♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2011

Av Debora Persson - 15 november 2011 20:31

Håller på med lite plock här här hemma, satte mig i soffan två minuter och då kom mitt lilla älsklingshjärta och satte sig i min famn och myste lite och då somnade han.

Min lilla prins.

Ikväll har vi suttit och tittat i fotoalbum, jag och Maximilian. Han älskar att titta på alla bilder och varje gång han känner igen någon så säger han dess namn och ska titta lite till på personen. Sig själv känner han inte riktigt igen från när han är en liten bebis men på de bilder han känner igen sig så säger han "mej!".

♥♥♥

    

Passade på att ringa förlossningen för att boka tid för studiebesök.

Trodde jag först ringde fär tidigt, att jag inte hade gått tillräckligt många veckor för det men jag var tydligen ute i perfekt tid så om två veckor ska vi dit på studiebesök. Rätt bra att de har sådant så man vet vart man ska ta vägen och allt det där. Sånt hade de inte i Malmö och det är rätt uselt med tanke på hur stort hela sjukhusområdet är där. Hade vi fått gå på studiebesök där så hade mannen sluppit köra fel när det väl var dags fär förlossning ;)

Och med studiebesöket ringde jag även och bokade in min far som ska leka med Maximilian under tiden vi är där borta. :)

Av Debora Persson - 14 november 2011 22:58

(Uppdatering)

 



BF efter UL är 11 januari 2012.

(innan UL var BF 9 januari)

Maximilian kom 8 dagar tidigare och var 50 cm lång och vägde 3490 gram.


Fia: Flicka- 3320 gram- 50 cm lång- 30 december

Suss: Flicka-1, 2,3 el.12 januari

Oskar: Flicka- 3022 gram- 47 cm lång- 2 januari

Kalle: Pojke- 3 januari

Tina-Pojke-3720 gram-52 cm lång- 3 januari

Dennis: Flicka- 3624 gram- 51 cm lång- 3 januari

Pappa: Flicka- 5 januari

Mormor: Flicka- 6 januari

Danne: Flicka- 3482 gram- 49 cm- 8 januari

Malin: Flicka- 9 januari

Karin: Flicka- 9 januari

Tommy: Flicka- 3520 gram- 49 cm lång- 13 januari

Mamma: Pojke- 14 januari

Jag: 14 januari

Morfar: 15 januari

Sofie- Flicka- 15 jannuari


Kan vara roligt att se vem/vilka som har rätt och om vad! :)

Sätt igång att gissa!






Vi har som sagt väldigt många födelsedagar i slutet på december och i början av januari så frågan är om bebisen lyckas pricka in en dag då vi redan har födelsedag i släkten?

födelsedagar vi har: 31/12, 31/12, 2/1, 2/1, 6/1, 7/1, 8/1, 12/1, 14/1..

Av Debora Persson - 14 november 2011 20:43

Idag har jag och Maximilian söndag eftersom det var fullt upp igår med arbete för min, och mannens del.

Maximilian var hos sin mormor under tiden och de åkte till "mormor Majs" som han säger till min mormor som heter MajBritt. De var där och firade morfar på fars dag.

Vi var alla hemma sent, vid 23 tiden så ingen av oss hann träffa varandra särskillt mycket denna dag så idag tog vi ut vår söndag istället. Dock är ju mannen på jobb men jag och Maximilian har tagit det lugnt i sort sett hela dagen...


Mitt lilla pyre tog upp puffen och la sig i sängen för att titta på Teletubbies och somnade.

 




Min fina älskling

 

Puss

   

Av Debora Persson - 14 november 2011 00:14

Önskelista inifrån magen..

   

     

        

Från Lindex.

Av Debora Persson - 13 november 2011 09:03

Grattis alla pappor på Fars Dag!

   

För vår del blir det inte mycket farsdag firande eftersom både jag och mannen ska jobba.

Jag skickade dock farsdagpresent till min pappa i veckan så han fick sin i fredags, men skulle vänta med den till idag. Får väl se om han kunde hålla sig:)

Maximilian däremot ska åka till min morfar och fira honom medans vi jobbar idag.

Men innan dess så ska jag och Maximilian på gympa!

Har varit höstlov och så orkade vi inte en vecka så nu har vi missat två veckor och Maximilian är taggad idag.

Han började tjata om gympa redan igår så han ser nog fram emot gympan idag! :)










Av Debora Persson - 12 november 2011 22:05

När jag låg på soffan innan så bökades det ganska rejält inne i magen...

Men när jag skulle filma så ville inte Liten vara med mer, men en stund in i filmen fick jag mig lite spark ändå...

Ska försöka få till en ännu bättre film på det sen.

Av Debora Persson - 12 november 2011 20:27

 

Så mycket bättre med Timbuktu ikväll. Maximilian dissar mig och sitter på sitt rum med sina teletubbisar. Jag sitter och trycker i mig nässelpulver för fulla muggar. Det smakar inte så mycket förutom gräs eller hö, men det är grönt och ser rätt gräsligt ut och jag är rätt äckelmagad av mig så det är lite knepigt att få i sig det ändå.

Det visade sig att man får äta/dricka det när man är gravid och det ska tydligen vara bra när man ammar med så jag började ta det igårkväll.

Blev dock jäkligt illamåeende av det så idag tar jag det en stund efter jag ätit så hoppa inte på något illamåeende idag..

Och på tal om graviditet, idag är det 60 dagar kvar och magen ser ut som såhär idag:

 

 

Av Debora Persson - 12 november 2011 20:07



För ett litet tag sedan så fick vi upp en spegel i hallen.

Den har mannens pappa snickrat ihop åt oss. Själva spegeldelarna tror jag vi har haft sen tidigare, när vi bodde i Mörrum eller i Malmö?  

Det bästa av allt är att vi nu har en stoor spegel i hallen och man kan se hela sig själv.

Fram tills vi fick denna spegel har vi fått nöja oss med lilla badrumsspegeln.

Maximilian tycker med det är väldigt roligt att kunna spegla sig ordentligt och ofta när han går förbi spegeln tittar han på sig själv och säger "hej hej" :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards