♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 5 januari 2011 17:45

Jag är glad över att jag förberedde mig för att bli sjuk igår. Jag gav fanken i att äta och dricka särskillt mycket och det är skönt kan jag säga. Jag är sist ut med att vara sjuk nu av oss tre. Ont i hela kroppen och särskillt ryggen.

Maximilian har inte kräkts så mycket idag men när han gör det så är han  jätteduktig. Han blir ledsen och så och man tycker synd om honom men han klarar det bra. :)


Jag hoppas jag snart blir frisk så jag kan njuta av de sista dagarna av lovet med att vara frisk. Så vi kan komma ut i friska luften och åka pulka innan snön försvinner med.


Har inte ätit något idag, endast druckit lite vatten och cola. Är galet sugen på apelsin, ananas eller banan. Tur mannen ska bort till affären nu så han kan köpa hem lite nyttigheter :)

Ska ta mig ett välbehövt bad sen med.

Av Debora Persson - 5 januari 2011 11:07

God morgon!

Jag klarade mig i natt med men det var nog precis. Vaknade vid fyra kände att nu händer det och låg och väntade. Istället var det Maximilian som kräktes ner alla sängkläder, sig själv och oss.

Vågade inte somna om sen för jag kände på mig att det var min tur hela tiden.

Men nää. Ingenting. Steg inte upp förrän halv elva för jag vågade inte röra mig ifall. Det känns konstigt och jag bara väntar på det. Vågar inte röra mig för mycket och vågar absolut inte äta!

Av Debora Persson - 4 januari 2011 20:45

Jag håller mig frisk än så länge, men livrädd för att det kommer att komma i natt. Usch. Maximilian fortsätter att kräkas och han är inte alls pigg stackarn;(

Var iväg med Oskar innan. Han skulle handla och vi behövde välling och blöjor.


Hem kommer jag sen med fel storlek på blöjorna! Så många gånger jag köpt blöjor och kollar inte ens storleken på dem när jag handlar. Blöjorna var på tok för stora kan man säga. Köpte stl 16-30 kg. Pojken väger inte ens 12 kg...

Dröjer innan han kan använda dem vill jag lova!


Fick hem hatt och skinnjacka till Maximilian idag. Till våren och sommaren. Köptes på rean och jackan var det mer än halva priset på. 150 för både jacka och hatten är inte illa pissat till vår lilla snygging...!

Gubbhatt med dessutom. Han har haft gubbhattar hittills ;)

  Hatten har redan hunnits kräkas ner en gång..


  Skinnjackan.


Eftersom mannen heller inte är hundrapigg idag så tror jag han är hemma i morgon med, han är seg och orkar inte mycket. Så om det blir så, så blir det ner till tvättstugan i morgon och förhoppningsvis finns det en ledig tid till oss. För vi har så mycket kräktvätt nu. Kläder, jacka, handdukar och filtar-allt som kommit ivägen vid fel tidpunkt.


Av Debora Persson - 4 januari 2011 17:15

Vi följde med Oskar till Eko innan och på vägen dit så pratade vi ändå om hur bra vi andra lyckats slippa Dennis magsjuka och inte har blivit smittade. Så fort vi stannar vid affären så kommer det tre jättekaskader från Maximilian! Hela bilstolen och hela Maximilian är full av kräk. Så in i affären och snabbt köpa nya kläder till honom. Som tur var så var det halva priset på alla kläderna som vi dessutom fick köpa förstora eftersom det inte fanns några i hans storlek.

På vägen hem igen så kom det mer kräk. Och även nu när vi är hemma så har det kommit mera.

Så än har jag inte ropat hurra för nu känns det som om risken för att själv få ligga och spy på toaletten är rätt stor...    

Känner att det är rätt kört för mig nu. Jag ska hålla mig undan de två sjuklingarna nu.

Är så synd om min lilla Maxon nu, han har alltid myror i benen och sitter aldrig stilla. Nu sitter han lugnt och fint i pappas famn.


Maximilian första magsjuka var det ja!


Tidigare har det ju bara varit välling och sånt som kommit upp men nu är det sånt där ickemysigt. Sånt som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag någonsin skulle behöva torka någon annans kräk. Men nu gör jag det utan problem. Dock bara på Maximilian. Mannen får sköta sig själv:)

Av Debora Persson - 4 januari 2011 12:57

På ett år händer det mycket...

Så liten han var...

 

Av Debora Persson - 4 januari 2011 10:15

Oftast insjuknar vi mitt i natten av kräksjukan. Mannen brukar få den först och ett dygn senare så är det jag som ligger och spyr. Jag var därför lagom rädd igårkväll och ville inte gå och lägga mig. Var säker på att min dödsdom hade kommit.

Men när jag vaknade i morse så hade jag till  min lycka överlevt!

Men jag kanske inte ska ropa hurra ännu, men om jag skulle bli smittad borde jag redan fått det nu va?

Min andra lycka är självklart att min lilla Maxtax har gått. Bara sådär hux flux så gick han! Snacka om att jag är en lycklig morsa nu!

Det blev ju inte riktigt vid jul som planerat först, och heller inte min födelsedag men dagen efter så det räknas väl som att det blev min födelsedagspresent från honom :)

Pojkarna sover fortfarande men är nog på väg att vakna strax. Får se vad som hittas på idag, hade tänkt åka bort till körskolan och boka in oss på handledarutbildningnen man måste gå om man ska få övningsköra! :)

Men vi får se, mannen är inte helt frisk än och mår inte helt hundra än så får se får se vad som händer.


Glöm heller inte att rösta på honom i tävlingen!

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321

Av Debora Persson - 3 januari 2011 23:05

Äntligen!

Efter att ha borstat tänderna, bytt blöja och fått på sig pyamas så gick vi in i vardagsrummet igen för att sätta oss. Höll Maximilian i handen och släppte honom sista stegen så han kunde gå till pappa. Och det gick bättre än vi trodde så ställde honom igen ett par steg från soffan och Maximilian bara skrattade och fortsatte att gå. Ställde honom längre och längre bort hela tiden och han gick hela vägen varje gång nästan. Och skrattade och tyckte det var jätteroligt. Tillslut satte vi oss igen men han ville såklart inte sitta nu och skulle fortsätta att gå och gå!   


(ignorera att Maxen först och främst plöjt allt han sett på bordet så det nu ligger på golvet)









Glöm heller inte att rösta på honom i tävlingen!

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321
Av Debora Persson - 3 januari 2011 20:05

Kom hem för en stund sedan, har varit på restaurang med mamma & Göte. Algot skulle följt med oss men han ville hellre stanna kvar hos Karin. Han var redan mätt och antagligen spelade väl han och Khaled dataspel.. ;)


Vi åt kött-tallrik som bestod av fyra olika sorters kött (oxfilé, fläskfilé, lamm och kyckling tror jag det var) olika såser och klyftpotatis. Glass blev det till efterrätt.

Riktigt gott och man blev proppmätt!


Min födelsedagspresent bestod av en trisslott (som jag vann 25 kr på:)) och pengar så jag nu kan börja på mitt körkort! PERFEKT!   


Efter vi ätit klart, mätta och glada körde de hem mig igen.


   

 




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards