♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Svensson Svensson- I nöd och lust

Av Debora Persson - 21 oktober 2011 23:28

Ikväll hade jag och mamma lite egntid tillsammans. Det blev bio och vi tittade på Svensson Svensson- I nöd och lust.

Det var inte alls många som tittade på filmen, vi var kanske en 12 stycken i salen så vi hade ju egentligen inte behövt förboka platserna om man säger så, men det hade vi gjort nu och vi hade de bästa platserna. Balkongplats, längst fram i mitten.


Filmen var bra. Rolig och pinsam att titta på, precis som Svensson Svensson ska vara. Dock så har ju mamma för ca två år sedan sett Svensson Svensson på semester på teater och teatern visade sig vara den samma som filmen så mamma visste ju precis vad som skulle hända. Lite trist eftersom vi inte hört någonstans att filmen var som teatern för då hade vi självklart inte gått och sett den eftersom mamma då redan sett den. Men i vilket fall så var den ju bra ändå.


 


Efter filmen åkte vi hem till mamma och Göte, Algot var inte hemma för han är hos lillasyster i Kristianstad. Mannen och Maximilian kom strax efter oss och Göte hade maten klar när vi kom hem.

Kycklingfilé med bacon, någon havregrynsröra, och något som skulle likna tzatiki fast med ett kilo mer  vitlök;)

Jättegott var det iallafall.

Efteråt kollade vi på husritningar, kakel och annan inredning som skulle inskaffas till huset. Fanken vad snyggt och bra det kommer bli!

Maximilian var rädd för stora Biros men hans mormor hade köpt nya Pippi Långstrumpgubbar så han hade fullt upp att leka med Pippi:)


Vid 23-tiden tackade vi för oss och begav oss hem. Maxen Taxen somnade direkt i bilen när vi satte oss.

Tack för denna kvällen!

Och för oss blir det strax läggdags med. Jag är helt slut nu! God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards