♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2012

Av Debora Persson - 27 mars 2012 23:07

Gissa vad jag bakat ikväll?


(Jag kan ju meddela att Maximilian sa "äckligt" och menar på att farmors är mycket godare för hennes älskar han. Mina var då tydligen inte lika goda.....   )

 

Av Debora Persson - 27 mars 2012 22:44

how to make animated gif


Idag lämnades Maximilian på dagis vid 9 och därefter begav vi oss mot staden. Vid 10.30 skulle jag på efterkontroll hos barnmorskan, va fasen var jag nervös för? Den där gynundersökningen blev inte av, vet inte varför egentligen men kanske för att jag inte blev sydd? Ja, min barnmorska sa inget och jag frågade såklart inte heller om den. Iallafall så gick det för övrigt bra. Vi pratade om förlossningen och hur allt gick nu. Hon tyckte Vilmer var sin pappa upp i dagen. Det var en glad lillkille jag hade med mig dit och tillslut somnade han, var lite nervös att jag skulle få ont i magen och skrika under hela besöket.

Vi gick iallafall igenom det vanliga man gör på efterkontrollen. Men jag fick inga journaler från graviditeten? Det fick jag med Maximilian nämligen.


Efter sjukhusbesöket så begav vi oss in mot stan. Jag skulle byta ett par byxor som mamma köpt till Algot tidigare till mindre storlek och Dennis skulle byta sin internetdosa på banken.

Vi hann även med att veckohandla och handla påskpresent till Maximilian innan vi åkte hem en snabbis. Vilmer fick mat och sen gick vi till dagis för att hämta hem vår Maximilian.


Innan vi kom hem stannade vi inom lekplatsen och lekte en stund. Solen har verkligen stekt idag! Fasen sommarvärme ute. Tunna jackorna gick inte att ha på sig utan att man svettats ihjäl!

           



När vi kom hem blev det fika på balkongen. Inget annat passade väl bättre än att äta glass!?

Det bästa med att jag måste äta mjölkfritt är att jag får äta den mjölkfria glassen. Den är sjuuukt god!

 

Olle svettades på balkongen idag. Snart dags att ta på sommarkläderna? :)



"Kan själv" hette det visst och poff var brillorna sönder. "Laga Pappa" hette det sen....  

      

Av Debora Persson - 27 mars 2012 22:17

Promenad på söndagen slutade med lek på dagis.

       

Av Debora Persson - 27 mars 2012 21:57

   

Min Maximilian älskar verkigen Musse Pigg och hans vänner så ingen annan blev gladare än honom när Danne kom hem med denna ståbrädan häromdagen till honom. Danne hade varit i Ullared och vi skickade honom att köpa en ståbräda till barnvagnen. Båda barnvagnarna får ju inte plats i bilen och syskonvagnen vill jag inte använda när vi är iväg. N blir det mycket smidigare att komma iväg med båda ungarna när man har ståbräda.


Igår var vi i stan en sväng i det fina vädret och då använde vi ståbrädan. Det var varmt och soligt ute så Maximilian köpte sig mjukglass på torget och satt och åt på. Vi andra får ju inte äta glass så han satt och mumsade i sig helt själv.

Gottegrisen.

  

Av Debora Persson - 26 mars 2012 21:22

Att Vilmer skulle få kolik trodde man aldrig hans två första veckor i livet.

Då sov han bara och var hur lugn som helst, nästan tråkig tillochmed. Men poff sa det och sen var det livat innanför våra väggar. Fast Maximilian också skrek och han skrek mycket mer så vänjer man sig fasen aldrig. Oavsett hur många barn jag kommer få så tror jag nog att jag är den som bara kommer få skrikbarn. För hur många har lika stor tur som jag och får två skrikiga små änglar i rad?

(vad är det de säger? En av tio barn blir (o)lyckligt lottade?)

Men vad gör det om hundra år?

Jag älskar mina barn för det. Sånt går över innan de gifter sig. Redan vid fyra månders ålder och det är ju ingenting jämfört med hur länge jag får ha dom hos mig annars! ♥

Nu har jag iallafall lagt kvällen på att försöka få min minsta lilla prins lugn. Jag har masserat och grejat med honom men magen har inte gett med sig förrän nu ungefär. Jag skyfflade bort honom till hans pappa för jag ska fortsätta stryka fast namnmärkningar i Maximilians kläder. Det var längesen jag märkte hans kläder och mycket kläder har hamnat i garderoben sen dess.

I morgon är det dagis för hans del igen.

Själv ska jag på efterkontroll, bättre sent än aldrig men när jag skulle varit där sist så hade Maximilian scharlakansfeber så det var bara för mig att stanna hemma istället. Och när man ändå pratar tråkigheter så är det Vilmers tur på onsdag, han ska visserligen inte på efterkontroll men han ska få sin första vaccination då. Då är det väl bara till å välkomna diverse gnäll och feberdagar då med kanske ;)


    

Av Debora Persson - 26 mars 2012 19:31

 

Igår efter gympan så fick vi besök av pappa och Suss.

De hade med sig presenter till pojkarna. Fina västar! De blir stiliga mina pojkar! Vilmers väst var lite för stor för honom så han får vänta lite med att använda sin.

Vi fikade och de tittade runt i lägenheten. Vilmer skrek emst och hade ont i magen under hela besöket så tyvärr blev det inte mycket bebismys för pappa och Suss. Jävla kolik. Får hoppas det blir mys nästa gång istället! :) Man hann ju inte prata så mycket eftersom det var så mycket skrik.

Maximilian var glad över att morfar hälsade på iallafall. Han visade morfar alla sina leksaker på sitt rum.

Av Debora Persson - 26 mars 2012 18:55

Igår (söndag) så vankades det gympa för Maximilians del. En glad kille som längtat efter gympan såg fram emot dagens pass.

Dennis och Vilmer stannade hemma under tiden. När vi kom till gympan var det knappt någon bil alls på plats och inte en männsika såg vi så vi undrade om det verkligen var gympa.

Gympa var det men det var inte många alls denna gången. Totalt kanske 8 barn? Vi brukar vara jättemånga! Men det var väl det att vi vridit tillbaka klockan så folk valde kanske sovmorgon, eller så hade de glömt av att vrida tillbaka klockan?

Eftersom det var så lite barn på plats så körde vi inte efter det vanliga "programmet" utan barnen fick plocka fram lite vad de ville istället. Maximilian körde såklart på att plocka fram bollarna och målet. Han gillar att spela fotboll!

Men han sprang omkring och lekte med allt annat med såklart.

         


Vi har även skrivit upp oss på att vara med på gymnastikuppvisningen i april.

Den 29 april är det uppvisning inne i stan.

Det blir roligt för Maximilian. Låtarna de ska ha är de som barnen har på uppvärmningen och efter det blir det lek med fallskärmen.

Det jobbiga är att föräldrarna är med på plan. Eftersom Dennis vägrar så blir ja illa tvungen.

Av Debora Persson - 25 mars 2012 22:00

Efter klädbytardagen igår var det perfekt uteväder! Vi åkte till Dennis föräldrar där barnen var. Vilmer sov och hade sovit i stort sett hela tiden (1½ timme ungefär). Maximilian blev glad när vi kom och ännu gladare blev han när han fick en teletubbies. Han har några stora men så har han dom i svå storlekar och den enda som fattades av de små var Tinkiwinki och den fick han igår. Lycklig pojk det där.

Vi lekte lite ute en bra stund och tillslut var Maximilian så trött att han mest blev odräglig. Tina visade mig punkter på Vilmer som jag ska trycka lite på som MÅSTEMÅSTEMÅSTE hjälpa mot koliken.

Har försökt lite idag men inte riktigt hittat vart jag ska trycka så får försöka mer i morgon. Vi hoppas det kommer hjälpa. Det är jobbigt för honom med hans lilla mage!

Idag har Vilmer haft det jobbigt med magen med!

                                

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards