♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Vårt år 2011 del 1

Av Debora Persson - 31 december 2011 12:15

Januari

Året började med att jag bestämde mig för att äntligen ta tag i det där med körkortet.

Den 2 januari fyllde jag 23 år och min kusin Albin fyllde 10 år.

Jag var inte jätteglad över det. 23 är en tråkig ålder. Sådär mittemellanålder ingen vill vara i. Min födelsedag var lugn och mina småsyskon Karin och Algot kom och fikade hos oss.

Den kvällen avslutade mannen med maginfluensa!

(några dagar senare hade även jag och Maximilian åkt på det)

Istället för att mamma och Göte kom hem och firade mig dagen efter så bjöd de mig på restaurang eftersom ingen vill bli kräksjuk.

Jag fick då första steget till körkortet i present.

Att gå någon kurs alla måste gå på, både handledare och blivande körkortsägare.

Min lillebror Kalleponken begav sig till Thailand med flickvän och hennes familj och övergav oss i en hel månad nästan.

Den 3 januari är med dagen som Maximilian började gå.

Bättre sent än aldrig kan man säga. Envisa lilla kille! Men när han väl gick så gick han jättebra och trillade inte alls mycket. Han var så stabil direkt när han gick.

Men det blir väl så när man  övar några extra månader :)

Maximilian upptäckte Teletubbies och efter det var han helsåld på de små djävularna. Tur de kan roa små barn iallafall:)

Storebror David fyller 25 år.

Vi gick på handledarkursen på körskolan så vi snart kunde börja övningsköra!


 



Februari

Lillebror Algot fyller 11 år den 2 februari. Även Göte passar på att fylla år den 10 februari så det blir dubbelkalas den 6 februari.

5 februari var Maximilian 500 dagar gammal.

På alla hjärtans dag fick Maxmilian en bebis som mer än ett år senare fick namnet Olle.

Idag är Olle roligare att leka med tycker han och han tar hand om Olle som om det vore hans egen lilla riktiga bebis. Oftast. Det är tur det är en docka för ibland får Olle sig en däng i skallen med.

Jag fick äntligen börja övningköra igen. Spännande....

18 februari fick Maximilian sig en däng i skallen när han trillade på dagis och slog sig i pannan.

De fick gå till vårdcentralen med honom och tejpa ihop honom.

Som tur var så slapp de sy ihop såret men han fick ju inte ett allt för snyggt ärr efter det. Nu är det som tur väl nästan borta men man ser ändå ett litet märke i hans panna fortfarande. :(

Den 22 februari brinner mamma och Götes hus ner (Algot och Kalles med för den delen).

Minns fortfarande när mamma ringde och sa att hela huset brinner.

Hon var ledsen och orkade inte prata men eftersom det stod om det i tidningen på internet redan så kunde jag läsa om det där och se bilderna på när huset brinner på datorn...

Det var en chock för oss alla kan man säga. Det är fortfarande svårt att fatta att huset brann ner.

Det var ett elfel och allt gick så snabbt. Ingenting gick att rädda mer än småsaker.

Tur ingen var hemma den dagen. Då vet man aldrig vad som kunnat hända.

24 februari fyllde Fia år och 26 februari fyllde Suss år!


 



Mars

Våren kom och det var underbart väder!

Det är en månad där det egentligen inte händer så mycket.

Mamma och de andra får en lägenhet i närheten av huset och vi är ofta i blekinge och hälsar på.

Maximilian blir ett och ett halvt år och därmed en stor pojke!
Det är mycket vardag och allt rullar på som vanligt med jobb, skola och dagis.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards