♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Besök

Av Debora Persson - 29 januari 2011 22:00

Idag kastade jag ut mannen som fick bege sig till blekinge för att glo på fotboll för jag och Maximilian fick besök av Elma som varit här och umgåtts med oss :)

Vi fikade, två gånger faktiskt eftersom vi glömde bort att äta mat..

Jag glömmer alltid att äta själv och ibland om jag varit hemma en hel dag själv så kan jag mot kvällen när jag känner att jag är hungrig komma på att jag faktiskt inte ätit något under dagen.

Maximilian däremot får ju mat såklart men jag glömmer bort mig själv.

Så idag tänkte vi inte på att äta förrän mot kvällen och då åt vi kladdkaka igen.

Kladdkaka ja, jag skulle baka kladdkaka innan Elma kom och när jag slöngt in den i ugnen så ser jag att jag inte satt fast botten riktigt så smeten rann ut i ugnen.

Ut med "kakan" och stängde av ugnen och gjorde ny smet som jag sen slängde in i ugnen. När kakan ska vara klar så ser jag ju såklart att ugnen är av! Blir förbannad och försöker mig på en tredje gång.

Har banne mig aldrig misslyckats med en kladdkaka tidigare och nu gjorde jag det tre gånger!

Min tredje kladdkaka blev lyckad iallafall förutom att den inte blev så jättekladdig men den gick att äta iallafall och tur var väl det eftersom jag inte skulle kunna baka en till för hade inget smör kvar efter alla misslyckanden. pjuu.

Det var iallafall trevligt med lite besök och Maximilian tyckte med det var roligt att ha någon annan att leka med som han inte brukar träffa. :)

Sen kom iallafall mannen hem och vi körde hem Elma så hon slapp ta bussen. Kom sen hem och tittade på Hipp Hipp. Nu blir det slapp i soffan och snart läggdags för min del fastän det är lördagkväll så är jag väldigt trött.


Maximilian och hans fiskepussel som han fick av sin morfar. Bilder från igår. Kom att tänka på det där bordsspelet  med fiskar som åker runt och man ska fiska upp fiskarna. Det spelet hade min lilla herre verkligen gillat med tanke på att han gillar detta pusslet! Och han har lärt sig precis vad han ska göra och är jätteduktig på det nu. I början ville han bara titta på när vi andra fiskade och han förstod inte riktigt vad pusslet gick ut på..    


 

Sånthär spel...

 
 
Ingen bild

Elma

31 januari 2011 20:39

Aww va gulligt att ni skriver om mig :D Hihi de va så himla trevligt o va med er :D Detta måste vi göra om :D

Debora Persson

31 januari 2011 20:58

Självklart! :) Det var jätte trevligt, det gör vi absolut om snart! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards