♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2011

Av Debora Persson - 19 september 2011 19:40

Om man frågar Maximilian om bebisen är i magen så lägger han sitt huvud på magen och försöker lyssna om det är någon där inne.

När han inte hör någon bebis lufter han på huvudet och säger "NEJ"♥♥

  Och ännu mysigare är det när han pussar, kramar, klappar och myser med magen. Varje dag passar han på att mysa lite med magen när han myser med mig.♥

Av Debora Persson - 19 september 2011 19:14

Det har inte blivit någon uppdatering alls här i helgen men vi har varit sjuka så vi har legat och frisknat till och igår, söndag hade vi fullt upp...


Vi vaknade och kände oss tillräckligt pigga för att kunna gå på barngympan. Det behövdes för Maximilians del som hade varit hemma i flera dagar så han kunde springa av sig lite! Och han tycker det är så roligt på gympan. Mycket att leka med och många barn. Även mannen var med denna gången så Maximilian kunde visa upp vad han kunde för pappa. ♥


Efter gympan åkte vi hem och åt lite lunch innan vi begav oss mot travbanan, där mannen lämnade av oss. Han skulle åka och jobba så det blev inget trav för hans del.

Vädret var inte på topp, ganska osäkert så vi skulle ta med oss Maximilians bilstol så vi kunde åka med mamma hem om det skulle börja regna. Då skulle vi slippa gå hem. Inte för att det är så jättelångt men det är en bit och regnar det så är det inte så roligt..

När vi kom dit så regnade det inte så tänkte inte så mycket på stolen. Men efter en stund kom regnet och då kom vi såklart på att vi glömt bilstolen!! Mannen var redan långt borta på jobbet så det fanns inte en chans i skogen att vi skulle få bilstolen.


Som tur var så var det uppehåll sen för det mesta och vi kunde spela på hästar, vinna, förlora och umgås. Umgås ja, lillasyster Karin var där, Khaled, lillebror Alexander, mormor, morfar och mamma. Richard och Göte var med på plats med de arbetade så man såg bara dom i förbifarten hela tiden:)

Maximilian med moster Karin♥

 

När det sen var dags att börja bege sig hemåt så svor jag på att jag aldrig, aldrig mer ska glömma något i hela mitt liv!

Regnet ÖSTE verkligen ner! Tokförbannad och dyngsur var det bara till att traska hemåt... Som tur var så gick lillasyster med oss hem i ösregnet eftersom hon väntade på Göte och Khaled som var kvar på travet och jobbade. Karin svor hon med, och ångrade nog i stundens hetta att hon följde med oss hem. Dyngsura och jävliga svor vi båda hela vägen hem. Och att Maximilians Emmaljunga vagn är totalt värdelös när det regnar. Det regnskyddet som är till sittvagnen gör ingen som helst nytta. Stackars mitt lilla hjärta som var dyngsur och iskall han med när vi kom hem!♥ Att vagnen med var dyngsur spelar ingen roll för den torkar men Maximilian har precis varit sjuk med och så ligger han i sin vagn och har man regnskydd till en barnvagn är väl inte meningen att barnet ska bli dyngsur heller! Själva "hålet" i skyddet är så pass stort att det inte gör någon som helst nytta alls. Värdelöst.

Men tillslut kom vi hem och då fick Karin ett ryck och ville verkligen ha coca cola. Hade jag inte varit gravid så hade jag avrit som henne, men när man är gravid ska man inte dricka för mycket cola så jag har lärt mig att jag inte MÅSTE ha det varje dag längre men Karin var tvungen iallafall och jag föll jag med. Hon begav sig bort till det café/pizzeria som ligger i närheten och köpte cola till oss. Och även en pizza som krängde tillsammans. Jösses vad gott det var!

Det blev soffmys resten av kvällen sen!

Av Debora Persson - 16 september 2011 19:41

Nu kan jag säga att det närmar sig slutet vill jag lova! Rädda det som räddas kan! Just nu sitter jag och hoppas på att inte datorn ska svika mig medans jag för över så många bilder, filmer, dokument och annat viktigt från datorn till den externa hårddisken.

Vi visste att den bärbara datorn inte skulle leva så länge till eftersom batteriet blir skållhett på två minuter och så låter den som ett odjur ibland. Men de senaste dagarna har skärmen börjat "blinka" i rött och idag har skärmen blivit helt vit ibland, beroende vart man hade skärmen. Just nu måste jag sitta med skärmen jättelågt så jag knappt kan se något på den..

Så det känns som om den snart trillar av pinnen, tyvärr.

Det betyder att vi nu måste skaffa oss en ny dator med. Varför kommer allt på samma gång för?

Har verkligen ingen lust att sitta på mannens stora åbäke till dator som låter som ett helt ånglokomotiv inne i kammaren. :(



Av Debora Persson - 16 september 2011 19:02

Hittade en gammal video på Maximilian i mobilen... Eller gammal och gammal, den är ju sen vi flyttade hit men ett par veckor har den nog på nacken.
Maximilian gillar videon iallafall för jag har fått spela den för honom flera gånger nu sen jag visade honom den :)

Av Debora Persson - 16 september 2011 15:00

Här hemma är vi fortfarande sjuka. Förkylda och förjävliga. Maximilian har det lite värre än mig eftersom han snorar så mycket hela tiden. Annars hostar han och jag ikapp med varandra hela tiden och är allmänt sega i skallarna. Vi hoppas verkligen att vi hinner bli bättre snart! I morgon skulle egentligen jag jobbat och Maximilian skulle tillbringat hela dagen hos moster Karin tillsammans med Khaled och morbror Algot och de skulle gått och lekt på Andys Lekland men blir tyvärr ingenting av det nu :( Så jäkla trist, men sånt är livet tyvärr.


  Och något annat som ger mig lite ångest är att om exakt en vecka har jag en tvååring i huset!

Kan inte fatta att min lilla herre snart är två år gammal! Och min nyfikne lille kille har gått i garderoben nu i flera veckor och tittat på alla presenter som ligger och väntar på att bli öppnade. Han vill titta på dom, känna på dom och allra helst öppna dom men det får vänta en vecka till!

-Bilden ovan är tagen för exakt två år sedan, då var det exakt en vecka innan Maximilian föddes. Ingen dålig kula man hade!-


  


  -Och bilden brevid har vi en tvättäkta nybliven ettåring som kladdar med tårta.- Vad liten han var då! Kalas detta året blir nog roligare för honom då han förstår så mycket mer. Och han tjatar redan på "Taåoota"(tårta) så det kommer det baske mig bli på alla kalasen vi kommer ha. :) Eftersom släkten vår är så stor så blir det en hel del kalas eftersom alla inte får plats här hemma samtidigt.


  


Nu ska jag och lilleman fortsätta mysa tillsammans en stund innan vi ska ha lite mat i oss. Mannen är på jobbet och sliter. Han har nu 7 långa arbetsdagar framför sig innan han är ledig igen.

Av Debora Persson - 16 september 2011 09:58

anna

Fredag 16 sept 07:29

Om ni inte vill ha vanliga namn, varför tog ni maximillian? Det heter 5 st i min dotters dagis grupp. Tråkigt, när man egentligen vill ha något ovanligt, så blir det så vanligt. De ovanligaste namnen är ju Lars, Emma, Sara, Amanda, Fredrik, Anton, Mattias och de andra namnen som var vanliga när vi var små.


Svar:

Maximilian är kanske inte så ovanligt, men det är inte så vanligt heller för den delen även om det blir allt vanligare. Att det skulle finnas hela 5 Maximilian på din dotterns dagisgrupp tror jag är rätt ovanligt.

Vi vet ingen annan eller känner någon annan som heter Maximilian mer än vår pojk och min lillebror som heter det i andranamn så risken är nog inte så stor att det blir så många Maxar i klassen här inte.

När vi valde namnet Maximilian var vi inte ute efter något ytterst ovanligt, det är vi inte nu heller för den delen, vi vill inte ha något jättevanligt bara.

Men när vi valde hans namn var det för att vå båda älskade namnet.

Och vad folk tycker och tänker om våra namnval ger vi egentligen blanka fan i

(har lite tidigare fått kommenatar ang. Maximilians namn).

Tips och råd är alltid välkommet men vad vi sen väljer i slutänden är ändå vårt val oavsett om folk gillar det eller inte.. :)

Att döpa mitt barn till de namn du skrivit skulle jag aldrig få för mig att göra eftersom det för mig fortfarande är "för vanligt" även om det inte är många småbarn som heter det nu för tiden så är det namn man hör och träffar varje dag.

Av Debora Persson - 15 september 2011 10:11

Att jag var dålig igår är en sak, idag är det värre för både mig och Maximilian. Han har blivit jättesnorig och hostig han med nu över en natt. Både han och jag har sovit jättedåligt i natt med hosta och andra besvär. Har vaknat hundratals gånger så är galet trött.

Skulle blivit jobb för min del ikväll egentligen men så blir det icke nu. Så typiskt, när man minst behöver det så kommer det. Många som är sjuka med nu när skolor, dagis och allt har dragit igng igen och all semester är slut. Usch och tvi.  


  


Maximilian gillar att smörja in sig, ser han mig eller mannen smörja oss med något så ska Maximilian med ha och smörja in sig. Vad som hände ser man rätt bra på bilderna.... Maximilian hittade en tub med hudlotion på sitt rum. Vi borde anat något för det var så tyst inne på hans rum när han var där och är det så tyst så är det alltid något bus han håller på med. Helt plötligt kommer han ut från sitt rum och säger "OJ". Ja, oj det kan man nog säga. Hela tuben med lotion har han smetat över hela sig själv och inredningen.


Men men, vi har en mjuk och l en liten kille nu iallafall. Det får vi vara glada  över:) Han försökte iallafall själv, lilla hjärtat.


 






     

För övrigt blir det massor av vila idag.

Sånt som man behöver ibland! :)

En runda till apoteket kommer det iallafall bli här under dagen.

Av Debora Persson - 14 september 2011 20:22

Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 6 fulla dagar (v22+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 119 dagar kvar till beräknad förlossning.

Du är på dag 161 av 280 (57.5%)



Vecka 22+6 idag och jösses vad tiden den går!

Underbart!

Nu känner jag av bebisen varje dag och det känns lite som att det ligger en liten fotbollsspelare där inne. Det var ju inte alls längesen jag inte kände någonting alls och helt plötligt får man sparkar varje dag! :)

Och bara för att jag inte hade "ont" förra veckan så har jag för det börjat känna att det knakar i fogarna nu. Fick jag för det. Men ont i ryggen på det sättet jag hade med Maximilian har jag inte utan det känns i lederna på mig. Ska jag resa mig upp för soffan tar det en kvart längre än vad det brukade göra innan.

Eftersom vi har sådant problem med pojknamn tog jag idag en lista och skrev ner massor av namn som inte var allt för vanliga och så lät jag mannen stryka de namn han absolut inte ville ha. Såklart strök han mitt Valdemar men iallafall så däreftergick vi igenom de namn som var kvar, strök några och funderade på några. Sen tog vi ut de som vi gillade mest och jämförde med varandras och kvar blev tre namn som båda gillade.

Så nu kanske vi har ett pojknamn klart med, eller man kan ha dessa tre alternativ och skulle det visa sig vara en pojk så ser man på honom vilket av namnen som passar helt enkelt! :)

Ett av namnen vi gillade hade enligt svenskanamn.se bara en bärare i Sverige, nu stämmer väl inte dessa uppgifter helt och hållet men ungefär, kan ju finnas de som fått namnet efter sidan uppdaterats mm. Men som sagt, det är ganska ovanliga namn, iallafall på två av dessa medans det tredje namnet är lite vanligare.

Får väl köra en omröstning i familjen och se vilket som är populärast:)


     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards