♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2011

Av Debora Persson - 17 april 2011 21:00

Idag sa Maximilian sin första "mening".

Han stod på toalettstolen och tvättade händerna när han fick syn på sin napp som låg på spegelhyllan ovanför handfatet.

Han sträckte sig efter den och sa "DE E MIN!" och försökte nå den.

Jag blev såklart chockad och trodde jag hörde fel och försökte få honom att säga det igen men det ville han såklart inte.

Men nu senare ikväll har han sagt det ett par gånger, och visst hör man att han säger "de e min!"

Bra jobbat min duktiga kille!

Däremot få vi ta och öva på djurläten, så fort han ser ett djur säger han "bääääääh" som ett får oavsett vilket djur det är :)


 

Av Debora Persson - 17 april 2011 20:15

  "Jag är med och tävlar hos Debbie- Mamma till Maximilian om ett presentkort på 200 kr från Babyfilt.info , en helt unik filt med namn, födelsedatum och vikt är en utan deras fina produkter!"


Genom ett samarbete med babyfilt.info har jag nu fått chansen att
lotta ut ett presentkort på 200 kr till en lycklig vinnare bland mina läsare!!


Babyfilt.info gör underbara babyfiltar som dessutom är personliga!


Anledningar till att välja en filt från babyfilt.info:

·  Du beställer en filt som tillverkats enbart för dig

·  Det finns inte två likadana filtar i världen

Perfekt som julklapp, födelsedagspresent, doppresent eller till andra högtider.

·  Välj mellan rosa eller blå

·  Mått på filten: 100 cm x 70cm

·  Filten är allergitestad och miljövänlig

·  Filten är tillverkad av ekologisk bomull



Tävlingsreglerna är enkla och alla kan vara med och tävla!


För 1 lott:

1. Besök Babyfilt.info
(www.babyplaid.info om du bor i Danmark
www.pledd.net och om du bor i Norge).

2. Välj ut dina favoritprodukter.
3. Ange de produkter du är intresserad av i en kommentar och länka till dem.
4. Kom ihåg att lämna din e-post i fältet för detta.


För 2 lotter:

Kopiera tävlingsbild + kursiv text ovan och lägg in på din blogg. Bifoga fullständig URL i en NY kommentar tillsammans med din mail även där.


Har du ingen blogg?

Då tipsar du om tävlingen via mail till 5 stycken av dina vänner samt mig så jag ser att det är gjort. Min mail är deborapersson@hotmail.com

Efter att du skickat mail skriver du detta i en kommentar till mig.


Tävlingen avslutas 1 maj klockan:20.00

Av Debora Persson - 17 april 2011 16:30

  Du är det finaste jag vet
Du är det dyraste i världen
Du är som stjärnorna
Som vindarna
Som vågorna
Som fåglarna
Som blommorna på marken

♥♥


Av Debora Persson - 17 april 2011 15:42

Idag var jag & Maximilian i Tivoliparken med Oskar.

Först gick vi för att mata ankorna och sen blev det lekplatsen.

Ankorna var inte alls roliga idag. Det var inte alls många ankor och de få som var där ville ju inte ens äta.

Men Maximilian kastade bröd åt dem så det stog härliga till.

Lekplatsen uppskattades väldigt mycket av den lilla mannen som somnade direkt i bilen på vägen hem. Lagom trött efter dagens lilla utflykt!


   

Av Debora Persson - 17 april 2011 09:00

God morgon!

Har varit uppe i ca 45 minuter nu. Maximilian sover fortfarande som en liten gris och mannen är på jobbet så han åkte hemifrån vid 06.00 tiden tror jag.

Idag ska jag och Maximilian med Oskar in till stan och mata ankorna och gå till lekplatsen. Vi får hoppas vädret håller i sig bara. Ser rätt grått ut nu, men det ska vara 11 grader och lite molning idag så förhoppningsvis blir det så. :)

 

Av Debora Persson - 16 april 2011 19:20

Idag blev det lekplatsen för oss. Det hade inte spelat någon roll om vi var på lekplatsen 5 minuter eller i 5 timmar. Maximilian älskar att leka på lekplatsen och blir alltid lika arg när vi ska gå hem. Han skulle nog kunna tillbringa hela dagen på lekplatsen.♥

Han har lika roligt varje gång.

Men i morgon hoppar vi lilla lekplatsen utanför lägenheten och åker in till stan och leker på den stora lekplatsen istället. :)

     

Av Debora Persson - 16 april 2011 13:11

Idag blir det en riktig slappedag. Det skulle ju vara stålande sol och värme ute! Någon värme vet jag inte men solen har verkligen gått och gömt sig idag!

Men har en del att pyssla med här hemma så det gör inte så mycket.

Det ska städas och fixas. Och även om vi inte ska flytta förrän i augusti så känns det mycket roligare att städa när man vet att man ska flytta! Då kan man ju samtidigt slänga allt skräp man har liggandes redan nu!

Dessutom har vi redan några kartonger uppe, men de tog vi upp och fyllde innan vi visste att vi skulle flytta. Saker som skulle ner i källaren men som istället får stå på Maximilians rum tillsvidare.


Häromdagen fick lilleman ny keps på posten. Glad i hågen vill han inte ha den på sig. När han ska gå ut ska han bestämt ha sin blå mössa istället!

 


 

Av Debora Persson - 15 april 2011 14:06




11:e och 12:e bissingen är uppe nu. De kom nu i veckan antar jag. Maximilian är så envis och vägrar öppna munnen så har inte fått titta tidigare. Men nu ser man dom när han skrattar! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards