♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 22 januari 2011 09:29

God Morgon!

Sov till 08.00 idag, trodde jag skulle vakna vid 06.30-07.00 som jag sa till lillasyster men blev lite sovmorgon idag. Vid halv  nio drog syster till skolan och mina pojkar steg upp strax där innan.

Denna helgen ska det bli mycket blöjfritt hade vi tänkt. Öva på att sitta på pottan och gå utan blöja hemma. Får se hur det blir med det. Vi satte honom på pottan i morse men det var inte alls så roligt som vi hoppats på. Pojken skulle absolut inte sitta påä pottan och blev vansinnig. Klart det är roligare för honom att sitta på lilla sitsen på riktiga toaletten så får väl bli den i fortsättningen då :)


Nu blir det lite Tre Kronor och frukost :)


Av Debora Persson - 21 januari 2011 22:18

Karin är här, vi glor på Änglagård för hon är nog den enda i Sverige som inte har sett den första Änglagård, hon pluggar samtiigt till tentan i morgon, Maximilian är jättetrött men sover inte, han sitter och leker så snällt på golvet. Och mannen ssitter vid stora datorn. K har lagrat upp med massor av energidrycker för hon tror på allvar att hon ska kunna plugga hela natten.

Vi har ätit tacos och jag ska snart gå och lägga mig. Har varit trött hela dagen så ska bli skönt att äntligen få sova nu.

Ny dag i morgon och då har jag massor planerat! (häromdagen hade jag ingenting planerat i helgen;))

Godnatt allihopa där ute!

Av Debora Persson - 21 januari 2011 22:03

Tömde kameran på lite bilder på min lille herre...


En glad prick!

     

Väntar vid fönstret på att pappa ska komma hem från jobbet...

       

Leksaker är inte vad min prins behöver, det är roligare att tömma garderoben.. ;)

Taskigt humör..

     

Mitt lilla gos, nappen i ena handen och i andra har han vällingen..

           

Nybadad och nykammad ;)

   

Av Debora Persson - 21 januari 2011 21:26

 

Jag tävlar hos mammatillknut om en kartongbok från alvaboden.se,

tävla här du oxå!

Sol

Av Debora Persson - 21 januari 2011 18:15

Idag har vi varit ute i friska luften. Soligt och fint väder ute idag så fick ändå passa på. Mötte även upp lillasyster och var i affären en liten sväng med henne. Hon kommer evetuellt hit ikväll och sover över. Hon ska ändå ha tenta i morgon förmiddag. Vi får se, vi får se. Snart kommer mannen hem och den sekunden han stiger innanför dörrarna så är det han som tar resten av dagens blöjbyten. Vet inte hur många gånger jag har bytat bajsblöja idag!? Nu får det räcka för min del för idag.

Nu ska jag fortsätta ta tag i disken och annat plock här innan mannen kommer hem. Maximilian sitter nu brevid mig och gapar efter pepparkakor. Han har gapat  länge nog nu sen han försökte öppna pepparkaksburken men inte fått upp den. Så en kaka till pojken och disken till mig..

Av Debora Persson - 21 januari 2011 13:17

 


Nionde och tionde tanden är på väg upp nu. :)

Det ser ut att vara fler som är på väg upp snart, både uppe och nere.


För övrigt så ringde vi VC innan men vi fick inte komma dit och ingen ny hostmeicin till honom heller. Så ett par nätter till får vi nog sova illa alla tre.. ;(

Av Debora Persson - 21 januari 2011 07:27

Det blir en hemmadag med massor av mys idag. Ingen av oss har fått sova riktigt inatt av olika anledningar men främst är det pga av Maximilians hosta. ;(

Stackarn har hostat och hostat och vaknat och varit jätteledsen massor av gånger i natt. Idag får det bli ett besök till vårdcentralen igen så vi kan få ny hostmedicin till mitt lilla hjärta för den vi har hemma är slut i stort sett. Trött på den där dagisförkylningnen nu!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards