♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Ny kamera

Av Debora Persson - 19 augusti 2011 20:58

Vi rotade fram Maximilians nya regnkläder och begav oss mot bussen, vi var tidiga för en gångs skull och slapp stressa så Maximilian vandrade själv istället för att sitta i vagnen tills vi kom bort till vägen och alla bilarna. Då blev det vagnen.

Kattis hade han såklart med sig. Och stackars Kattis fick bada i vattenpöl tre gånger innan bussen kom.. mjaaau vad smutsig katten blev!


     

Otålig som han var hade han svårt att sitta stilla. Bussen var några minuter sen så Maximilians tålamod försvann efter hand med men när bussen kom så blev han genast på bättre humör. Hälsade glatt till busschauffören som förvånat hälsade tillbaka och så undrade han varför vi hoppade på med barnvagnen där fram och inte i mitten.

I Kristianstad blev busschaufförerna vansinnga om man hoppade på i mitten så jag är ju van vid att hoppa på där fram med vagnen, fast aldrig varit med om att man gör det på något annat ställe.

I bussen var min herre så duktig, oftast brukar han ha svårt att sitta stilla i buss men idag satt han fint och tittade ut genom fönstret och sa "WOOOOW" hela tiden när han såg något häftigt.


Mannen mötte upp oss och vi begav oss mot Kristianstad. Vi skulle nämligen köpa en ny kamera. Min digitalkamera är inte den bästa och den är så seeeg. Tar en kvart att ladda hela tiden så man får aldrig bra bilder. När Maximilian posserar fint så hinner han tröttna och gå innan min kamera tagit bilden så det behövdes verkligen en ny, så ofta som jag tar bilder med så är det nödvändigt.

Mest av allt så önskar jag ju mig en systemkemera men de kostar ju så mycket och så ska man ha alla delar till med som kameraväska, blixt, objektiv mm. Sånt som man bara kan önska sig. Men en vacker dag ska jag ha min systemkamera! ;)

När vi kom till butiken så fanns ju inte den kameran som vi ville ha inne i butik. Så typiskt! Den vi hade kollat på påminde ändå lite om en systemkamera fast mycket billiagre!

Canon SX130IS Svart

     

En kamera från Canon med 12x zoom, 28 mm vidvinkel, optisk bildstabilisator och 12,1 megapixel . Kameran hjälper dig hantera stillbilder och HD-filmer med Smart Auto och Enkelt läge. Men du kan även släppa lös din egen kreativitet och skapa bilder som aldrig förr.

När du filmar kan du välja mellan flera olika program exempelvis landskap, porträtt, snö och strand för att fånga livets ögonblick på bästa sätt.
 
Vi beslutade att istället för att köpa en kamera som vi inte jättegärna ville ha, bara för att köpa en så åker vi hem och beställer den på nätet. Då får vi den vi vill ha istället. Så det ska vi göra.
Snart har jag en ny kamera!:)
 
På vägen hem stannade vi inom och köpte födelsedagspresent till Kalleponken som firas i morgon och sen blev det såklart att våldgästa mamma och Göte en liten stund när vi ändå åkte förbi. Det var bara dom hemma. Inga småbröder, de befann sig i Karlskrona. Maximilian passade på att hjälpa till att tömma kakburken innan vi åkte hem. :)
Blev bara en snabbrunda där inom eftersom vi var dödshungriga och skulle hem och äta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards