♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Trillat ner för trappen

Av Debora Persson - 23 november 2011 19:45

Idag begav vi oss hem till mammas gård, var ju nyfikna på hur långt de kommit på huset men varken mamma eller Göte var på plats just då så vi fick vänta en stund innan Göte kom så han kunde öppna dörren åt oss.

Vi hälsade på alla djuren och Maximilian var i hönshuset och plockade ägg så nu har vi en stor och en liten äggkartong fyllda med ägg:)

Om en månad bor de i huset och det är snart klart. Tapeter och annat är redan uppe så snart kan de flytta in i helt nytt och klart hus, det enda som inte kommer vara helt klart om en månad är utsidan som inte kommer hinnas helt klart men det spelar kvitta när allt på insidan är klart! :) Och snyggt blir det vill jag lova och hela huset luktar helt nybyggt. Gott! Men det är som sagt en hel del kvar i huset, där finns till exempel ingen trappa ännu så vi fick klättra på stege men några veckor till så ;)

När vi tittat klart inne i huset var det kolsvart ute så vi kunde lika gärna åka hem. Mamma jobbade fortfarande och Göte skulle iväg med Algot så vi begav oss oxå.


När vi kom hem och var i trapphuset slog Maximilian i backen rätt ner i trappan, jag såg och hörde hur han studsade på huvudet och slog en volt rätt ner i stentrappan!

Det hördes nog och såg nog värre ut än vad som det först verkade med tanke på att han studsade rätt på huvudet. Ringde 1177 när vi kom hem och eftersom han inte ens hade fått en bula och var pigg efteråt när han han lugnat ner sig och gråtit klart så det borde inte vara något med honom. Och han har inte spytt eller något så något allvarligt verkar det inte vara men när det gäller hjärnskakning kan symptomen komma efter flera timmar så skulle visst kolla honom resten av kvällen ifall.


Och resten av kvällen kommer tillbringas i soffan tillsammans med Bonde söker fru, bebisen trackar mina revben och min rygg värker så fruktansvärt så ska inte resa mig många gånger, mest för att det är så svårt att komma upp när jag väl satt mig ner;)

 
 
ENDENISE - Mamma till 2 i December ♥

ENDENISE - Mamma till 2 i December ♥

23 november 2011 22:15

sv: tack ska läsa så fort jag får tid :D

http://endenise.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards