♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2011

Av Debora Persson - 26 december 2011 11:00

Måndag och ny vecka igen! Det var väl nyss måndag?

Veckorna går verkligen undan och snart är även detta året slut.


Jag sover så jäkla illa på nätterna nu så det är helt sjukt!

Har jag väl lagt mig på ett sätt så kan jag inte röra mig utan att få skitont i hela kroppen.

Mannens sömn störs med eftersom jag sover så illa.

Det är inget han är van vid. Jag till och med snarkar nu!

Det gör jag aldrig annars! Så illa att mannen ibland får ha öronproppar, men det är inte för jag snarkar så högt utan för han är van vid att jag sover så tyst annars så han är inte van vid (o)ljud.


Jag vaknar 500 gånger varje natt och tror att jag ska stiga upp.

De senaste nätterna tror jag även att det snart är dags.

Att vi har passerat julhelgen och det gått yttligare en dag till och då kan bebisen komma.

Sen när jag vaknat till så kommer jag på att det inte är nu bebisen ska komma.

Inte denna veckan.

Möjligtvis får den komma tidigast på söndag för då är det ett nytt år och för bebisens skull så får den gärna vänta tills dess. För min del hade den kunnat få komma förra veckan om den velat det.

Men det hade den fått ångra om några år när det ska va moppe och allt annat för då blir man sist med.

Jag är inte beredd än, känns som om det är mycket att fixa innan bebisen kommer. Vi har till och med slängt ut det förra skötbordet för vi skulle skaffa ett nytt men har inte hittat något än. Jag vill ha ett riktigt skötbord med antingen lådor eller skåp så man slipper se allt som ska finnas med som blöjor och krämer. Bättre att kunna görmma det och särskillt om det ska stå i barnrummet.

Så denna veckan blir det städning och förberedelser här hemma.


  


  

Av Debora Persson - 26 december 2011 09:40

Antagligen kommer mannen spärra mitt eget ip-nummer för mig själv nu när han ser dessa bilderna.

Att Maximilian fick denna hockeytröjan av sin morfar är katastrof tycker mannen eftersom han hejar på motståndarlaget.

För dessa hockeynördar är det faktiskt dödligt allvar.

   

Av Debora Persson - 25 december 2011 19:56

Idag tog vi sovmorgon för vi hade mysdag inplanerat. Alltså skulle vi inte göra någonting idag men vi tog ändå en tur till Mörrum för att mata ankorna.

Men annars har vi inte gjort mycket idag. Packat upp en del av Maximilians julklappar och byggt ihop.

Han har lekt massa med det han fått och just nu tittar han på "LALAFILM" (teletubbiesfilm) som han fick i julklapp. Tillsammans med sin nya teletubbie som han oxå fick igår. Han är så inne i sin nya teletubbie att han inte märkt att han glömde en av sina förra hemma hos min mormor igår.

Men det märker han nog när han ska till dagis nästa vecka för då har han alltid med sina små vänner.

Nu ska vi strax sätta oss ner och mysa i soffan allihopa tillsammans med Jägarna 2.


 


             

Av Debora Persson - 25 december 2011 17:15

Vår julafton var kanon, såklart blev den lite annorlunda mot vad den brukar vara men detta gick ändå bra!

Vi startade  hemma hos pappa och Suss.

Farfar, Sonja, Karin, Khaled, Kalle och Daniel var där med och firade julen.

Maximilian fick en KHK t-shirt (hockey) av sin morfar vilket absolut inte uppskattades av mannen direkt eftersom han hejar på motståndarlaget.

Vi fikade på ris a la malta och sen blev det julklappsutdelning. Det visade sig att vi allihopa hade varit snälla i år eftersom tomten lämnat julklappar till oss alla, även bebisen i magen.

Maximilian var hjälpreda och hjälpte till med att dela ut paketen, det tyckte han var roligt iallafall men roligast var nog att öppna sina presenter.

Nöjd blev han verkligen!


Efter att ha öppnat presenter och druckit lite kaffe var det dags att bege sig till nästa julfirande hemma hos mormor.

Där startade vi med julmaten följt av Kalle Anka på tv.

Algot hade ju dagen innan fått sin lilla Henry, en dansk gårdshund som vi alla slogs om. Han var så gosig lilla hunden och vi hade honom i famnen precis som en liten bebis.

Efter Kalle Anka blev det fika och julklappsutdelning.

Tomten kom, men eftersom han hade bråttom så blev det bara något paket till Maximilian han hann lämna sen fick Kalle och Daniel ta över som julklappsutdelare. Maximilian som fick en stor teletubbie, Tinki Winki som blinkade, pratade och hade tv på magen med musik och rullande bilder blev såklart stora favoriten! Efter att ha öppnat det paketet hade han inte mycket tid åt något annat längre.

Han har funnit sin älskling!


När allt lugnat ner sig med julklapparna så var mamma, Göte och Algot tvugna att åka hem eftersom Algot inte mådde så bra. Att en 11-åring dissar julklappsutdelningen och går och lägger sig istället säger ganska mycket!

Vi andra fortsatte med julfirandet och det blev julklappsspelet för vår del.

Alltid lika spännande och alla blir alltid lika förbannade på varandra för att man tar varandras paket och alltid lika roligt. Jag och mannen kom därifrån med 6 paket tillsammans så vi gick plus 2 paket detta året.


Maximilian som inte sovit på hela dagen mer än två minuter i bilen mellan pappa och mormor var dödstrött så efter julklappsspelet började folk bege sig hemåt och likaså vi. Klockan hade ändå hunnit bli en hel del så vi kände att det var dags att åka hem. Jag var med dödstrött efter dagen.

Vår lilla herre däckade direkt i bilen och sov som en stock hela vägen hem.

Vaknade dock en stund senare men det var rätt bra för han skulle inte sovit hela natten i vilket fall så han packade upp en del av sina julklappar och lekte med dom en stund innan han gick och la sig för natten.

Vi vuxna tittade på Sällskapsresan och sen la vi oss med. jag somnade som en stock kan jag säga.


Hos pappa

                   




Hos mormor

                           

Tack ni alla för dagen och tack för presenterna!

Av Debora Persson - 24 december 2011 21:36

God kväll.

Hemma nu efter julfirande i Karlskrona hela dagen. På två ställen har vi nu hunnit fira jul, ett ställe återstår men vi väntar med det firandet tills på måndag.

Dagen har varit annorlunda mot vad den brukar vara men den har ändå varit toppen!

Toppen julklappar och vi har en liten älskling som är SUPERNÖJD med det han fått idag!


Nu är vi alla i familjen lagom trötta. Vi har parkerat i tvsoffan för lite Sällskapsresan.

La precis upp mina fötter i mannen knä och han flabbar åt mig, mina hobbitfötter är verkligen svullna nu!

Herregud, med Maximilian svullnade jag inte alls upp.

Mannen sa att jag inte kan springa runt så utan jag måste vila. Det var han som sa det, inte jag :)


Visserligen är inte dagen över än men jag är iallafall glad att det INTE kommit en bebis idag! Igår var jag lite orolig att det faktiskt skulle kunnat bli en julbebis, men icke!


Och sötaste julklappen gick till Algot som fick sig en hundvalp vid namn Henry. Han fick honom visserligen igår men han hade med sig lilla valpen idag. En Dansk gårdshund är vad det är han fått!


Lille Henry var som en bebis, han låg i min famn och sov så gött!

 


Mer uppdatering kommer i morgon!

Men vi tackar alla inblandade  för denna dagen!!

Av Debora Persson - 24 december 2011 07:19

 

God Jul säger vi denna morgonen!

Hoppas alla får en bra dag för det kommer vi ha! :)

Av Debora Persson - 23 december 2011 22:35

Jag förstår inte varför vi varje gång envisas med att spela bingolott innan jul. Vi vinner aldrig, jo Oskar vann en ny lott för några år sedan men inte mer än så.

Ikväll vann vi inte heller och nu ger vi sjutton i detta för ikväll. Nu packar vi väskorna och allt annat som ska med i morgon och sen säger vi god natt och väntar in julafton! :)

Av Debora Persson - 23 december 2011 19:57

Ikväll är det vi som vinner miljonerna!

Eller åtminstone så hoppas vi på en liten vinst iallafall!

Att spela bingo på uppesittarkvällen är tradition. Oskar har dessutom varit hos oss de senaste åren kvällen innan julafton och spelat med oss och ätit massor av gottis! Oftast blir det tacos med men idag åt vi själva och det blev lite julmat!

Maximilian fick julklappar av Oskar och så öppnade han en av sina julklappar från oss med för den är på tok för stor och bökig för att ha med oss i morgon.

Så medans vi spelar bingo så står Maximilian och målar på sitt nya målarbord!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards