♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Debora Persson - 26 februari 2011 06:45

            Idag beger vi oss mot Sveriges framsida(eller baksida). Beror på vem man frågar..

Mannen jobbar helg så det blir bara jag och Maximilian men med sällskap av lillebror och Sofie.

Vi åker till Karlskrona för att fira Susanne som fyller 40+.

Grattis!

Bilder kommer upp senare.

            

  framisda?

Av Debora Persson - 25 februari 2011 22:15

Idag har jag och Maximilian varit inne i stan, mötte mamma som skulle till frisören. Maximilian hade ett brev till henne och jag hade ite böcker hon kunde låna så vi åkte in och överraskade henne.


Medans hon var hos frissan så gick vi och handlade lite åt henne och följde sen med henne när hon skulle handla lite kläder.


Till Maximilians fördel så hade hans leksak som mamma köpt till honom förra veckan överlevt branden eftersom leksaken fortfarande låg i bilen. :)

Överlycklig pojk som fick ett helt centra till sin Fisher Price samling. Här fick han läkarmottagning, restaurang, frisör och post. Sen tidigare har han ju en flygplats, djungeltåg och flygplan med gubbar.


Present från världens bästa mormor.

 


Nu ska det till att packa i ordning en väska till Maximilian för imorgonbitti beger vi oss mot Karlskrona.

I morgon ska vi även åka och hälsa på mamma och Göte i nya lägenheten!

Ska bli roligt att se hur dom har fått ihop det nu.

Algot befinner sig i Danmark med en kompis denna helgen så han har lite annat roligt att tänka på.


Antagligen blir det väl en tur till huset med för att få se det med egna ögon....

Av Debora Persson - 25 februari 2011 08:15

Uppe tidigt idag med.

Jag och Maximilian har tittat på reprisen av Big Brother. Idag har vi massor att ta itu med som vi inte orkat i veckan. Dessutom är det storhandling som gäller ikväll när mannen kommer hem från jobbet. Det ekar i både kyl och frys. Och tomt bland blöjor och våtservetter.

Packa väska till Maximilian för i morgon ska vi bege oss ut på äventyr.

Äventyr blir det nog för vi ska ta tåget till Bromölla. Utan vagn men med bilstol så kan bli lite knepigt att först gå med Maximilian till bussen med väska och bilstol. Och sen ta oss på tåget i rätt rikting. Möta upp Kalleponken och Sofie och försöka spänna fast barnstolen i hennes lilla bil och sen beger vi oss till Karlskrona!

Men först innan vi startar dagen blir det lite morgonmys till!

 

Av Debora Persson - 24 februari 2011 17:00

Idag begav jag och Maximilian oss hem till lillasyster.

Algot, Kalleponken och Sofie var där med och Sofie hade bakat kakor så vi fikade innan vi begav oss ut på shoppingtur. Småbröderna skulle få ny garderob så det blev en hel del shopping vill jag lova! :) Men kläder behövdes ju faktiskt. Blev allt från innebandyklubba, skor till tröjor, byxo och väskor.

Mannen och Oskar hämtade oss inne i stan sen bar det av hemåt för att ta det lugnt.

Resten av dagen blir också lugn. Behöver vila. Men samtidigt behöver jag verkligen plugga för det har jag inte orkat med hittills denna veckan..



det blev en skön promenad igårkväll

   

Av Debora Persson - 24 februari 2011 08:30

Jag har svårt att sluta älta det här med huset. Etsar sig fast i skallen och går inte att släppa.

Tydligen var det ett elfel som startade branden, vilket är bra egentligen för det är det ingen som kan känna skuld över. Hade man glömt ett ljus eller något så hade det ju varit värre. Hoppas det finns en del ändå som går att rädda i andra änden av huset som inte brann så mycket. Men allt är rökskadat och svart av sot. Fönster och glas har exploderat av värmen även i den delen av huset.

Idag ska jag iallafall ta min son och bege mig in till staden för att träffa lillasyster och småbröderna. De behöver ju handla kläder. Algot ska köpa likadana jeans som han köpte när han var hos mig här för någon vecka sen, (här) eftersom hans nya jeans han prcis köpt försvann i elden. ;(


Algot & Kalleponkens övervåning är lagom kul, tur att ingen av dem var hemma! "Huset" finns kvar men inuti finns det inget att hurra över.

 

bilden är från blt.se

Av Debora Persson - 24 februari 2011 08:10

Idag fyller min finaste & bästa vän år.

23 år blir hon, börjar bli gammal nu.

Närmre pensionen än studenten snart;)

Hoppas hon får en prefekt dag idag, om jag minns rätt så arbetar hon sin sista dag idag så nu ska hon bara gå hemma och vänta på sin lilla bebis ankomst


 

Av Debora Persson - 23 februari 2011 19:30

Jag bor inte ens längre hemma, men det känns som om jag nästan gjort det så som jag bölat idag.

Sånt tror man bara händer alla andra. Sånt som händer på film och inte i verkligenheten.

Nu har det hänt iallafall och min hjärna kan fortfarande inte fatta att allt är borta!? Alla minnen och alla ting.

Gamla foton har jag för mig att mamma sagt att hon rensat lite bland så några har ju klarat sig. Men alla andra foton, bröllopsbilder, studenter, bal, födelsedagar, julaftnar och andra högtider.

Nu får de trängas i en liten lägenhet, lika liten som deras badrum de hade (nu överdrev jag en gnutta men borde nästan kännas så om man jämför husets storlek med lägenhetens).

De har iallafall fixat sig tak över huvudet som de ska leva under det närmsta året.. Fy fan vad orättvist.

Men när jag pratat med mamma i telefon så har hon faktiskt varit lugn. Det är jag som har bölat istället. Blödigt.

Men min mamma är stark hon. Och alla andra med för den delen! Dom klarar detta galant.

Och det känns så bra att ni andra bryr er med!♥

Av Debora Persson - 23 februari 2011 08:15

Det är inte alls rättvisst.

 

    


   


  bilderna kommer från sydöstran och blt.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards