♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2011

Av Debora Persson - 14 maj 2011 08:31

Vinnaren av tävlingen från Lilla Fjärilen Deisgn är....


 

Stort Grattis till dig! Maila mig på

deborapersson@hotmail.com


Stort tack till Lilla Fjärilen Design som sponsrat med tävlingen!

Av Debora Persson - 13 maj 2011 20:45

Go kväll.

Äntligen har vi tagit helg nu och det är fredag kväll. Det betyder att det serverats tacos hemma hos oss! :)

Tävlingen om en valfri fylla-i-bok från Lilla fjärilen design är nu avslutad och vinnaren är dragen och kommer presenteras lite senare.

För övrigt så har vi hela helgen planerad framför oss. I morgon ska vi åka in till stan och föörhoppningsvis ska vi åka och hämta ett gäng med flyttlådor.

På söndag åker mannen till Malmö för att titta på fotboll. Jag ska iväg på ett litet möte och Maximilian ska vara hos sin moster en stund. Är det fint väder så blir det antagligen tivoliparken med för att leka på lekplatsen:)

Vad ska ni göra i helgen?

Av Debora Persson - 13 maj 2011 06:48

Hej & godmorgon mina vänner!

Fredagen den 13 idag och dagen startade med att man försov sig.


Glöm inte bort att delta i tävlingen som avslutas ikväll!

Är ni inte med och tävlar så har ni absolut ingen chans att vinna en underbar valfri fylla-i-bok!


Så klicka på bilden för att komma till tävlingen!

 

Av Debora Persson - 12 maj 2011 21:15

Alltså, jag trillade in på en annan tjejs blogg som hade hittat denna artikel. Jag hittade den sen på aftonbladet. Artikeln är visserligen från år 2000 tror jag men ändå. Stackars flicka! Det är ju inte klokt egentligen! Att inte förskollärarna har någon koll på vad som händer och sker på dagis!

Gud vad hemskt, man lider ju verkligen med både flickans och pojken familjer. Sånt får ju inte hända!

 

MALMÖ. Den ettåriga flickan blev biten på 35 ställen av en tvåårig pojke.
  Hon blödde från ena kinden när personalen på dagiset upptäckte vad som hänt.
   Den lilla flickans rygg är full av bitmärken. Hon har märken på båda kinderna och ena örat.
  Bilden som flickans föräldrar tagit talar för sig själv.
  – Läkaren som undersökte henne sa att han aldrig sett något liknande, säger flickans mamma.
  Den 14 månader gamla flickan bets av en tvåårig pojke under en vilostund på ett dagis i Malmö i måndags. När personalen tittade till barnen upptäckte att den tvåårige pojken låg ovanpå flickan.


Lämnades ensamma
  
– Min dotter måste ha gallskrikit, säger mamman.
  Barnen hade lämnats ensamma i ett rum när pojken bet flickan. Den övriga personalen var utomhus med de äldre barnen.
  – Först sa man till mig att man tittat till barnen var femte minut. Nu säger de att de gjorde det var tionde minut, säger flickans mamma.
  Händelsen är polisanmäld av rektorn Gunn Hanéll som är ansvarig för förskolan.


Berodde inte på personalbrist
  
Hon vill ha utrett om flickan blev biten på grund av att personalen gjort något fel.
  Enligt Gunn Hanéll kan händelsen inte ha berott på personalbrist. Fyra personer är anställda på avdelningen, varav tre på heltid.
  Men den bitna flickans mamma har hört att bara två i personalen var i tjänst när hennes flicka blev biten.
  Och de var enligt reglerna båda tvungna att vara utomhus där det fanns nio barn.
  Personalen har förbjudits att uttala sig för massmedia under tiden som utredningen pågår.
  Mamman har tagit ledigt och är hemma med sin dotter i väntan på att hon ska placeras på ett annat dagis.
  


”Mina barn ska inte gå kvar”
  
– Jag vill inte ha mina barn på dagiset längre. Även min äldre dotter ska flyttas. Pojken som bet min dotter går kvar på daghemmet.
  Enligt mamman har den tvåårige pojken attackerat andra barn tidigare.
  – Men jag vill inte anklaga pojken och hans föräldrar. De har ju liksom jag lämnat sitt barn på dagiset i förvissningen om att han är trygg där.

Av Debora Persson - 12 maj 2011 20:30

30 dagar- 30 bilder

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

  Dagens bild blir bild 23.

En bild från i somras. Vi inledde ju vår sommar så himla bra förra året.

Vi tog vårt pick och pack tillsammans med Tim och begav oss mot Alanya i Turkiet den 2 juni.

Och semester behövde vi. Det var mycket lättare att ha med sig en 8 månaders gullunge  än vad vi trodde!

Detta var andra gången vi var i Alanya.

Första gången vi var i Alanya  hade jag och Dennis bara varit tillsammans i

4 månader!

Av Debora Persson - 12 maj 2011 20:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 11 maj 2011 20:32


30 dagar- 30 bilder


1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


  Jag ligger verkligen efter med det här med 30 bilder på 30 dagar!!

Men dagens bild blir från en tid som jag saknar. (22:a bilden).

En tid som jag saknar lite är ju tiden så man precis fått sin lilla prins!

På bilden är han 4 dagar gammal och är i blekinge för första gången och för att träffa släkten och fira sin mormor som fyllde 42 år.

Man saknar tiden för de små liven växer alldeles för fort! Tänk att han passerat 

1 ˝ år nu! Min lilla stora prins. Sluta växa!


 

Av Debora Persson - 11 maj 2011 19:00

Onsdagar brukar för min del vara den jobbigaste dagen på hela veckan.

Idag var det inte så farligt jobbigt eftersom vi tillbringade hela eftermiddagen i stan för att gå tipsrunda. En lång sådan som tog lite mer än en och en halv timme tror jag.

Jobbigast var ju att man hade helt fel skor! Tygskor med världens tunnaste sulor är inte roliga när man går på stenig grusväg största delen av rundan.

Lagom ont i fötterna nu;)

Mina pojkar samt Khaled kom och hämtade mig efteråt och vi tillbringade sen en bra stund i Tivoliparken och lekte på lekplatsen och tittade på ankorna!



För övrigt så fick vi idag från försäkringskassan, så jäkla uselt brev fick vi!

Vi har ju ansökt om jämnställdshetbonus för en tid sen eftersom jag och mannen varit föräldralediga rätt lagom lika mycket.

Ansökan skulle kommit in senast 1 mars och vi skickade det i slutet på februari men fick tillbaka det eftersom det blev ngt krux med det.

Men ansökan var stämplad i februari så det tyckte man att det kunde räcka för det skulle kommit in i tid då med andra ord.

Vi blev såklart nekade bonusen som skullr varit några härliga tusenlappar till sommaren.

Vi överklagade men det blev nu nekat igen eftersom de inte fick in det till 1 mars.

Lagom bittert kan man lugnt säga!

När man vet att man skulle fått ut ca 5 tusen kronor så får man dom inte!

Det är riktigt bittert vill jag lova!

Vi hade planerat Ölands Djurpark i sommar med vår lille prins och min söta lillebror Algot skulle fått följa med oss och leka.

Som tur är så får man ju ut en saftig peng från skatten i sommar så man ändå kan åka på utflykt!

Jävla försäkringskassan!

Det är första gången faktiskt vi ogillar dom, annars har vi alltid haft tur när det gäller inbetalningar och annat.

Allt har alltid kommit i tid till oss och vi fått det vi skulle ha, men man kan inte alltid ha tur med dom.

Fan vad jag ogillar försäkringskassan nu.

Deras jobb går säkert ut på att göra allt för att betala ut så lite som möjligt till folk.

Usch!


Jao jao, inget att hänga läpp för, det är inte bara för oss de förpestar livet för. Folk drabbas ju av dom var och varanan dag.

Ikväll kommer vår käre stammis Oskar hit och hälsar på oss. Blir väl att vi tar på oss skorna för att traska bort till lekplatsen.

När vi kom hem i eftermiddags så blev min lilla prins vansinnig, han skulle ju inte vara inne fast han varit ute i flera timmar. Han ville ju ut och leka igen! Men till sist så hade han satt sig i soffan och somnat med sina skor i famnen! Så jag vet mycket väl vem som vill ut och springa sen♥

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards