♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2012

Av Debora Persson - 25 mars 2012 19:58

Igår lämnade vi barnen hos farmor och farfar medans vi begav oss på klädbytardag.

Sjukt mycket folk på plats men det är inte så konstigt heller. Sjukt billiga kläder, skor, leksaker och massa annat.

Vi hittade massor till pojkarna. Maximilian fick mycket dagiskläder. Där ska ju alltid ligga extrakläder i hans lådor men det är knappast kläder som brukar anvädas så då är det bra att ha lite billigare kläder liggandes till honom. Eftersom vår herre varit i stort behov av byxor med så blev det några par sådana. Mycket av kläderna i Maximilians storlek försvann jättesnabbt så det måste varit en populär storlek.

I Vilmers storlek fanns det desto mer. Blev en hel del kläder till honom med.

Det dyraste plagget vi köpte var ett par hängselbyxor från ME&I för 35 kr.. Och de var som nya. Mycket av kläderna kostade 5 och 10 kr! och mycket såg knappt använt ut.

                 

   

             

38 plagg, en leksaksspegel till Vilmer och en teletubbies till Maximilian för 450:-



Av Debora Persson - 25 mars 2012 08:46

I torsdags gjorde vi en av Maximilians favoritsaker, vi åkte till Mörrum och matade ankorna. Barnens farfar kom också och höll oss sällskap. Att mata ankorna älskar han men man måste hela tiden springa och passa honom för rätt som det är så jagar han ankorna eller ska ge ankorna i ån bröd och då blir det riktigt nära kanten.


                 

Av Debora Persson - 23 mars 2012 22:38

Efter att vi haft besök idag tog Maximilian en snabb powernap och när han vaknat till så bestämde  Maximilian och jag oss att vi skulle ta en godfika på balkongen.

Vi åt "fikabulle"//Maximilian (gifflar) och drack Mer.

Solen sken rätt på oss och vi hade det mys tillsammans. Jag och min Maximilian. ♥


     

  Den lilla mannen låg däckad i soffan. Måste varit en hård dag.

Av Debora Persson - 23 mars 2012 18:10

Förra årets vistelse på Ölands Djurpark blev en succe enligt Maximilian.

Han älskade det. I år bestämde vi att det blir en runda till Öland igen. Denna gången ar vi steget längre och tar med oss Oskar. Och så har vi bokat stuga. 2 övernattningar blir det. Vi har tidigare paratat om att hyra stuga och så tittade vi runt lite på stugor. De flesta vi hittade var rätt små, utan toalett så man hade fått gå på de allmänna toaletterna, stugorna hade väl ett litet köksbord och två våningssängar i stort sett men eftersom man mest bara ska sova där så hade det inte gjort särskillt mycket. Men så hittade vi en stuga (villavagn) som var aningens större för bara någon hundring mer än de andra kostade.


Fina super lyxig villavagn i topp skick, ca 250-300 meter till stranden.
Villavagn typ 6 är på 45 kvm och har 4 bäddar, duch och wc. Köket är fullt utrustat, micro, ugn, kyl
frys och kaffebryggare. Surroundljud kopplat till Tv i egen lounge med soffor, köksbord och stolar.Tvättmaskin
Altan med utemöbler.

 


Jösses, detta boendet är ju större än min första lägenhet jag hade när jag flyttade hemifrån. Och hellre att vi betalar någon hundring extra för detta!


Det kommer bli en heldag i djurparken och det kommer definitivt uppskattas av Maximilian!

Han älskade det i somras! Och detta året får jag åka karusellerna med! Tidigare år har jag haft lite otur med karusellåkningen. Jag älskar det men när vi var i Göteborg på Liseberg -09 var jag gravid och åkte endast parisehjulet. Tomelilla sommaren -09 åkte jag inga karuseller heller. Ölands Djurpark förra sommaren var jag gravid och fick heller inte åka annat än de små barnkarusellerna. Som tur var så hade jag ju Maximilian att åka med i de små karusellerna men för det mesta så åkte Algot med honom.

I år är det min tur att åka karuseller! :-D

Av Debora Persson - 23 mars 2012 17:44

Idag fick Vilmer fint i brevlådan!

 

Underbar dregglis och vårmössa från Unika Små.

Av Debora Persson - 23 mars 2012 15:12

Idag har vi haft besök här hemma.

Jag kastade ut karln vid 10 idag och strax därefter fick vi besök av Ida och hennes lilla Hampus. Lillkillen är lika gammal som Vilmer. Vilmer är bara 19 dagar äldre än honom. Dock var de inte särskillt leksugna ännu men det kommer senare ;)

Vi fikade lite och snackade massor. Hade ju ändå en hel del att prata om eftersom det var väldigt väldigt längesen vi träffades senast.

Maximilian var väldigt blyg till en början och höll sig mest på sitt rum, och han avr noga med att berätta att "den är mammas" och "den är Vilmers" så Ida hade klart för sig vad som var vårat. :)

Efter ett tag släppte blygheten hos vår lille herre och han hade skaffat sig en ny vän. Han visade sitt rum och sina leksaker. Han visade sitt fotoalbum och härjade runt.

När Ida sen skulle åka hem så fick hon tillochmed en kram.


Det var iallafall trevligt att träffas igen! Massa bebismys!   


Efter besöket var iallafall Maximilian dundertrött.

Han skrek och ropade efter sin pappa. Lagom till pappan kom hem hade prinsen slocknat. "Typiskt" som Maximilian själv hade uttryckt sig. Det säger han hela tiden när inget går som det vill sig för honom.

Av Debora Persson - 22 mars 2012 12:16

Lite humor så här på torsdagsförmiddagen....  



En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

Kära Mamma och Pappa,
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel!
Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig.
Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt (snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv.
Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Emma

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

Av Debora Persson - 22 mars 2012 08:37

Idag är verkligen helt fel dag för min lille prins att ha ont i magen!!

Jag har galet mycket att göra men det kommer inte att gå som planerat känner jag. 

Halva natten har också varit jobbig då han bökat runt och gnällt en hel del. Han är inte å leka med idag min lille herre.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards