♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 15 januari 2011 09:45

Igår hade vi besök hela dagen och kvällen. Vår fina vän Fia kom till oss vid tolvtiden och hade med sig frallor så det blev fika direkt när hon kom. Lilleman började bli trött och behövde vila så vi satte oss i tvrummet och snackade massor som vanligt :) Vi har alltid mycket att snacka om när vi ses. Det blev sen att vi åkte till Maxi för att handla mat till kvällen och när vi gick där inne så var där först personal som bjöd på mat. Brukar aldrig ta mat så när de bjuder men nu var Maximilian lite kinkig med så tänkte att han kunde ha något att tugga på samtidigt.

Det bjöds på kycklinggryta och var kalasgott. Vi visste inte vad vi skulle äta på kvällen så då kom vi på att vi skulle äta sådan kycklinggryta. :) Perfekt.


Plötsligt så sitter Maximilian med endast en  strumpa och sko. Den andra strumpan och skon han har sparkat av sig. Vi går tillbaka och letar efter dem men hittar ingenstans. Börjar få lite smått panik för vi kan ju inte lämna affrären med bara en strumpa och sko på honom. Förgrommade onge ;)

Vi letar och letar, Fia går tillbaka till ingången i affären och letar och jag letar vid grönsakerna men inte någon sko i sikte. Plötsligt kommer en ur personalen gående med skon och jag går fram till henne. Det var en gubbe som hittat de och gått till kassan med dem. Hon hade funderat på att ropa ut i högtalaren efter ägaren men testade på att gå en sväng med skon först för att se om hon hittade ett litet barn med bara en sko. Tur för Maximilian de;)

När vi kom hem började vi med maten och sen kom Fias Henke hit och sen kom även mannen hem från jobbet. Vi käkade middag och hade såklart trevligt. Efter middagen blev det b l å b ä r s p a j...


Det ska synas att man äter blåbärspaj...

 

 

Undrar vart han lärts sig detta bordsskick...? ;)

 

Gott var det iallafall! :)

 

Fick såklart bli ett bad efter fikat! Och bada är ju bland det bästa som finns! :)

  Henke och Maximilian

 

Fia och Maxon när vi spelar spel

   

N u   g l ö m d e   n i   j u   t i t t a   p å   b a r n v a g n e n   l i k  

f ö r b e n a t ,   F i a !   ; ( 

Av Debora Persson - 15 januari 2011 09:22

Igår när jag höll på att göra mmig i ordning var Maximilian inne i vardagsrummet och lekte. Han stog mest på fåtöljen och tittade ut genom fönstret för att vinka till bussarna när de körde förbi.

Plötsligt blir det  t y s t  och när det blir det när det gäller Maximilian, då är det något lurt på G... Går och kollar till honom.

Då sitter han med ryggen mot mig och håller på med något som jag inte ser vad det är. Frågar honom vad han gör, han har inte märkt att jag kom in så han blir rädd och ser lagom skyldig ut.

Då har han fått tag i en skål med vingummi som jag hade i hyllan och sitter och försöker tugga dessa sega saker. Haha jäkla busunge!


 

Av Debora Persson - 14 januari 2011 11:18

Maximilian har en ny favorit. Den lilla nallen han fick av min mormor och morfar för ett tag sedan. Har haft den ställd i bokhyllan innan för den var så fin men den var oxå väldigt gosig verkar det som ;)

 



      

När man frågar "Var är magen Maximilian?" så drar han upp tröjan och visar magen. Sen ska han alltid dra upp våra tröjor och visa våra magar :)


Av Debora Persson - 14 januari 2011 09:00

Kan knappast sluta skratta när jag ser denna.

Maximilian älskar att dansa till den låten och igår så blev det massor av dans!

 

Av Debora Persson - 14 januari 2011 08:46

     

Idag fyller min storebror David år.

Han fyller hela 25 år.

Stora pojken nu.

Sin födelsedag firar han såklart i Umeå.

Grattis till honom!

  

Av Debora Persson - 14 januari 2011 07:30

Ännu mer snö har kommit. När ska det ta slut?

Maxen har sovit askalas dåligt i natt med en hel del jobbiga saker under nattens gång så det blir icke något dagis idag. Han mår inte helt bra. Där tar det inte slut. Mycket går emot mig just nu. Såklart. Undrar när man ska vara nöjd egentligen. Men lite medvind kan man väl få ibland. Inte bara motvind. Ibland lurar man sig själv rätt bra.

Det är tur att jag får besök av min fina vän Fia idag. Hon ska tillbringa hela dagen med mig och Maximilian. Sen kommer ju mannen hem. Ikväll kommer även hennes Henke hit så då blir det god mat och spel. :)

Alltid lika roligt att träffas så :)

Jaa, det är morgonmys i soffan med min lilla älsklingspojk. Han börjar få sådan hemsk hosta igen stackarn. Barnkanalen är favoriten för honom :) Fåret Shaun inväntas just nu.

Lägger upp några filmer sen på honom från igårkväll när han dansade! :)

Av Debora Persson - 13 januari 2011 21:00

Kom på sonen när han satt och lekte med  spritflaskorna idag...

Försökte skruva upp korkarna men det gick inte så bra..

   

Duktig som ställer tillbaka dem efter sig :)

 

Pappa betalar..

 

Av Debora Persson - 13 januari 2011 18:15

Detta har absolut inte varit min dag idag. I morse så tänkte jag på en massa som jag inte skulle glömma. Bland annat bilnyckeln. Blöjorna till dagis låg i bilen så de skulle jag inte glömma.

Stressade begav jag och Maximilian oss ut strax efter 07.00 När jag är borta på dagisparkeringen så kommer jag på att jag glömt blöjorna! Ett tag var jag nära till att börja lipa i all stress för jag orkade inte springa tillbaka hem för att hämta nyckeln. Men jag sprang hem igen. Ett stycke Maximilian på ena armen och väskan på andra armen. Upp för alla trappor (nästa gång vi flyttar så blir det banne mig så vi har hiss eller bor på nedersta våningen!) leta upp bilnyckeln, jag är irriterad och stressad. Maximilian blir irriterad och börjar gnälla. Ut igen och ner för alla trappor. Börjar få kramp i armen. Hämta blöjorna. Ser min buss köra förbi. Maximilian blir lycklig när han ser bussen och säger "woooow!"  och "brrmmm" In på dagis och eftersom de bytt avdelning på morgon och eftermiddag får vi springa genom hela byggnaden. Ta av utekläderna och tillbaka till andra änden av huset. Möter städerskan i gången och hennes städvagn fastnar bland hyllorna och vi kommer inte förbi. Tillslsut kommer vi fram. Maximilian blir jätteledsen. Jag får jätteont i hjärtat och måste stressat lämna honom dunderledsen. Kommer ut från dagis och ser nästa buss köra förbi. Känner att livet är totalt värdelöst denna dag. Väntar in nästa buss och är bergssäker på att missa bussen som jag byter till inne i stan. Men jag hinner med den som tur är. Är uppstressad hela dagen och dåligt humör väntar bakom knutarna hela tiden.

Oskar hämtar som tur mig i skolan så jag slipper bussen igen. Bjuder Oskar på kaffe innan han kör hem och jag började städa. Borde råplugga nu med men är fortfarande för uppstressad för att kunna koncentrera mig på plugg. Jag och Maximilian ska städa hans rum istället innan hans pappa kommer hem.

Har massor av annat att göra med som jag ska försöka hinna med. Papper ska fyllas i, laga mat, städa klart mm. Jag är inte alls nöjd med denna dagen. ;(

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards