♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2012

Av Debora Persson - 22 maj 2012 22:45

Jag har ett foto på Algot när han är liten, han är på dagis och de har maskerad och Algot har en nalledräkt på sig. Sjukt ball dräkt och sen har jag länge tänkt att den ska Maximilian leka i en vacker dag. När jag och mamma var uppe på vinden och letade gamla bebiskläder innan Maximilian föddes så såg jag dressen. Häromdagen kom jag på att jag skulle leta upp den, mamma trodde dräkten försvann i branden då många utklädningskläder fanns i huset då men nallen klarade sig. Jag hämtade den på vinden när vi var hemma hos mamma häromdagen.


En väldigt väldigt söt nallebjörn  

    

   

  Förutom världens sötaste nallebjörn har vi ju världens sötaste Vilmer med!  

        

Av Debora Persson - 22 maj 2012 20:54

Igår slängde vi ut karln vid 17 och inväntade istället besök från Ida, Lilla Hampus och Patricia.

Lilla Hampus är ju lika gammal som Vilmer, han är med född i januari ungefär två veckor efter Vilmer.(Kunde blivit samma dag då Ida kom till förlossningen samma kväll som vi men hon fick åka hem igen)

Vi fikade, jag hade bakat tigerkaka och köpt lite annat fika. Vi pratade och lekte. Maximilian höll sig mest på sitt rum men mot slutet hade han raggat upp Patricia för att spela fotboll i köket:)


Alltså, igår var vädret sjukt! Det var riktigt svettigt ute! Tydligen hade vi 27.9 grader här!? Inte konstigt att man svettades som en galning när man var ute och gick! Men gud så skönt att äntligen värmen är här! Som vi längtat!

Och så insåg jag att jag måste skaffa shorts till Vilmer! Han har ju inga! Han har tunna långbyxor men shorts måste han ju ändå ha med! Maximilian hade massor men de är ju inte födda samma årstid så det blir fel med storlekarna. :/



Av Debora Persson - 22 maj 2012 17:59

Igår starade vi dagen med att bege oss iväg till sjukhuset och vårdcentralen. Maximilian är jättetorr under ögonen och även på ögonlocken och så kliar han. Ringde VC i fredags och de sa att vi skulle komma in igår måndag så de kunde titta på det eftersom man inte ska smörja med vad som helst runt ögonen och så kunde det vara allergi med.


Så igår kom vi till vårdcentralen, aldrig aldrig har det varit så lite folk när vi kom. Vi hade nummer 20 och precis när vi kom dit ropade de in 18 och 19 så vi var näst på tur. Har ju hänt att man fått vänta både en och flera timmar där. Men vi kom in direkt och vi kom till sköterskan som tog hand om Maximilian när han hade fått scharlakansfeber så hon kände igen honom. Hon kollade honom i ögonen, han hade små små blåsor i ögat vilket visade på allergi och inte någon ögoninfektion.

Kan va pollen eller någon annan allergi, kan va tillfälligt eller inte. Med små barn är det svårt att veta. Någon form av allergi är det iallafall och Maximilian fick Aerius utskrivet. Egentligen tabblettform men eftersom han inte tagit tabbletter tidigare så fick han det flytande istället som han ska ta ett par dagar nu och så hoppas vi på att hans ögon snart blir bättre igen.


Av Debora Persson - 21 maj 2012 07:31

Igår var det hur bra väder som helst! Varmt och skönt!
Dagen var planerad och vi begav oss först mot Ica för att handla lite. De hade godisregn där och det var så man skämdes. Jag och Maximilian gick bort till godisregnet men där stod ju ungar med stora icakassar och föräldrar med kassar som var redo att jaga godis. En sak att det står ungar och ska trängas för godis men att ett helt gäng med föräldrar också trängs och bara råffar åt sig är väl ändå inte ok. Jag hade skämts om jag betett mig som en barnunge på det sättet. Maximilian fick några godisar iallafall (medans många andra hade fyllt sina icakassar, både vuxna och barn). Herregud, Maximilian var lite besviken över sitt lilla jämfört med vad de andra hade så han fick köpa en påse Zoo i affären istället.


Efter affären åkte vi till Mörrum och barnens farmor och farfar en stund. Solen stekte och vi lekte ute en stund innan vi åkte hem till mamma.

Maximilian sa ganska direkt till Algot att han ville rida så det var bara för Algot att bege sig ut och hämta hästen som skulle ridas.

Det blev en tur i skogen.

 

Redo Maximilian♥

 

Ner mot skogen..

 

                      

Mot kvällen blev det grillat kött, potatis, såser, läsk och rosévin i perfekt väder!

           


Av Debora Persson - 20 maj 2012 21:43

Igår, lördag begav vi oss in till stan och mötte upp Danne och hans lillebror borta på Kulbrunnen.

Maximilian var sjukt taggad för att springa och leka! Glad kille!

Efter att vi lekt en stund på lekplatsen gick vi upp till glassbåten och köpte mjukglass. Maximilian hade hunnit bli stans tröttaste kille, när vi satt och åt glass blåste det en del och parasollet flög upp i luften och landade i vattnet.. Min stackars pojk blev så ledsen och klarade inte äta upp sin glass förrän parasollet var uppfiskat igen. ♥



     


Här ser man hur SMAL Dennis blivit senaste tiden på dessa bilderna!

     

Av Debora Persson - 20 maj 2012 21:27

Jag kommer fortsätta märka mina bilder fast bloggen är låst för man vet aldrig om jag skulle öppna den vid något senare tillfälle. Jag tror inte det men man vet aldrig.


I fredags var jag och Vilmer på babysim. Vårt andra pass var det och det var ganska likt första passet. Denna gången fick dock barnen lite vatten över huvudet och ansiktet.

Även denna gången tyckte Vilmer att det var roligt att bada. Han flöt runt massor och njöt av det varma vattnet. Mot slutet så tröttnade han dock och ville inte vara med längre, men som tur var så var vårt pass ändå slut då så det passade bra att gå upp då.


Under tiden vi var på babysim så var Maximilian och Dennis ute och gick i Koffsa.

Något som uppskattades av den lille herren.


       

Av Debora Persson - 20 maj 2012 08:53

 

Ett av mina små hjärtan..


Idag åker vi hem till mamma och hälsar på! Vädret skulle tydligen bl ibra det med idag, 18 grader var det sagt? Vi hoppas på det, just nu ser det kallt ut..

 

Maximilian hoppas nog på att få rida idag hos mormor, han kom med en leksakshäst nu på morgonen och sa att mormor har en sådan och sen sa han "rida! Oligt!!"   

Av Debora Persson - 19 maj 2012 09:34


Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu


Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så


Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag


Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit


Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår


Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag


Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag


Vad vore jag
utan dina andetag

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards