♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Debora Persson - 6 februari 2011 11:18

  Idag ska vi på kalas hemma hos mamma för att fira lillebror & Göte. Så får skriva om helgen när vi kommer hem ikväll.

Av Debora Persson - 5 februari 2011 18:00



Jag är medlem på Buzzador och tycker du med ska bli det!

Som medlem på buzzador får du helt kostnadsfritt hem nya produkter och tjänster som du får prova på och även dela ut och låta dina vänner får prova på.

Klicka HÄR och bli medlem!


Just nu önskar de nya medlemmar som är  GRAVIDA och/eller FÖRÄLDRAR med småbarn födda 1 februari 2009 eller senare. Är du inte det så får du självklart bli komma med ändå! :)



Av Debora Persson - 5 februari 2011 09:15

500 dagar av lycka.

1 år & 4 månader & 1 vecka & 6 dagar.

Det är vår Maximilian det.

    

Av Debora Persson - 4 februari 2011 22:28

Upptåget mellan Gävle – Upplands Väsby

En man ~45 som är uppenbart blind, sitter med vad som verkar vara hans två barn, dotter 10 och son ~6.
Dottern: Nu kommer kontrollanten!
Pappan: Jaha…
Dottern: Vet du hur jag vet det?
Pappan: Nej?
Dottern: För jag ser henne!


Tomtabacken, Växjö

Två pojkar ~6 , åker ner genom att stå i pulkan. Pojke 1 råkar trilla, slår sig och börjar gråta.
Pojke 2 (argt): Så där får du INTE göra! Då får du inga brudar!



Vid en radhuslänga, Stockholm

En pojke ~5 och en flicka ~6 leker tillsammans.
Flickan: Ska vi leka mamma, pappa, barn?
Pojken: Ja det kan vi väl. Jag är hemma och är pappaledig.
Flickan: Ok bra. Då pluggar jag.



Waynes Coffee, Borås

En pappa sitter med sin son ~7. De har precis köpt fika.
Pojken: Köpte du min Fanta?
Pappan: Nä, de hade inte det, så jag tänkte att du kunde gå och köpa något annat du vill ha.
Pojken: Jag? Nä, du får gå och köpa det.
Pappan: Jaha, vad vill du ha för något då? Cola?
Pojken (irriterat): Ja.
Pappan: Vad då för någon?
Pojken (ännu mer irriterat): Men vad tror du? VANLIG COLA! Nä du vet jag ska ha kebabcola! Gå och köp cola nu.




Ica, Uddevalla

Pojke ~5 (till sin mamma ~30): Mamma, var sitter köttfärsen på en ko?




ICA, Gamleby

En liten pojke ~5 står vid fruktavdelningen med sin mamma ~30. Han plockar upp en klase minibananer och visar dem för mamman.
Pojken: Mamma, titta vilka söta små bananer!
Mamman: Mmm.
Pojken: De här bananerna kommer nog från ett annat land!



Ica Maxi, Linköping

En pojke ~5 går runt bland hyllorna med sin mamma.
Pojken: Mamma…
Paus.
Pojken: Du är smaklös.


Centralsjukhuset, Kristianstad

I hissen står en flicka ~5, och leker med sin mjukishund. Mamman och en kvinna ~40 står bredvid.
Kvinnan (glatt): Vilken fin hund du har! Vad heter den?
Flickan (helt gravallvarlig): Det är ingen hund. Det är en busschaufför, och han är arg!
Mamman stirrar på dottern och kvinnan fnissar nervöst.


 

Av Debora Persson - 4 februari 2011 22:15

Är precis klar med att ha gjort massor av knäck.  

(yes, ni läste rätt. Knäck)

Knäcken är födeledagspresent till ett av födelsedagsbarnen som ska firas på söndag. Självklart önskade han sig knäck när han älskade mina knäck jag gjort i julas. Sa han iallafall. Så nu kommer han få en hel plåt med knäck. ;) Hoppas de blir lika goda denna gången nu då:)


Ska snart sätta igång att packa ner kläder och annat nödvändigt till blekingevisiten eftersom jag fortfarande inte har påbörjat det.

Skulle gjort det innan vi åkte till lillasyster innan men hann inte med det. Jag är alltid ute i sista minuten.. Hinner väl visserligen göra en del i morgon men jag orkar inte stressa från det att jag vaknat. Det räcker med att jag gör på det på vardagarna...


Så nu ska jag påbörja packningen och sen får det bli lite fredagsmys i soffan innan vi går och lägger oss.


 


Av Debora Persson - 4 februari 2011 22:00

Idag fick jag hem ett paket från Buzzador, som innehöll tacokryddor från Santa Maria. Här hemma äter vi tacos en gång i veckan och även om kryddorna är till för tacos med lax så gör det inget. Vi ska testa med lax. Visst fanken ska vi det! :)

Gav ett prov till lillasyster idag + recept som man även fick med i paketet. Hon älskar lax och hon älskar tacos så vi får hoppas hon med testar tacos med lax... :)


 


Buzzador är en sida där du kan registrera dig för att kostnadsfritt få möjlighet att testa olika produkter som finns på marknaden, mot att du rapporterar vad du själv tyckte, vad dina vänner tyckte och vilka förbättringar man kan göra.

Av Debora Persson - 4 februari 2011 17:54

Sitter nu hemma hos lillasyster på golvet eftersom jag inte får sitta i soffan när jag har färg i huvudet;)

Jag och Maximilian tog bussen hit tidigare. Maximilian blev världens lyckligaste pojk när han fattade att han skulle få åka buss. Han blev så glad att han vinkade och hälsade på chauffören när vi klev på och skerk av lycka när vi satt oss på platserna. När vi steg av bussen vinkade Maxen glatt igen mott chauffören.


Karin och Khaled kom och mötte oss så jag fick bärhjälp:)

Lillasyster klippte mig och la färg på min polackutväxt;) Khaled och Maximilian la sig i sängen och tittade på teletubbies och sen gick även Karin och la sig. Nu ligger de alla tre och snarkar där borta medans jag, ja jag sitter på golvet jag.. :)


 


Av Debora Persson - 4 februari 2011 15:00

 


     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards