♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

McDonalds, Kråktjuv och Läkarbesök

Av Debora Persson - 20 juni 2012 22:31

Som jag skrivit tidigare såg jag inte fram emot denna eftermiddagen då Maximilian skulle träffa barnläkaren på bvc idag och Dennis jobbade eftermiddag så det var bara för oss att sätta oss på bussen. Ringde bvc i morse och sa att jag kanske inte behövde komma då hans eksem (såklart, så är det alltid när man väl får träffa en läkare) näst intill är borta och det är inte mycket att visa upp. Men sköterskan tyckte vi fick bestämma själva om vi ville komma eller inte. Eftersom det är sommar nu så vill bvc helst inte ha dit barn över 18 månader så om vi sen vill träffa läkaren hade vi fått vänta till slutet på augusti. Vi kunde komma dit och prata och han kunde ge tips ändå så jag bestämde mig för att ändå åka dit.


Hämtade Maximilian på dagis vid 14 och sen tog vi bussen. Valde att ta Vilmers vagn med ståbrädan, tänkte först ta Maximilians vagn och Vilmer i selen eftersom jag anade att Maximilian skulle ha spring i benen men tog ändå Vilmers vagn tillslut. Det är väl nu man insåg att vi inte skulle sålt syskonvagnen...? Men vi använde den ju aldrig ändå...

Iallafall så bestämde jag mig för att det skulle gå tillslut ändå. Jag pallade egentligen inte men jag ville ändå gärna göra det!


Vi tog först ett besök på McDonalds där jag tänkte vi kunde äta, mysa och ta det lugnt innan   läkarbesöket. Tji fick jag. Maximilian ville hellre springa runt och leka på lekplatsen de har och eftersom vi satt utomhus så fanns det såklart fåglar. Varje gång Maximilian sprang iväg kom det en kråka som var hungrig så fick varje gång ropa på Maximilian och säga att fåglarna äter upp hans mat om han inte kommer och äter direkt. Han skrämde bort fåglen, tog en tugga och fortsatte sen att springa runt.

Tillslut trillade Maximilian på marken och slog sig så jag fick resa mig upp och hjälpa honom. DÅ var såklart kråkan framme och stal hans lilla kycklingnuggets. Herre min gud, vad Maximilian blev arg. Och istället för att sätta sig och äta upp sin mat sprang han istället runt och skrek på kråkan att han ville han tillbaka sin kyckling.

Mitt i allt när han springer så får jag resa mig upp igen och springa efter Maximilian då han är på väg ut bland bilarna och då är kråkan framme igen och tar resten av mitt salladsbröd. Maximilian trodde att han blev av med yttligare en kycklingbit och blir ännu mer arg.


Den där mysstunden jag hade hoppats på blev tyvärr inte av.

Tillslut kom vi bort till bvc och läkaren pratade lite och tittade på Maximilian. Fanns ju som sagt inte mycket att visa upp men han sa till mig att när exemen kommer tillbaka ska jag ta kort på det för nu för tiden är vi så moderna att man kan göra så sa han, så om han sen kommer till doktorn igen och eksemen då som vanlig tänker försvinna lagom till doktorn ska titta på det så har man ändå "bildbevis" :)

Annars var väl besöket ok. Han tänkte först skriva ut något för klådan men såg sen att vi hade fått något annat utskrivet tidigare som vi lika gärna kunde fortsätta ge honom så det var inte så mycket mer än så det besöket.


Roligare var det efter besöket då vi skulle åka bussen igen. Maximilian älskar ju att åka buss och var som ett barn på julafton både ditresan och hemresan. Att något så enkelt kan roa ett barn. Att man kan bli så glad över så lite! :)♥  Kanske borde ge pojken ett busskort när han fyller år, då blir han nog glad ;)

Vilmer han sov under hela utflykten. Och det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Det jobbigaste var ju att få Maximilian ifrån McDonalds eftersom han inte tyckte att han lekt klart på lekplatsen men annars gick det kanoners! :) Känner dock att det är dags för ett körkort snart... Men det klart, så länge det roar Maximilian att åka buss så funkar det väl:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards