♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Bvc- Nyckelbensskada och skrikschema

Av Debora Persson - 14 mars 2012 20:56

Idag var det dags för bvc+läkarkontroll för Vilmers del.

Det var samma läkare som vi hade när vi var på barnavdelningen med hans födelsemärke så det var bra, han är trevlig.


Först vägde vi Vilmer, han har nu passerat 5-kilosgränsen!

Guuud, han växer mitt lilla gull. Han kunde väl fått vara pyttebebis lite längre!?! Iallafall så låg vikten på 5040 gram. Vi mätte honom inte eftersom vi gjorde det förra veckan.

Läkaren gick igenom det han skulle, kollade ögonen, lyssnade på hjärtat och lungorna, kollade höfterna mm.

Stark i nacken är vår lilla herre!


Han kände även på nyckelbenet och sa att Vilmer fått sig en knäpp där under förlossningen som höll på att läka nu. (jämför det med en gren som bryts av men inte helt  och hållet. På det skadade stället blir det då lite tjockare när det ska läka sa han...?)

Det visste jag inte ens om, men han sa att det var vanligt att nyckelbenet går sönder lite och särskillt om barnet fastnat på väg ut. Vilmer fastnade visserligen inte, men däremot kom han ut med huvudet och hade endast huvudet ute fram till nästa värk innan kroppen kom ut så det kan ha varit det som skadade nyckelbenet på honom.


Vi pratade även om Vilmers mage.

Det är ju så knepigt med hans mage. Ena dagen känns det som om att han blvit mycket bättre i sin mage och andra dagen har han hur jäkla ont som helst.

Vi fick ett skrikschema med oss hem som jag fick gå upp på barnavdelningen och hämta.

Läkaren sa att vi kunde fylla i det så vi fick mer koll på hans skrikande och ville vi sen så kunde de gå vidare med hans kolik om vi sen vill och känner att vi behöver det. Så vi får se vad de säger, vi skulle fylla i schemat nu någon vecka  och prata mer om det sen igen.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards