♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Gravid vecka 29+0

Av Debora Persson - 27 oktober 2011 16:39


Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.
Du är på dag 204 av 280. (72,9%)
   

 

Har gått 29 veckor nu och inne i vecka 30!

76 dagar kvar låter helt otroligt kort tid! Men skönt att det är så lite kvar ändå för nu längtar vi efter bebis!

Dessutom vet jag nu när min sista arbetsdag blir och det blir den 9 december, ca en månad innan Liten ska komma. Förhoppningsvis får jag havandeskapspenning då resten av december så jag slipper gå hemma på föräldrardagarna. Men det borde inte vara så svårt att få HP beviljat med tanke på vad jag jobbar med och så fick jag det förra gången. Då gick jag hemma mer än två månader innan Maximilian skulle komma. Men man vet aldrig. Jag tror försäkringskassan sitter och drar lott om vilka som ska få HP och inte för vissa på mitt jobb har inte fått det och andra har fått det. Någon fick med första barnet men inte med andra barnet vilket är dumt för man gör exakt samma sak som alla andra. Så får hoppas man vinner detta lotteriet denna gången med.

Och anledningen till att jag inte sökt HP tidigare är för att jag inte jobbar så jäkla mycket nu så de timmarna jag har klarar jag av utan att dö. Med Maximilian i magen jobbade jag väldigt mycket och det kände min rygg verkligen av.

Nu börjar det kännas rejält i min rygg med, särskillt under långa arbetspass så förhoppningsvis får jag inte så jättelånga dagar nu sista tiden. Då jobbar jag hellre fler dagar och korta pass.

Så nu senaste tiden har jag fått väldigt omnt i ryggen. Jag har jättesvårt att lyfta Maximilian nu och gör det helst inte för nu är han verkligen tung för mig!

Huvudvärk har jag mer eller mindre varje dag, det kryper i benen fortfarande men jag överlever!

Jag mår annars prima ballerina!

Liten i magen lever livet där inne och särsklilt på min högra sida. Det känns i revbenen kan man säga. :)




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards