mig lite för att glo på tv, eftersom våran är sönder så den har de lämnat in på lagning så nu har vi lånat lilla tvn, som vi har hemma hos mannens föräldrar i frysan. Så långt bak som vi suttit tidigare kan man inte längre sitta om man behöver se text eftersom man ser den inte då. SÅ blir till att flytta fram hela soffan om vi ska se något:s

Får helt enkelt hoppas att våran tv snart kommer hem igen för jag saknar den redan!

Det ser så tomt ut här utan vår tv, nästan så det ekar i vardagsrummet nu;P

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards