♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Vårt år 2011 del 5

Av Debora Persson - 5 januari 2012 19:28

November

Månaden börjar med att jag får vabba för Maximilian är snorig och sjuk.

4 november jobbar jag mitt sista nattpass innan mammaledigheten. Mannen jobbar förmiddag så min mamma får hoppa in som barnvakt och vara hemma hos oss klockan 05.00 på morgonen innan mannen åkte till jobbet.

Mitt järnvärde hos barnmorskan var så pass lågt att hon nästan gick i taket när hon såg värdet så det blev till att börja äta/dricka nässelpulver direkt för min del!

Den 11 november låg det nere på 105...

Den 13 november var det Fars Dag och både jag och mannen jobbade hela dagen så Maximilian följde med sin mormor mot Karlskrona för att fira gammelmorfar på sin dag under tiden.

17 november tar lillasyster körkort!

Den 28 november packar vi in oss själva + Oskar i bilen och beger oss ner mot Malmö för en heldag där.  Det blir julklappsshopping, thaimat, lek på lekplatsen, mff-arenan och Ikea.

Den 29 november åker vi till Karlskorna för ett besök på förlossningen. Studiebesök där vi fick titta in på både förlossningsavdelningen och BB avdelningen. Vi fick veta hur allt gick till och såg ut mm. Maximilian var under tiden hemma hos sin morfar och myste.



 


December

Äntligen månaden som vi väntat på, mycket skulle hända!

Den 2 december firar Maximilian 800 dagar på jorden. (2 år, 2 månader, 1 vecka och 2 dagar)

3 december fick jag första omgången nålar i öronen mot min värk av mannens mamma.

Nålarna sitter i en vecka och därefter fick jag en ny omgång i andra örat.

4 december är det lite julmarknad i Bjäraryd.

Maximilian träffar tomten som bjuder på godis och dessutom rider han på en häst för första gången! Duktiga killen vågade rida!

6 december är det besök hos barnmorskan igen och de kollade då mitt järnvärde igen. Det hade stigit massor och låg då på 118!! Good Good!

7 december åker vi till Karlskrona för att julbaka med min mormor.

Lussebullar och pepparkakor blir det innan vi ger upp hela arbetet!

10 december kommer det snö.

Pyttelite snö och det försvinner efter fem minuter men det var iallafall snö och det var den snö vi fick för den gången och mer än så blev det inte mer det året!

12 december är det julpyssel på dagis med Maximilian. Lite julfika och mys på kvällen med lite pyssel.

13 december är det lucia och min mormor fyller år!

15 december är vi på möte hos Familjerätten. Mannen skriver på papper om att han är pappa till vårt kommande barn.

Veckan innan jul får vi hem vårt köksbord som vi längtat efter! Bordet fick vi av mamma och Göte!

19 december var vi på vårdcentralen.

Maximilian hade fått höstblåsor och var inte alls rolig i ansiktet + att han hade feber stackarn!

Samma dag ringer även försäkringskassan och säger att min havandeskapspenning är beviljad och jag slipper gå hemma med föräldrarpenning resten av året!

20 december hjälper vi till med flytten till huset. Äntligen fick mamma, Göte och Algot flytta hem till huset igen!

Den 22 december är det inflyttningsfest i huset!

Massor med folk och massor med mat bjuds det på. Och huset är helt underbart!

23 december är det jultradition vilket betyder att vi gör som alla andra år tidigare.

Uppesittarkväll med bingolotto och att inte vinna ett skit. Oskar är även på besök!

24 december är det julafton och hur vår julafton var kan ni läsa om HÄR! (och mer bilder finns HÄR)

27 decemebr beger vi oss till Kristianstad för lite mellandagsrea.

31 december är det nyårsafton  och den firas i det lugna med Oskar på besök.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards