♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Jag nästan dog lite sådär halvt för ett ögonblick...

Av Debora Persson - 18 mars 2012 20:30

Idag har vi haft fullt upp från morgon till kväll.

Maximilian har pratat och gympan nu länge eftersom vi inte varit där på ett par veckor så idag var det äntligen dags för gympan! Man Maximilian verkade ha annat att vilja göra. Han rotade fram sina badbyxor och armringar och skulle istället simma sa han. Tyvärr blev det ingen resa till badhuset men däremot kom Danne hit och följde med till gympan. Då behövde inte jag följa med utan jag kunde stanna hemma och fixa här istället medans alla pojkarna åkte till gympan.


När gympan var slut kom pojkarna hem en snabbis innan de skulle åka iväg igen.

Vilmer fick förstås stanna hemma hos mig då men de andra åkte in till stan till barnens kusiner så de fick leka av sig. Väldigt uppskattat från Maximilians sida då han alltid tjatar om kusin Ebba.

Dde var borta en bra stund, kom hem lagom till fotbollen (såklart).


Efter fotbollen begav sig mannen och Danne iväg till gamla lägenheten för att tömmakällarutrymmet vi hade där. Ännu mer kartonger och annat samt syskonvagnen skulle hem. De gick upp till lägenheten och på ytterdörren fanns det en Varningsskylt där det stod "Varning för Asbest". Så när  de kom tillbaka berättade mannen att vi hade Asbest i lägenheten. Vi hade därför inte kunnat bo kvar där i vilket fall medans de skulle fixa badrummet för det är jättefarligt. (vi har haft lite problem med allt det här flyttandet då vi inte var särkillt överens med fastighetsägarna där ett tag men nu hade de fått lägga sig i vilket fall om de hade "vunnit" från början).

I vilket fall tänkte jag inte särskillt mycket på det där asbest eftersom jag inte hade en susning om vad det var för något. Lät mer eller mindre som en sjukdom men efter en stund tänkte jag lite på det.

Då dog jag nästan lite. Läste lite snabbt på datorn att om man andats in det en längre period så dog man. Det var väldigt farligt och man får lungcanser mm. Och eftersom jag bara hörde när mannen sa att vi "hade" det i lägenheten så räknade jag ut att vi andats i det sen i augusti, att det var det som had emed fuktskadan att göra (jag läste inte allt då nej..) och att vi nu skulle dö hela familjen.

Ringde Göte i som  sa att vi inte skulle dö. Asbest var nämligen något som kom fram när byggarna rev stället typ. Dammet som far runt när de arbetar. Det är inte farligt så länge man inte river runt i det ungefär. Man byggde med det förr innan de insåg hur farligt det kunde bli.

Även pappa visste att det inte var något farligt som vi andats in. Jag borde ringt runt innan jag fick för mig att jag skulle dö. :)

Kors i krösamos.


Nu kan jag sova gott i natt iallafall! :)

Mitt iallt kom ju alla flyttkartonger hem. Hela, nej halva lägenheten är full med kartonger igen. Men många av dom var mest halvfulla med kläder och lite barnleksaker så resten av kvällen tillbringade jag med att packa upp bebiskläder och fylla på de halvfulla lådorna med grejer från andra halvfulla lådor så vi slipper ha så mycket lådor i källaren denna gången.

Tack till killarna som hjälpte till med lådorna idag igen (Danne, Oskar, Fredrik och Tim).


Nu steker vi lite korv och väntar på att Big Brother ska börja. Trevlig kväll!



   

 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

18 mars 2012 22:09

Men fy så läskigt =/ ändå om det mest troligen inte är farligt för er, så vill man ju inte bo med det! =/

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar!

Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar!

19 mars 2012 09:32

Nu är tävlingen i samarbete med Lantlig Dekor avslutad, kom in och se om du är den lyckliga vinnaren :)

Hoppas du har en fin måndag!
KRAM

http://beabofink.blogg.se

 
'Linda

'Linda

19 mars 2012 10:29

jätte kul att du e med och tävlar:D vill du rösta på mig? http://www.jotex.se/?startpage=5045&id=9306

http://www.nattstad.se/LindaLinnros

 
Annika - drömmen om 11 barn

Annika - drömmen om 11 barn

19 mars 2012 14:05

Nu är vinnarna av kaktävlingen utsedda och publicerade i bloggen. Samtidigt har jag dragit igång ytterligare en tävling! Och under dagen kickar jag igång en makeuptävling med TRE vinnare!

http://nilssonpettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards