♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Debora Persson - 16 augusti 2011 08:08

  Häromdagen åkte vi bort till Mörrumsån och matade ankorna! Maximilian tycker verkligen om att mata ankor men denna gång tyckte han nog det var roligare att jaga dom!


Kommer med brödpåsen i högsta hugg!

    Efter att vi matat ankorna blev det lekplatsen en liten stund!  

Av Debora Persson - 15 augusti 2011 18:06

Häromdagen började jag gå igenom alla kartonger med bebiskläder.

Vilka kläder som ska sparas, anvädas igen och som vi inte ska ha kvar...

Sen hittade jag Maximilians gamla bebisstrumpor, men vad fasen hade hänt med dom?!

Vem har käkat upp Maximilians strumpor?

Och varför var inget annat uppkäkat i lådorna!?

 

Av Debora Persson - 15 augusti 2011 17:15

Idag var det första dagen på Maximilians inskolning på förskolan.

Men dagen spenderades hemme eftersom det var hembesök som gällde. En av fröknarna kom hem till oss för att Maximilian skulle få ett ansikte och att han skulle hinna lära känna en av dom lite mer osv.

Det ringde på dörren och Maximilian trodde såklart det var pappa som kom hem från jobbet. Och alltid när det inger på dörren och det inte är hans pappa som kommer så blir han alltid så besviken men idag blev han inte det även om det inte var pappa som kom.

Det var alltså en livs levande okänd kvinna som Maximilian aldrig i hela sitt liv träffat tidigare.

Inga problem inte, han bjöd in henne direkt till sitt rum och visade henne sina leksaker direkt!

Fiskespelet, lottospelet, sina böcker och andra leksaker. Hans rum var städat men efter att han visat henne ALLA sina leksaker så låg allt på golvet;)

Han var väldigt social och hon kunde gå efter 20 minuter för det gick så bra!

Bra att det gick så bra! Får hoppas resten går bra med!:)



  


Av Debora Persson - 14 augusti 2011 08:35

För några dagar sedan när vi var lediga hela familjen så bestämde vi oss för att bege oss mot karlskrona och Barnens Gård.

Vädret var inte det allra bästa men det var uppehåll och inget regn. Därför var det inte sådär jätte mycket folk på Barnens Gård och det var ju bra det iallafall, då blev det inga köer!


Inne hos Dvärggetterna låg det massor av bajs på marken och varje gång Maximilian gick förbi en hög stannade han och pekade bestämt ner och sa "BAJS!"

    Lite läskiga var de nog allt, men Maximilian vågade sig fram ett par gånger för att klappa en liten get.    Nöjd efter att ha klappat en get! :)   Klättra på traktorn som hade rutchekana!     Grävskopan var populär!   Mamma fick hjälpa....       Jag och Maximilian åkte sen hölass. Man åkte bort till kohagen och tittade på kossorna. Tjuren hade sprungit och gömt sig så honom fick vi inte se.

Pappa fick vara kvar på gården och passa vagn och väskor.

      Konstiga gungor. Maximilian var inte alls nöjd med dessa konstigheter.   Åh, det fanns vanliga gungor med! Vilken tur!!   Elstyrda trakktorer och lastbilar var roliga, men eftersom Maximilian inte förstood det där med gaspedalen fick mamma hjälpa till! :)   Tröskan var med rolig, fast var väl lite mer till för de större barnen....    Det fanns höns & kaniner på gården!   Grisarna var spännande!   Hästarna med! Tyvärr fick inte Maximilian prova på ponnyridningen för han var för kort eller något. Han gick in gratis på gården eftersom han var under 90 cm och då fick man inte rida heller ;( Tur han har en mormor med många hästar!   Såklart blev det bad i poolen med! Vädret var inte på topp och därför var jag knappast badsugen heller. Men det var varmare i vattnet än i luften! Pojkarna fick leka av sig själv istället! :) De som älskar att bada!   Det fanns en vattenrutchekana anpassad för Maximilian. Men det hade mer uppförsbacke än nedförsbacke så stackars Maximilian fick kämpa sig ner och dra sig ner för backen om han någonsin skulle komma ner.   Äntligen nere! För mesig för Maximilians smak!   Åka Ankan var mycket roligare!   Bassängen med ström i där folk egentligen skulle åka på stora simringar var helt tom så där tillbringade pojkarna mest tid.     Maximilian lärde sig flyta själv med simringarna.

När det var färdigbadat så kom inte en enda protest från vår lille herre, och det är npg första gången för han är en pojk som annars skulle kunna bada dygnet runt, men denna gång var det nog lite kallt för honom och han steg frivilligt upp ur vattnet...

  Mamman fick ha roligt hon med!   Och Maximilian med såklart. Han älskar att hoppa studsmatta! Haha!    Tjiiihooo!   Efter Barnens Gård så begav vi oss hem till mormor och morfar där middag väntade. 

Efteråt blev det fika med. Vi tillbringade några timmar där innan vi begav oss hem igen. Trötta och nöjda med dagen!

Det bästa är att nu när vi bor så nära så blev inte bilresan hem så lång som den brukar vara! :)

Av Debora Persson - 13 augusti 2011 22:39

Hemma nu efter en heldag på arbetet.

Och igårkväll jobbade jag ju med. Lillasyster kom till jobbet och mötte mig när jag slutade så vi gick tillsammans hem till henne och tog mat med oss hem. Avslutade kvällen med att titta på film. Hon i bäddsoffan och jag på madrass under. Både jag och lillasyster somnade ifrån filmen och när jag vaknade under natten hoppade jag upp och la mig i soffan jag med. Det var mycket skönare att sova på soffan:)


Så idag blev det arbete med. Hela dagen spenderade jag på jobbet och när jag hade chans så ringde jag min mamma för att se vad min lilla prins hittade på.

Maximilian har nämligen varit hos mamma och Göte idag eftersom mannen med jobbade hela dagen.

Först var de borta på Äppelgården för Algot och hans kompis red på hästar där. De lär sig rida som riddare och skjuter med pilbåge och annat roligt där. Mamma hos red med såklat så Maximilian och Göte hittade på annat kul under tiden.

Dessutom passade Maximilian på att provsitta på mammas häst. Dock så var den nog lite för hög för hans smak så det var inte så roligt att sitta på hästen. Nästa gång får han prova med en av de mindre hästarna! :)

Min lilla prins har haft det bra iallafall och nu är vi hemma hela familjen igen.

Nu blir det inga mer tågresor förrän på tisdag för min del. Tur det, kvällen konduktör led ikväll av magsjuka. Han ropade ut i högtalarna att det inte blev någpn biljettkontroll för han inte mådde särskillt bra och folk som satt på tåget innan mig sa att han hade passat på att spy några gånger.

Tvi.

Nu blir det snabbkolla lite bloggar innan läggdags!


  Göte tog en bra bild på Maximilian i Äppelgården!

Av Debora Persson - 12 augusti 2011 16:25

Snart iväg till kvällens arbete, och kommer därför att sova hos lillasyster i natt eftersom jag ska jobba hela dagen i morgon med.

Och eftersom mannen jobbar i morgon med så kommer min lilla älskling tillbringa sin lördag tillsammans med sin mormor.

Så jag får inte träffa min lilla älskling förrän i morgon kväll! Blä. Gillar inte att sova utan min lilla prins.

Men på söndag är jag ledig och då ska jag gosa extra mycket med honom.

Förresten var jag på hans blivande dagis igår och pratade. De visade runt och han hade redan fått sina hyllor mm.

Inskolningen är ju redan nästa vecka för min lilla herre.

Det börjar på måndag och då kommer det hem en av fröknarna till oss som ska lära känna Maximilian lite bättre än vad hon kanske hade gjort på dagis eftersom det är mer nya intryck på dagis än hemma.

Tisdag, onsdag och torsdag ska jag eller mannen vara med Maximilian på dagis mellan 9-14 på dagarna.

Då ska vi sköta allt som blöjbyte, nattning om det behövs och hjälp med att äta osv.

Andra inskolningsveckan ska Maximilian vara på dagis helt själv utan päron, men vi ska va tillgängliga om Maximilian blir för odräglig;)

Förhoppningsvis kommer inskolningen gå jättebra!

Sist gick det så bra att inskolningen bara var i två tre dagar, och sen kunde han börja på dagis för det gick så bra för honom. Men nu är han äldre och jag tror det kan vara lite knepigare denna gången.

Men han är så duktig och jag vet att han kommer stormtrivas på sitt nya dagis! Dessutom har jag ju faktiskt en liten släkting till honom som går på samma avdelning som honom.


 

Av Debora Persson - 12 augusti 2011 10:42

Efter bara några nätter i sin nya säng på sitt egna rum så sov Maximilian helt själv hela natten.

Strax innan 07.00 i morse vaknade och var ledsen. Mannen väckte mig och bad mig hämta Maximilian men innan vi ens hann reagera stog det lilla trollet i vårt sovrum och ville komma och mysa i vår säng.

Duktigt av honom! Dags att sätta upp nattlampor i hallen snart kanske så han hittar till oss mitt i natten om han skulle vakna! :)

Inga problem att få honom sova själv i eget rum inte! ♥

Av Debora Persson - 11 augusti 2011 07:54

 

Du är i vecka 19.
Du har gått 18 fulla veckor och 0 fulla dagar (v18+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 153 dagar kvar till beräknad förlossning.

Du är på dag 127 av 280. (45.4%)


Vecka 19 nu då och man närmar sig halvvägs. 11 augusti idag och då är det alltså exakt 5 månader kvar till beräknad födelse.

11 Januari är nya datumet efter ultraljud, innan dess hade vi 9 januari så har blivit flyttad endast 2 dagar.


Vi får se när den lilla behagas dyka upp, vi får hoppas den inte kommer på en redan upptagen dag.


Januari är en månad med väldigt många födelsedagar i både min och mannens släkt.

Men den 11 är ledig så den kan gärna komma då:)

Tror vi har en 8 födelsedagar bara på januaris första halva!

Jag fyller ju den 2 januari och då fyller även min kusin år med. Så den dagen är dubbelt upptagen redan;)


Precis som i september när Maximilian kom så hade vi redan många födelsedagar men han prickade in en ledig dag :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards