♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2011

Av Debora Persson - 4 december 2011 20:33

Idag kände vi att vi behövde komma ut lite så vi åkte till Bjäraryd för lite julstämning.

Det var iskallt ute men Maximilian såg höjdpunkterna i hela utflykten ändå.

Först kom tomten.

Sen åkte vi häst och vagn.

Sen red Maximilian häst helt ensam!

Han var så nöjd efteråt vill jag lova!

Efter hästridningen begav vi oss hem för att vila oss.


Att träffa tomten var verkligen spännande! Ingen blyg eller rädd Maximilian där inte!

             

GammelMormor Majs var även hon på plats!

 

Morbror Algot

 

  Häst och vagn

   


Självklart ville min lilla prins rida!

Att han gjorde det trodde jag aldrig han skulle göra. Min mamma har satt upp honom på en hästrygg en gång tidigare men då ville han inte men idag var det inga som helt problem! Kanske för att de andra små pojkarna (Götes barnbarn) red innan Maximilian..?

                 

Av Debora Persson - 3 december 2011 21:28

Idag var vi iväg hos Maximilians farmor och farfar. Mannen skulle byta till vinterdäck och jag fick akupunktur för min ryggvärk och foglossning. Maximilian var först ute och lekte i regnet men kom in till oss efter en stund och satt så fint och lekte på golvet medans jag fick nålar i mig.

Det gör förbaskat ont när man ska hitta de rätta punkterna för allt men det är väl värt det om det hjälper såklart!


Nu har jag 8 nålar i örat som ska sitta i en vecka eller tills de trillar av sig själva om det skulle hända innan en vecka gått.


När jag väntade Maximilian hade jag nålar i båda öronen, men då hade jag bara 4-5 stycken i varje öra. Denna gången körde vi på ett öra i taget.

Nu har jag ju inte sådana långa stora nålar som man oftast ser när det är akupunktur. Skulle de va så stora nålar i örat en vecka hade jag fått isolera mig själv och inte våga röra mig samt dött en skvätt av de stora nålarna.

De nålar jag har i öronen är yttepyttesmå och sitter på små plåsterlappar.

 

Av Debora Persson - 2 december 2011 23:02

Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 1 full dag (v34+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 40 dagar kvar till beräknad förlossning.

Du är på dag 240 av 280 (85.7%)


       


Vecka 35

Kroppen:
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.


Herregud, bara 40 dagar kvar tills lilla pyret ska komma! Hur ska vi hinna med allt!?

Det går så snabbt nu så det går banne mig undan! Jag orkar inte gnälla på hur ont jag har i hela kroppen så jag håller tyst om det. I morgon får jag nålar i öronen som förhoppningsvis tar bort lite smärta i ryggen.

Annars är allt prima ballerina. Bebisen växer och frodas, jag känner att den ligger och trycker neråt samtidigt som den trycker mot revbenen så det är inte mycket plats kvar i magen längre.


Av Debora Persson - 2 december 2011 09:13

Idag firar min lilla prins 800 dagar på jorden!

2 år, 2 månader, 1 vecka och 2 dagar

    

Av Debora Persson - 2 december 2011 09:03

Tänk att det ska vara så svårt att sova i slutet på graviditeten. Senaste tiden har jag börjat sova skitdåligt, vilket gör att mannen med sover skitdåligt. Jag ligger och snurrar hela natten, har börjat snarka och det gör jag aldrig annars, jag är uppe och springer på toaletten, det kryper i benen, jag har ont i ryggen och jag måste sova med en kudde mellan benen så inte foglossningen gör sig lika påmind på natten som på dagen. Jag är oxå van vid att alltid sova på mage och nu är det lite svårt att göra det och därför ligger man inte lika skönt som man brukar eftersom man inte kan sova som man vill riktigt.

Herregud, det är inte konstigt man är trött på dagarna när man inte kan sova ordentligt på nätterna.

Jag minns att det var likadant när jag väntade Maximilian och den enda natten jag fick sova ut riktigt skönt, utan att vakna en enda gång, ja det var natten till den 23 september så han lät mig sova innan han skulle födas helt enkelt. Smart kille det där:) Får hoppas det blir likadant denna gången! :)

Av Debora Persson - 1 december 2011 22:46

Första december är här och även snart över med för den delen. Äntligen, kan jag säga! Nu är det december, månaden jag längtat efter! Denna månaden är det mycket som händer och sista månaden innan bebisen kommer. Kan hända att det dessutom blir en bebis denna månaden med om den hellre vill bli en tidigare årgång.

Det är som sagt mycket som sker denna månaden och det är framförallt julafton, världens mysigaste dag!

Idag har jag så jäkla ont i rygg och foglossningen är inte vettig den heller, dessutom mår jag väldigt illa just nu så läggdags blir det snarast.

I helgen ska jag få akupunktur i öronen för min ryggvärk av mannens mamma. Pyttesmå nålar ska sättas dit och sitta i flera dagar, precis som jag fick göra när jag var gravid med Maximilian. Får hoppas de hjälper mig mot ryggvärken :)

God natt!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards