♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2012

Av Debora Persson - 18 juni 2012 20:33

Maximilians rum är jättestökigt efter att han har rivit sönder en hel serietidning på golvet.
Maximilian: "Pappa städa!"
Pappa: "varför det då?"
Maximilian: "Kan inte!"
..... han går och sätter sig i sin fåtölj och säger "AJ AJ I MAGEN!"
.....

Det där känner jag igen. Konstigt nog hade alltid min lillasyster ont i magen efter att vi rivit runt i rummen så det såg ut som två stora flygolyckor hemma när vi var små. Hon gick alltid och la sig för att vila eftersom hon alltid fick "ont i magen".


Maximilian har mycket efter sin moster. Att slänga filtar på golvet är ett annat exempel. För dessa två människor är det tydligen mycket jobbgare att slänga filten på golvet än tillbaka i soffan när de reser sig upp ur den......


Men vi älskar Maximilian och Kakkaduan ändå! ♥


 

Av Debora Persson - 18 juni 2012 07:30

Efter andra natten som jag inte ammt Vilmer så känns det som att han faktiskt sover mycket bättre. Han blir ju inte ens mätt när jag ammar eftersom det finns så lite mat till honom så nu har jag lagt ner det där. Jag är iallafall nöjd med hur länge jag kunde amma honom fast det känns trist att behöva sluta. Jag hade iallafall velat amma honom till 6 månader åtminstone.


God morgon!

Måndag igen och denna veckan har vi en hel del inplanerat. Det är ju midsommarvecka, lillasyster fyller 22 år, vi ska hinna med ett utvecklingssamtal med Maximilian på dagis och så kommer det bli ett besök i Ullared. Tror oxå Maximilian ska träffa läkaren men är inte helt säker. Har råkat slänga lappen med datumet på så ska ringa och kolla när det var men har för mig att det är denna veckan. Idag ska vi oxå bege oss till Mörrum och leka med barnen på öppna förskolan.


Helgen som har varit har gått väldigt sakta. I fredags kändes det som att det var lördag. I lördags kändes det som att det var söndag. Men nu är det måndag och det känns som att det är måndag. Och just det, storebror från Umeå kommer ner denna veckan med tror jag. Har för mig han ska fira midsommar med mamma och de andra så då ska jag försöka hinna träffa honom med. Man vet aldrig när det blir nästa gång annars. :)


Nu ska vi ta och trycka i oss lite frukost!

Av Debora Persson - 17 juni 2012 20:38

Idag blev det ett besök hos Dennis mormor men eftersom vi glömde Vilmers mjölkfria ersättning så fick vi göra en fuling genom att för det första bara göra ett väldigt kort besök hos Oma innan Vilmer blev hungrig och där efter fick det bli närmsta affär för att köpa färdig ersättning till min lilla prins. En redig fuling då den såklart innehåller mjölk. Men är det panik så är det. Och för den delen så var han ju inte allergisk mot mjölk vad pricktesten visade iallafall vilket betyder att vi får ge honom mat innehållandes mjölk för att vänja honom vid mjölk.

Jo, att ge honom panikmat var bra för han blev tyst och han blev mätt. Det lite sämre av det hela är ju det att vi har en sjujävelens kväll istället. Vårt lilla hjärta är inte redo för mjölk kan jag säga! Stackars lilla gubbe. Lär ju inte bli en lätt match att vänja honom vid mjölk........ Aj, aj, aj!


Efter snabbvisiten hos Oma körde vi och köpte bullar eftersom lillasyster, Khaled och lilla pappsen skulle komma inom på ett snabbesök. Lillasyster skulle haft min kamera jag glömde hos henne igår men den hade hon glömt såklart och sen hämtade de lite grejer som Kalleponken skulle ha.

Maximilian var ju överlycklig över vilka som kom på besök!

Han visade stolt upp sin bilbana och visade hur man körde med den innan det var dags för besökarna att bege sig igen. Maximilian var så jätteledsen över att dom åkte! ;(

Får bli ett längre besök nästa gång!


 

Av Debora Persson - 16 juni 2012 21:51

Idag blev det en liten utflykt till Kristianstad för vår del!
Vi åkte först och hämtade lillasyster hemma hos mamma för henne skulle vi ha med oss. Jag övningskörde bort till mamma från det att vi korsat motorvägen. Det gick bra fram till det att jag skulle svänga av till mammas gård för då blev det för mycket, bromsa, frikoppla, växla, kolla backspegel och samtidigt svänga av. Det gick ju knappast så jag hann liksom inte svänga av. Men annars gick det kanorners kan man väl säga.


Det värsta är att jag klarar inte av möte av andra bilar. Blodet fryser till is i hela kroppen, jag får gåshud och massor av rysningar. Precis som när karln kör om en lastbil.

Då blundar jag och får rysningar i hela kroppen och dör lite.

Nu är det likadant när jag får möte.

Jag dör lite på riktigt. Det är skitobehagligt!


Vi plockade upp kakkaduan och begav oss sen till Kristianstad. Hämtade Dennis klocka som han skulle förminska. Jag hade med mig en body med som jag skulle försöka byta. Hade varken kvitto eller lapp kvar men det slängdes innan jag märkte hur sned hela bodyn var. Den var helt skev och det märkte vi inte förrän vi satt på Vilmer den och då satt den jättesnett hela bodyn. Det gick som tur var bra att byta den ändå. De såg oxå hur skev den var så jag fick en ny till honom. Det blev en runda inom Åhlens med innan i nästan fick ge upp då Maximilian absolut inte var på gå-på-stan-humör. Det klart att det inte är roligt för en snart 3-årig kille att gå på stan heller!

Besökte mitt jobb för lite ärenden och såklart visade upp min lille herren och sen köpte vi glass till Maximilian. Träffade barnens kusin där inne med så de pratade lite innan vi begav oss hem till lillasyster för lite middag och fika. Hon följde med oss hemåt igen sen, fast det inte var meningen att hon skulle göra det men hon skulle jobba natt i annan stad så behövde åka hem och låna mammas bil.


Efter att vi lämnat lillasyster hos mamma igen så övningskörde jag nästan hela vägen hem från Bjäraryd.

Körde till Mörrum och där slutade jag köra då det stog ett gäng gubbar vid vägkanten varav den ena gubben hade katt och katten sprang ut och satte sig mitt på vägen och gubbarna rörde inte en min och jag höll på att köra på katten så jag fick tvärnita för att inte köra på den sittade katten eftersom han vägrade flytta på sig.

Gubben muttrade något om att en av hans katter redan blivit överkörda och Dennis sa något om Kattjävel varpå Maximilian sitter bakom i bilen och säger "kattjävel" hela vägen hem sen.......


På vägen hem fick jag jättemånga möten och en av gångerna kör jag så långt in i kanten för jag tycker det är så obehagligt att jag nästan kör in i en stenmur. Dennis gillar det inte. Inte jag heller. Mitt hjärta stannar så fort jag ser att jag får möte... Jag vet inte varför men jag kanske tror att vi kommer att krocka eller något??

 

Av Debora Persson - 15 juni 2012 21:19

Här hemma hejar vi på Sverige ikväll!

Mina små prinsar har tidigaere "klätt upp sig" till Dennis stora lycka och vi har besök av Danne och Viktor.

(Ja, jag tittar oxå på fotbollen!)



Äta lite smörgås

 



  Hjärtat!     Mina fina prinsar    

Av Debora Persson - 15 juni 2012 19:00

Morgonen startade tidigt då småprinsarna vaknade vid 7-snåret.

Vi hade dagen innan redan bestämt oss för att ta denna dagen på Parken med eftersom vi inte hann med allt dagen innan och inte ville stressa igenom allt så vi tog allt i Maximilians takt och köpte nya biljetter till dagen efter.  

Vi hade inte hunnit med alla djuren,

Vilda Westernstaden,

Donosaurieparken, Sagolandet, Pariserhjulet och en hel del till så detta skulle vi därför ta och hinna med denna dagen.


Lika lite folk denna dagen och dessutom var vädret bättre tillochmed!

Underbart!

Inte en kö eller någon trängsel någonstans idag heller!


Maximilian var galet glad över att åter igen få komma in och leka på Parken!


Klicka på bilderna för att få dom större!

Djurparken...

   

Kamelerna

   

Kaniner

 

Apor

     

Min lillprins i Pariserhjulet ♥

   

Ölandsbron

 

Maximilian och pappan♥

 

Oskar i hinderbanan

 

Vilda Western





         

Dinosaurieparken

         

Sagolandet

     

Maximilian sprang runt och posserade med de flesta av sagofigurerna i Sagolandet. Men när han kom till Ior i Nallepuh så sa han bara "NEEEEEEE" och gick vidare. Han tyckte Ior var för ful...

   

Maximilian hälsar på Pinoccio. Ior i bakgrunden. Och ett möte med tomten.

   

"Här bor tomten!" sa Maximilian!

         

Dags att åka karuseller igen!

     

Pappa och son ♥

     

Motorcykelkillen ♥

       

Inget för barn....

 

♥♥

 

Maximilian som fick en semesterpeng av mormor köpte vilda djur på Djurparken.

Passade honom bra då han älskar att leka med djur!

 


     

Dags för att bada! Denna gång fick jag efter mycket tjat och gnat hoppa ner i det varma vattnet. Åkte en av dessa rutchekanorna med Maximilian och plaskade lite i barnpoolen innan jag fick nog.

   


 

Maximilian kunde åka karusell själv! Stolt kille!!!! ♥

 

Dennis och Oskar

              

Ni hittar resten av inläggen från Öland HÄR

Av Debora Persson - 14 juni 2012 22:12

Gissa vad jag och Maximilian ska göra.....?

 

Var idag och köpte biljetter till mig och Maximilian till cirkus Olympia.

Vi hade ju sett fram emot att titta på cirkusen på Ölands Djurpark men när vi väl kom dit så visade det sig att cirkusen där inte startade förrän efter midsommar så det blev ingen cirkus på Öland  


Men som tur är så kommer cirkusen hit om några veckor och då ska jag och Maximilian dit.

Bara han och jag.♥.


 

Av Debora Persson - 14 juni 2012 21:39

Idag blev det en sväng till bvc med båda mina små prinsar. Vilmer skulle vaccineras då vi ändrade tiden förra veckan så det blev sprutor idag istället. Maximilian följde med då bvcsköterskan skulle kolla på hans fula eksem han fått. De på vårdcentralen har hänvisat oss till bvc istället efter att de skrivit ut både det ena och det andra till honom för hans besvär.

Hon tittade på honom och bokade in en tid till honom på bvc en dag då barnläkaren ska komma så han kan titta på honom istället. Dessutom fick vi en stark kortisonsalva att smörja honom med och sen köpte vi en annan fet salva på apoteket som vi ska smörja runt ögonen på honom. Och blir det inte bättre med honom nu på några dagar så kunde vi ringa läkaren tidigare om vi tyckte det skulle behövas.

Vilmer var inte särskillt glad över sina sprutor han fick i benen, stackarn. Men som tur är så var det glömt efter en liten stund och hjärtat kunde gosa in sig i sin snuttefilt och somna om. ♥

Nu blir det inga mer sprutor förrän om 7 månader ungefär så det är skönt! Det är aldrig roligt när de ska få sprutor! ;(

    





Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards