♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Scharlakansfeber

Av Debora Persson - 8 mars 2012 13:56

Idag beslutade vi oss för att åka in till sjukhuset med Maximilian.

Han hade fortfarande inte piggnat till, han fortfarande feber och fick inte i sig särskillt mycket heller.

Igår ville stackaren äta men han bara kräktes upp det hela tiden. Sjukt att neka sitt barn mat, men det var ingen idé att ge honom mat om han ändå inte fick behålla den. Ingen gillar ju att kräkas. Men efter en stund fick han i sig någon tugga mat och lite dricka som fick va kvar i magen.

Han har legat helt utslagen på soffan sen i måndags morgon så inte konstigt att pojken var helt slut och hungrig!


Vi begav oss iväg och två sjuksköterskor försökte titta på honom.

Han ville inte öppna munnen när de skulle titta i halsen och på hans tunga. Han ville inte dra upp tröjan för att visa sina utslag han fått över HELA kroppen, han ville inte visa ryggen eller benen. Han lät sig inte luras av någon och var på sin vakt hela tiden.

Men sköterskorna hann titta lite på utslagen och de hade sina misstankar.

De hämtade en bvcsköterska som också kom för att försöka titta på honom. Åter igen lät han sig inte luras av några snälla damer inte! Men med lite motstånd från Maximilians sida fick han se sig själv som besegrad och bvcsköterskan bekräftade misstankarna.

Maximilian blev skogstokig när det så skulle tas ett prov från halsen på honom men klarade av det och sköterskorna gick för att hämta en stor låda med massor av små saker.

Maximilian satt länge och valde bland sakerna. En skulle han få men eftersom han var så duktig fick han välja två stycken. Så en liten giraff och ett suddgummi med en fågel på fick följa med honom hem.


Vi fick därefter gå ut och vänta på att doktorn skulle hämta oss.

Han skrev ut medicin och sen fick vi gå hem.

Lilla älsklingen har nu Scharlakansfeber!

Scharlakansfeber?!?!

Vem har scharlakansfeber nu för tiden då?

Har inte hört någon som haft det. Får bara hoppas att ingen av oss andra blir smittade av det.

Fast Vilmer  är tydligen rätt skyddad än från när han låg i magen, spädbarn upp till 6 månader är skyddade. Och vi vuxna får isåfall halsfluss istället, inte för att det är särskillt roligt det heller.. Jag dör om jag får halsfluss!


Om ett par dagar är vår lille herre fit for fight igen!    


   

Bilderna kommer från 1177.se så det är inte Maximilian på bilderna..

 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

8 mars 2012 15:24

Nämen stackarn =/ men det var ju bra iaf att ni fick reda på vad han har och att han får rätt behandling! Hoppas att han piggnar på sig snart!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards