♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av Debora Persson - 26 oktober 2011 22:53

         


             


 


          


    


 

När man sitter och tittar igenom gamla bilder man lagt upp tidigare så hittar jag dessa från 2008/2009 och då inser man hur mycket man saknar lägenheten i Malmö!

Herregud vad vi hade det bra där, med splirrans ny marklägenhet, uteplats och en så öppen och fin lägenhet.

Kan dom inte bygga likadana i Karlshamn?

Okej, att det sen var ett kasst bygge där värme inte fungerade på vintern, där de stängde av vattnet för oss titt som tätt och aldrig kom och hjälpte en innan man gjort 700 felanmälningar när något var fel. Några hade råttor i sin lägenhet för det inte var tätat under diskbänken (inte vi som tur var!), vi fick höra husen var slarvigt byggda, eftersom det skulle kosta så lite som möjligt och vara klart så snabbt som möjligt. De höjde hyran var och varanan månad så att  man tillslut blev urfattig! (6500:- för 60 kvm..)

Men man kan sakna det ändå, trots fel och brister. :)

Av Debora Persson - 25 oktober 2011 21:43

Efter mannen stigit upp idag vid 14.00-tiden så gjorde vi oss i ordning och åkte sen till Eko.

Det vi behövde var en taklampa till hallen, blir så jäkla mörkt tidigt nu så en lampa var verkligen nödvändig!

Så förutom en taklampa så hittade vi lite annat smått och gott.
Pappan köpte innebandyklubbor och en boll till sin son, som visserligen blev väldigt uppskattade och de tillbringade sen kvällen med att spela bandy i hallen. Dock så vet jag att förr eller senare kommer något gå sönder av allt vevande med klubborna och det som kommer gå sönder kommer antagligen vara något som jag är väldigt rädd om..

Moster Kakka träffade Maximilian i affären med, och eftersom Maximilian köpte en ny sparbössa i affären så hann han tigga till sig lite mynt av henne innan han ens lämnat affären :-)


På vägen hem höll vi på att krocka rejält. En bil hade kört av avfarten på fel sida vägen. På motorvägen! Livsfarligt, och denne bilen höll i sin tur påa tt krocka med en buss som var på väg upp för avfarten..

Vi stannade dessutom inom mammas gård. Vi var sugna på att titta in i huset och hoppades på att någon av dom skulle befinna sig borta på gården.

Som tur var hade både mamma och Göte precis kommit dit och Göte blev extra glad eftersom han hade opererats idag och behövde bärhjälp av massa foder och djurmat så mannen kom lägligt kan man säga :)

Vi fick komma in i huset och titta och det såg verkligen hur bra ut som helst!

Om man jämför med deras förra hus så är detta huset jättelitet, men det är hur stort som helst ändå! Jösses vilket hus de kommer få! Och jag längtar verkligen tills det är klart och vi kan få komma in i ett helt nytt hus! Det är mindre än två månader kvar tills de kan flytta in!

   

Av Debora Persson - 24 oktober 2011 21:54

Sådär, nu sitter man i lugnan ro och tittar på Det Okända. Karln har dragit till jobbet och Maximilian ligger i sin säng på sitt rum.

Får väl dra igång en komedi eller något här efter så jag vågar sova själv i natt ;)


Igår så tog iallafall jag och Maximilian tåget mot Kristianstad. Moster K mötte upp oss på tåget halvvägs så min lilla herre blev kalasglad när han såg vem som hoppade på tåget!

För övrigt hade Maximilian med sig sin bebis Olle på tåget. Olle har ju blivit jätteviktig i hans liv nu senaste tiden så självklart skulle han följa med till moster K!


Medans Maximilian och Olle var hos moster K och Khaled så gick jag sen för att arbeta.

Fast det var söndag så kändes det som om det var lördagkväll. Vissa betedde sig dessutom så med. Fulla, sura alkoliserade drägg gästade och förstörde. En annan full man pratade endast om sin katt och mer eller mindre tvingade mig att glo på en film på hans telefon som han spelat in p åsin katt när den åt mat. Ja, ibland har man skoj på jobb..

Efter jobb hämtade i allafall Khaled mig så jag slapp gå hem själv. Min lilla älskling sov sen länge när jag kom hem. Vi satt uppe en stund till och sen däckade både jag och Karin. Khaled var nog uppe halva natten och spelade dator med sina vänner. Kommer ihåg att jag vaknade till ett par gånger när han pratade med dom i micen. Man är inte van vid att vakna till av sådana ljud mitt i natten :)

Karin försvann till skolan innan vi andra hann vakna i morse och vi andra fick lite sovmorgon. Maximilian somnade 19.40 och idag vaknade vi 9.30 Tror dock Maximilian vaknade lite tidigare och försökte väcka mig men låg och myste brevid mig istället tills jag vaknade.

Vid 11 väckte vi Khaled som fick följa oss ut för vi var klara att bege oss.

Blev en runda inom jobb för att lämna lite papper från försäkringskassan och sen en runda på stan innan vi satte oss på tåget för att åka hem.

Även tågresan hem gick kalas, dock blev det lite värre när vi fick vänta på bussen som dessutom blev sen och då tappade Maximilian sitt tålamod. Det gjorde även att han testade sin mammas tålamod rätt rejält innan vi hann komma hem.

Lagom till vi kom hem iallafall så vaknade mannen upp efter sin första jobbnatt för denna gången. En stund senare begav vi oss hem till Maximilians farmor och farfar för att tvätta och göra i ordning bilen, men hann bara tvätta den så får städa och fixa en annan gång för sen var det dags att åka hem och göra middag innan det var dags för nattjobb igen.

 

Ikväll var Maximilian hjälpreda i köket! Duktiga älskling!

 

Av Debora Persson - 23 oktober 2011 22:48

Övernattning hos lillasyster.

Återkommer i morgon när jag och Maximilian kommit hem.

Av Debora Persson - 22 oktober 2011 10:02

Nu är det arbete som gäller gott folk! En låång sovmoprgon hade varit på sin plats idag kände jag men klockan ringde och tvinga upp oss. Jag ska jobba och mina pojkar ska glo på fotboll idag så vi har allihopa att göra :)

Av Debora Persson - 21 oktober 2011 23:28

Ikväll hade jag och mamma lite egntid tillsammans. Det blev bio och vi tittade på Svensson Svensson- I nöd och lust.

Det var inte alls många som tittade på filmen, vi var kanske en 12 stycken i salen så vi hade ju egentligen inte behövt förboka platserna om man säger så, men det hade vi gjort nu och vi hade de bästa platserna. Balkongplats, längst fram i mitten.


Filmen var bra. Rolig och pinsam att titta på, precis som Svensson Svensson ska vara. Dock så har ju mamma för ca två år sedan sett Svensson Svensson på semester på teater och teatern visade sig vara den samma som filmen så mamma visste ju precis vad som skulle hända. Lite trist eftersom vi inte hört någonstans att filmen var som teatern för då hade vi självklart inte gått och sett den eftersom mamma då redan sett den. Men i vilket fall så var den ju bra ändå.


 


Efter filmen åkte vi hem till mamma och Göte, Algot var inte hemma för han är hos lillasyster i Kristianstad. Mannen och Maximilian kom strax efter oss och Göte hade maten klar när vi kom hem.

Kycklingfilé med bacon, någon havregrynsröra, och något som skulle likna tzatiki fast med ett kilo mer  vitlök;)

Jättegott var det iallafall.

Efteråt kollade vi på husritningar, kakel och annan inredning som skulle inskaffas till huset. Fanken vad snyggt och bra det kommer bli!

Maximilian var rädd för stora Biros men hans mormor hade köpt nya Pippi Långstrumpgubbar så han hade fullt upp att leka med Pippi:)


Vid 23-tiden tackade vi för oss och begav oss hem. Maxen Taxen somnade direkt i bilen när vi satte oss.

Tack för denna kvällen!

Och för oss blir det strax läggdags med. Jag är helt slut nu! God natt!

Av Debora Persson - 21 oktober 2011 10:10

Idag är vi alla lediga här hemma och vår lilla prins kom in och väckte oss i morse för lite mys innan vi steg upp.♥


Nu är det helg! Visserligen, är det arbete som gäller i helgen för min del, och mannen går på nytt skift på söndagkväll. Jag och Maxen sover då alltså hos lillasyster på söndag eftersom jag ändå kommer jobba till 22.

Jag vet en som är glad att träffa "Kakka" igen!

 

Idag får vi se vad som händer och sker. Vi ska iallafall åka och handla lite och sen får det nog bli lite städning här hemma. Förhoppningsvis blir det inget regn och då kan vi ta oss ut i höstvädret en stund med. Kanske åka någonstans.

Ikväll ska jag ha en kväll med min mamma och vi ska gå på bio tillsammans! Själva. Vi hittar aldrig på något annars, sist vi hittade på något tillsammans så var vi på teater och det var väl för ett år sedan om jag minns rätt så det ska bli kul att komma iväg lite ikväll. :)



  


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards