♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Bvc & början till mjölkstockning

Av Debora Persson - 31 januari 2012 15:34

Idag var det andra besöket hos bvc för Vilmers del. Han växer, frodas och mår bra.

Vi talade om amningen, om hur jävla ont det fortfarande gör på ena bröstet. Ett sår som inte läker, och att Vilmer vant sig med amningsnappen och det är då inte lätt att få honom sluta äta med den. Och i mitt onda bröst har jag fåt en stor knuta som är början på mjölkstockning. Allt på en gång. Jätteroligt!

Har verkligen ingen lust att få detta och behöva må dåligt och ha ont.

Jag vill amma men än så länge njuter jag knappast av det. Men vi hoppas det snart går över.

Annars var allt bra och vi fick ny tid nästa vecka.

Och på tal om nästa vecka så skulle vi egentligen nu på måndag till barnkliniken med Vilmer med märket han har på benet som han hade när han föddes. Eller märke är det ju inte heller, utan någon sorts förhårdnad som inte syns men den känns. Barnläkarna på BB visste inte vad det var så nu ska vi till en hudläkare. Idag fick vi dock brev om att tiden nästa vecka ändrats och skjutits upp yttligare en vecka. Trist att man får vänta så länge då de inte har någon aning om vad det kan vara.



Vikt:

Födelse: 3750 g

Utskrivning från BB: 3500 g

15 januari, 7 dagar gammal: 3680 gram

17 januari, 9 dagar gammal: 3690 gram

24 januari, 16 dagar gammal: 3950 gram

31 januari, 3 veckor gammal: 4110


Längd:

Födelse: 51 cm

24 januari, 16 dagar gammal: 54 cm lång

31 januari, 3 veckor gammal: 55 cm lång


Huvudomfång:

Födelse: 35 cm

24 januari, 16 dagar gammal: 36.5 cm

31 januari, 3 veckor gammal: 37 cm


 

 
 
Ingen bild

Fia

31 januari 2012 21:04

Usch din stackare :( Hoppas det går över och inte blir värre iaf. Hoppas vi kan ses snart <3

Debora Persson

31 januari 2012 22:11

Mmm jo, vi får hoppas det inte blir värre iallafall! Klart vi ses snart! :)

 
Sandra

Sandra

31 januari 2012 22:11

Känner så igen mig i vad du skriver. Den här gången såg jag inte amningsnapp som något alternativ då jag använde det till Emilio vilket ledde till att han inte tog bröstet alls sen då han precis som du skriver att Vilmer gör, vande sig vid den, vilket i sin tur ledde till stockning efter stockning. Usch hoppas du får ordning på det där.

http://sandrazzz.blogg.se

 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

1 februari 2012 11:10

Igår på jobbet gjorde det skitont i svanskotan =/ men som tur var hann jag inte sitta ner så mkt igår, så jag slapp känna den smärtan allt för många gånger, då det bara är när jag sätter mig och ställer mig som jag egentligen känner av svanskotan. Jag hoppas verkligen inte att jag får foglossning på allt detta! Jag har en kompis som oxå är gravid nu med andra barnet, hon har blivit sjukskriven pga foglossning =/ inget jag önskar mig!

Vad trist om du får mjölkstockning! Kan inte vara skönt alls =/ hjälper det om du får pumpa det bröstet som det gör mest ont i eller göre ont att pumpa oxå?

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards