♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Vårt år 2011 del 2

Av Debora Persson - 31 december 2011 17:30

April

Ännu mer vår denna månaden och så skönt väder vi hade!

3 april klippte vi av Maximilians långa fina stora lockar i nacken.

Jag ville helst inte men eftersom han vägrade att tycka det var roligt att borsta håret och hellre ville kleta mat i nacken så fick lockarna försvinna helt enkelt.

Efter att ha klippt honom blev han som en helt ny pojke!

6 april blev det utflykt till Louisiana i Danmark med skolan för att titta på Picassos tavlor och andra konstverk.

Den 7 april firade jag och mannen hela 5 år tillsammans vilket resulterade i förlovning. Fanns väl ingen bättre dag att göra det på?!

Mannen fick nytt jobb och sa upp sig från jobbet i Malmö.

Äntligen skulle han slippa pendla till Malmö med tåg varje dag!

Jobbet fanns i blekinge och det skulle därför betyda att vi äntligen skulle kunna flytta hem igen! :)

Maximilian kunde säga mer än ett ord när han pratade och det han då kunde säga var "DE E MIN!".

20 april var det grillpremiär för vår del.  Vi grillade ute med Karin, Algot och Khaled.

Den 23 april var det påskafton och vi hade världens tur med vädret! Riktigt sommarväder var det!

Vår påskafton firade vi hemma hos mormor och mormor i Karlskrona.

Vi tackade ja till lägenheten i blekinge som vi dessutom fick!

Vi sa upp vår lägenhet i Kristianstad!


 


Maj

Maj startar med att det kommer en bebis vid namn Hugo!

Våra vänner Sofia och Henke fick sin lilla son den 1 maj!

Några dagar senare får vi veta att Maximilian ska bli storebror och att vi då ska få en bebis till!

Den 14 maj var det Bolibompakonsert i Tivoliparken så där vi var tillsammans med Karin och Algot och myste.

Jag var på arbetsintervju och hade sommaren säkrad med arbete!
Vi hängde mycket i Tivoliparken för att leka på lekplatsen och mata alla ankorna som bodde där.

Den 28 maj åkte vi, tillsammans med Karin, Khaled och Algot med tåget ner till Malmö för en heldag där.

Maximilian fick dagisplats på dagiset vi sökt på. Hans avdelning blev Nalle Puh, precis som vi önskade!


 


Juni

Sommarmånaden bärjade med besök i blekinge. Hälsade på släkt och vänner.

Maximilian premiärbadade ute i poolen hemma hos farmor och farfar.

Vår pojk älskar att bada så det klart han skulle bada!:)

Vi var i stan och tittade på studenterna som hade skolbal.

Maximilians kusin Fredrik var där så det var honom vi tittade på.

4 juni tillbringade vi hela dagen i Norje med pappa och Suss i husvagnen.

6 juni tillbringade vi dagen i Åhus vid havet och badade.

Mannen badade och jag och Maximilian höll oss på stranden eftersom vattnet var pisskallt!

Det var Sweden Rock Festival så det blev till att besöka festivalen!

Vi firade Maximilians kusin Fredriks student den 9 juni!

8 juni blev det premiärdopp för mina pojkar i Mörrumsån.

Den 10 juni började jag jobba på nya arbetet.

Jag minns mina två första pass väldigt väl. Det var helg och student.

Mycket folk då med andra ord och jag som inte alls är van vid kalasfulla tonåringar eller aspackade medelålders gubbar. Alla otrevliga och skrikiga. Det var en helg att minnas.

De började att riva mamma och Götes hus, där skulle snart komma ett helt nytt hus till dom!

18 juni åkte vi till Malmö och handlade lite.

Blev besök på Ikea för lite möbelhandling.

Den 20 juni fyllde min lillasyster år. Hon firade 21 år gammal så vi var där och fikade.

Midsommar firades i Mörrum tillsammans med Oskar.

Midsommar blev lugn med god middag, jordgubbstårta och bad i Mörrumsån.

27 juni slog vi till med lite Äventyrsgolf med lillasyster Karin, Khaled och Oskar.

Och så blev det såklart en hel del packande inför flytten med!

Sista juni tar vi vårt pick och pack och lämnar hemmet för en heldag på Ölands Djurpark.

Vi tar lillebror Algot med oss såklart och båda våra pojkar är verkligen glada över att ha kommit till Öland.

Detta var sommarens stora utflykt och vi hade verkligen tur med vädret denna dagen och dessutom var det inte alls mycket folk att trängas med.

Vi tittar på massor av djur i djurparken, vi hittar dinosaurier och sagofigurer i skogarna, vi åker massor av karuseller och badar i det stora badlandet!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards