♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2011

Av Debora Persson - 10 april 2011 22:00

Hallå gott folk.

Kvällen har varit sådär. Maximilian har inte haft feber idag och vi hoppades på att det då skulle bli dagis i morgon för hans del men icke sa nicke.

Stackarn låg och sov i vår säng och plötsligt vaknade han till och då kräktes han ner hela vår säng. En stund senare var det kräk i vardagsrummet med :(

Tror dock inte på maginfluensa eftersom han är pigg emellanåt.

Sist han hade feber har jag för mig att han kräktes med så även idag beror det väl på febern... Men inget dagis i morgon. Han får vara hemma och mysa med sin pappa istället.

För övrigt har kvällen annars varit bra. Vi har tagit det lugnt.

Av Debora Persson - 10 april 2011 15:24

((19 grader varmt och solsken!))

Fruktansvärt skönt väder ute idag! Vi var i Tivoliparken och gick, sen hamnade vi på Naturum och efter det blev det glass och juice på McDonalds innan vi gick tillbaka till Tivoliparken och matade ankorna!

Jätteskönt och varmt ute! Nu är vi hemma igen, lilleman är trött och jag ska sätta mig ner och skriva om mitt CV. Och vila lite. :)


                                           

   

Någon är rädd för att åka hiss....

         

       

Av Debora Persson - 10 april 2011 10:20

God Morgon! Idag är det ju lika skönt väder ute som igår och igår var jag knappt ute alls eftersom jag hade annat för mig!


Idag ska vi vara ute iallafall! Tivoliparken är det som gäller! Mata ankorna och leka på lekplatsen. Maximilian har ju haft feber till och från och vi hoppas han slipper feber idag!!

Han är pigg och glad nu iallafall.


Igår var jag nere i källaren och hämtade upp våra påskägg.

Haha! Gissa vems ägg som är vems egentligen?

  (Det största är såklart Maximilians! Dett mellersta mitt och det minsta är mannens.   )


Redan på morgonen är det full rulle på hjärtat. Efter frukost ville han bada så nu är han ren och fin.

  Nu är det dags att sätta på sig ansiktet och fixa peruken så man blir en människa igen innan vi beger oss ut!

Av Debora Persson - 9 april 2011 20:32

Gissa vem som varit i farten igen?

Förra veckan tog han en blå krita och skrev sin autograf på väggen i hallen. Men det gör egentligen inte så mycket eftersom tapeterna vi har i hallen är från 1800-frös ihjäl.

Tapeterna vi har i vardagsrummet är nya.

Så det är iiiiinte så bra att det nu är ett handavtryck av en flåtig hand på väggen.... 


Maximilian hävdar att han är fullkomligt oskyldig till detta dåd.

Men någon annan med så små händer har inte varit här hemma idag. Han sitter nu i häkte i väntan på rättegång.

Han hävdar att han inte varit hemma idag och därmed inte kunnat kladda ner väggen. Den enda som varit hemma är hans mamma och därför är det hon som är skyldig...


  Och vi som hade planerat flytta snart.

Inte nog med att vi har varit tvugna att bryta upp en dörr (garderobsdörren) och en kökslucka har gått sönder som vi är tvugna att betala när vi flyttar, nu får vi fixa nya tapeter med.  

Av Debora Persson - 9 april 2011 19:40

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


 

Dagens bild är på någon som jag tycker är snäll.

Här är hon, Nadia! :)

Av Debora Persson - 9 april 2011 16:07

Mina pojkar är nu hemma efter en liten runda i blekinge.

Sommardäcken är på, bilen är nytvättad och nystädad.

Lilleman hade tydligen inte varit allt för pigg och har fortfarande feber. :(

Jag har fått en hel del gjort men man skulle behövt en heldag för att få ordning på allt kände jag.

Men kul för lilleman att få träffa farmor, farfar, gammelmormor och så hann han ju träffa morfar och Suss med en snabbis när de lämnade våra däck! :)

Nu är det fotboll som gäller för mannen och för Maximilian vet jag inte vad som gäller. Han ÄLSKAR glass och eftersom han inte velat äta något idag så försökte jag muta honom med glass när han kom hem så han iallafall skulle få i sig något. Men inte ens glass duger! Då är mitt hjärta sjuk vill jag lova! Han som alltid går och öppna frysen för att se om vi har någon glass hemma vill inte ens äta det nu när vi har det :(

Vi får hoppas han blir frisk till på måndag iallafall!

Av Debora Persson - 9 april 2011 09:53

Nu har jag precis vinkat hejdå till mina pojkar som beger sig till blekinge.

Min lilla pojk blev ledsen när han insåg att jag inte skulle följa med idag :(

Jag har tusen miljoner saker att pyssla med under tiden de är iväg så gäller att jag får allt gjort.

Idag fick vi dessutom sovmorgon till 8.30 Och så sov Maximilian i sin säng hela natten! Det brukar han inte göra för när han vaknar på natten så slutar det med att han hamnar i vär säng de sista timmarna. Men icke denna natten, då blev det sin egen säng bara :)

Nu blir det frukost och dushen sen drar jag upp volymen på musiken och sätter igång med det jag ska!


 

Av Debora Persson - 8 april 2011 20:55



Nu har vi startat vår helg! Maximilian har feber idag. Dennis har fått åka iväg och köpa flytande alvedon eftersom de vi hade hemma vägrar Maximilian att ta emot. (i rumpan) Den nya alvedonen har vi fått blanda ner i saft så nu är han pigg och glad igen:)

Vi har ätit tacos nu ikväll och så ska vi snart se på Varning för barn och Big Brother innan vi går och lägger oss.

I morgon ska mina pojkar åka till blekinge. På med sommardäcken. Maximilian ska få träffa på farmor och farfar. Han hinner träffa morfar med en snabbis när han kommer och lämnar våra däck.

Jag ska vara hemma och plugga!

Vi vill dessutom passa på att tacka för alla gratulationer vi fått här, på facebook, över telefonen och allt vad det nu varit. :)

Men något bröllop de närmsta 10 åren blir det icke.

Detta bestämde vi tillsammans eftersom det skulle bli vår femårsdag så gav vi oss själva detta i den presenten. :)


Tacochipsen hamnade på villoväga...

  Maximilian kunde ju inte veta att det var hål i påsen när han tog den..  

Men duktig på att städa efter sig.. :)

 


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards