♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Blekinge

Av Debora Persson - 26 februari 2011 21:00

Hej!

Vilken dag det varit!

Morgonen började med att jag väckte hela huset när jag ställde Maximilians bilstol i trapphuset och den tippade bakåt så jag hann inte ta den innan den for rätt ner i trappan och dånade och small så det ekade i hela huset.

Strax därpå hörde jag grannungen på våningen under gallskrika.. Detta var strax innan 08.00

Och visst var det lite knepigt att ha en son, en bilstol, en väska och en kasse på mina två armar.. Men det gick bra faktiskt ändå. Både buss och tåg gick okej först.

Maximilian var glad i hågen och tyckte det var roligt att åka buss och tåg men sen började han bli trött och gnällig.

I Bromölla mötte Kalleponken och Sofie upp oss.

Tog oss ett bra tag att få ihop det där med barnstolen i bilen men tillslut gick även det.

Affären nästa och sen begav vi oss mot mammas hus.

Absolut ingen trvlig syn att se på vill jag lova!

Usch och tvi verkligen.

Kändes inte alls bra och man började tänka en massa igen.  

"tänk om någon varit hemma" "tänk om det hänt på natten" osv..

Där var avspärrat med stängsel och annat så man kom ju inte allt för nära.

Tog massor av bilder på huset men jag ringde och kollade med mamma om jag fick lägga ut bilderna.

 (med tanke på att huset varit med i tidningen, men de var långt ifrån än vad mina bilder är..)  

Och jo visst det fick jag men tycker ändå inte det känns bra att lägga ut så många bilder så bjussar bara på någon bild från det.  


Efteråt så åkte vi mot Karlskrona för lite trevligheter och kalas. Firade Susanne. Blev massor gott att äta och fika. Maximilian var på strålande humör. Han lekte med sina styvkusiner Hugo och Li.

Pappa och Suss ville ha foto på sina små barnbarn när de äntligen var samlade tillsammans alla tre, men det var absolut inte det lättaste vill jag lova! Det slutade med att jag, Danne och Alexandra fick sitta med ungarna i knät i stället. Att få tre små barn att sitta stilla samtidigt brevid varandra går knappast inte...

Tillslut var min lilla herre dödstrött och somnade strax innan vi skulle bege oss hemåt.


Blev inget besök hos mamma eftersom de hade åkt till Ikea för möbelhandling så det besöket får vänta ett litet tag. Insåg sen att jag skulle missa tåget i Bromölla med endast ett par minuter så vi följde med hem till Sofie för att vänta på Oskar som ändå körde från blekinge så han kunde plocka oss på vägen istället.

Ikväll har det varit tacos som gäller samt Melodifestivalen:)


Spännande att åka tåg!


Min farmor, Inge och Maximilian

  Maximilian och Snuff   Smörgåstårta=smarrigt!   Till efterrätt blev det tårta!   Sofie, Kalleponken, Suss & pappa   Kollar in nya presenten..   Suss & Snuff   Maximilian   Sofie & Maximilian   Söta Becca   Hugo & Alexandra   Pappa, Suss, Kalleponken, Sofie & Maximilian   Becca, Sofie & Maximilian   Pappa, Alexandra, Kalleponken, Sofie & Maximilian  






 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

27 februari 2011 14:39

Hahaa nog tycker jag att du gjorde det bra som lyckades åka både buss och tåg med Maximilan, en bilstol, en väska och en kasse full i grejjer!! :D hahaa jag tror aldrig att jag ens att jag skulle ha försökt mig på det! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards