♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2012

Av Debora Persson - 9 juni 2012 22:15

Idag har vi varit på kalas hos barnens kusin Ebba som fyller år nästa vecka. Maximilian som hade längtat länge efter att få åka och hälsa på Ebba och Alex blev jätteblyg när han kom dit. Men efter en stund släppte det och han sprang runt och lekte. Nya favoriten är ju oxå Cajsa som han gillar att leka med så henne drog han runt på. :)

Deras nya lilla katt var också en favorit. Nu vet vi att Maximilian önskar sig en kattunge... det blir dock inga fler katter förrän vi flyttar till hus. Att ha katt i lägenhet funkar inte hos oss. Och när vi fått göra oss av med katterna för vi trott att det blivit allergi och massa annat besvär så väntar vi med katt igen tills katten ska kunna springa utomhus. Han får leka med katten hos sin farbor istället :)

Vi fikade och när det var dags att åka hem blev det livat. Maximilian hade ju knappast lekt klart och var inte redo att åka hem igen. Min stackars kille var ledsen hela vägen hem! Men när vi kom hem skulle vi tvätta så han blev glad igen n är han fick hjälpa pappa med tvätten. Det tycker han om! Han ska alltid följa med ner i källaren när någon av oss ska dit ner :)

Vilmer? Jodå, han sov igenom hela kalaset ;)


Matchande snygga killar idag!

Jeans, vit tröja/body och svarta rutiga västarna som de fick av morfar och Suss!

Mina fina älsklingar

 

Maximilian. Man ser fortfarande hur hemsk han ser ut runt ögonen.

Det vill inte gå bort ;( Stackars kille!   




    


Vilmer.   

    

Av Debora Persson - 9 juni 2012 22:11

Vilmers första diplom!

Förhoppningsvis blir det fler, vi skrev upp oss på att fortsätta i höst men vi får se hur det blir. Dennis kommer jobba mycket och oregelbundet och babysim är på fredagar då Maximilian inte är på dagis så det kan bli lite knepigt med barnvakt och allt det där. Vill ju helst fortsätta en "termin" till!

Fortsätter vi så börjar barnen dyka och det hade varit hur kul som helst!

 

Av Debora Persson - 9 juni 2012 12:42

Igår åkte vi hem till mamma på eftermiddagen. Meningen var lite att vi oxå skulle passa på att besöka Sweden Rock Festival men va sjutton, det började ösregna så vi höll oss hemma hos mamma istället och tog det lugnt. Jag, mamma och Maximilian åkte in till stan och handlade lite och  tog sen med oss hem pizza. En vanlig pizza och en stor familjepizza delade vi alla på. Mot kvällen när vi skulle åka hem åkte vi inom Sweden Rock lite snabbt, det hade iallafall slutat regna men vi skulle inte stanna. Klockan var runt 22 nämligen. Jag hoppade bara av och sprang iväg för att lämna lite saker till pappa jag köpt till honom innan vi begav oss hemåt igen.

Jag fick iallafall komma ut och känna lite på festivalen :)

När vi kört så långt att det inte var mycket festival kvar så fick jag köra hemåt. Körde småvägarna och det var skitdimmigt hela vägen bort till Mörrum där det var kissepaus för Maximimilian och så passade vi på att säga hej till Oskar med.  

Av Debora Persson - 8 juni 2012 22:48

Idag är Vilmer 5 månader gammal! ♥ Jag kan inte fatta att tiden går så fort! Är han verkligen 5 månader? 5 månader är länge, jag har inte jobbat på ett halvår nu och det känns lite som att det var förra veckan jag jobbade senast.

Ikväll blev han iallafall 5 månader.

Nu kan han vända sig från rygg till mage och han gör det hela tiden när vi lägger honom ner.

Fortfarande älskar han att stå upp i knät när man håller i honom.

Någon som får vårt lilla hjärta på bra humör är hans älskade storebror. När Maximilian kommer in i rummet lyser Vilmer upp och ler med hela ansiktet.

Jag och Dennis kan försöka få Vilmer att skratta genom olika barnsliga ljud och läten, ibland skrattar han och ibland inte. Maximilian däremot behöver inte göra alls mycket konstiga ljud eller annat trams för att få sin lillebror att skratta. Han får honom att skratta hur lätt som helst!

Vilmer har nu börjat äta smakportioner. Han älskar att äta banan!

Strax efter han fyllde 4 månader slutade jag amma honom då maten inte räckte till så nu ammar jag endast en gång om dygnet och det är när jag har lagt mig och vi byter blöja på Vilmer, då vaknar han till och då ammar jag honom en stund och då somanr han om. Han äter inte så mycket då utan det är väl mest för att det är mysigt.


Idag var vi på bvc med Vilmer, på 5-månaderskontroll. Meningen var att vi skulle vaccinera honom men när jag frågade bvcsköterksan om det var så bra om han badade direkt efter vaccinationen så var hon inte helt säker med tanke på infektionsrisk och sånt där så vi flyttade fram vaccinationen en vecka istället så vi kunde bada idag då det ändå var sista badomgången idag. Vi mätte och vägde honom iallafall och på en månad har han gått upp 1 kg och växt 4 cm på längden. Han börjar bli stor nu min lilla gosse. ♥


Efter bvc gick jag bort till apoteket för att hämta ut mer mjölkfri ersättning till Vilmer då den vi har hemma snart är slut. Att stå inne på apoteket vid lunchtid är ju bara för jäkla dumt. Jag tog min kölapp och gick sen till en annan butik och gjorde lite ärenden medans de i snigelfart tog hand om alla pensionärerna som skulle hämta ut sin medicin.

När det väl var min tur så så lämnar jag fram Vilmers recept och kvinnan som jag knappt förstår vad hon säger sa något om att de inte hade någon mat inne. Nehe? Men mat måste han ju ha iallafall och kvinnan menade på att jag skulle ringt några dagar tidigare då man måste ringa och beställa detta eftersom de inte har på lager annars.

Jag sa att det är det INGEN som sagt till mig, varken läkaren som skrev ut receptet eller kvinnan jag hämtade ut maten hos första gången så hur fanken skulle jag kunna veta att jag var tvungen att ringa några dagar innan för att kunna hämta ut hans mat!?

Hon ringde in till stan och de hade inte heller mat på lager så jag frågade vad jag skulle göra nu då för pojken måste ju ha mat! "Jag vet iiiiinte" fick jag till svar. Jag brukar kunna sansa mig trotts att jag har väldigt kort stubin men idag blev jag riktigt irriterad på kärringen som då försökte läxa upp mig och menade på att det var mitt fel och inte någon annans fel att det inte finns någon mat på plats.

Efter en stund då kvinnan irrat runt som en galen höna och inte vetat vad hon skulle göra samtidigt som hon hela tiden poängterade att jag måste ringa innan i fortsättningen så kom en annan i personalen fram och sa samma sak, jag måste ringa innan för det är en beställningsvara och ibland kan de ha mat inne och ibland inte. Kvinnan som hjälpte mig förra gången hade tydligen glömt att informera mig om detta. Bla bla bla. Jag sa om och om igen att det inte var något som sagt detta till mig och att jag därför inte kunde veta detta. Pojken måste ha mat ändå men de hade fullt upp för att lyssna på mig såklart.

Tillslut kommer de fram med en låda ersättning till mig och säger " vi hade tydligen en låda kvar, tur för dig.." och med de sista orden " glöm inte att ringa nästa gång!" lämnade jag stället. Jävla apor rent ut sagt. Jag brydde mig egentligen inte så mycket om maten för det skulle ju lösa sig helt klart på ett eller annat sätt men att de skulle skylla på mig och få det till att det var jag som var helt dum i huvudet går jag inte med på. Man blir tokig.


Efter apoteket var det lite senare babysim. Sista passet för denna gången. Första gången hade vi för kallt vatten och skulle därför få ett badtillfälle till godo men eftersom det nu är sommar och semester hade inte hittat något bra tillfälle för oss att få komma dit och bada igen så istället fick vi en familjebiljett till Holjebadet istället. Mycket bättre faktiskt än att få ett badtillfälle till. Nu kan vi åka hela familjen och bada en dag i sommar.

Efter badet fick Vilmer oxå ett diplom för att han varit så duktig på babysim! Ni får se bild i morgon.

Han var glad hela badpasset idag fast han knappt sovit något under dagen, han hade precis somnat innan babysim så han hade ine sovit så länge men det räckte tydligen ändå. Han somnade dock direkt efter badet igen så han var nog trött ändå.


   


älskade unge. vi älskar dig till månen och tillbaka!

Av Debora Persson - 8 juni 2012 08:39

Maximilian tycker det är roligt att fotografera.


   


Av Debora Persson - 7 juni 2012 22:53

Idag körde jag nästan 2 mil på lantväg. Inga olyckor idag heller.   

Ett gäng hastiga bromsningar då den där frikopplaren inte hängde med riktigt, men annars kan jag säga att jag är faktiskt duktig!   

Vet inte riktigt om Dennis håller med mig helt och hållet men sen får han ha sig självatt skylla lite med. När vi kör på vägen så säger han hela tiden "håll koll på vägen och titta inte på annat!" och sen plötsligt utbrister han "öh här inne finns en klubbstuga där man kan fira valborg" eller "här inne hade jag en gammal kompis som bodde när jag var liten" då är det självklart att man glor och sen skäller han på mig att jag måste glo på vägen!  

Det går bra nu.

Av Debora Persson - 7 juni 2012 08:15

Denna låten är så sjukt bra! Gud vad fin den är!


Idag är det torsdag och vi vet inte riktigt vad vi ska göra idag. Det blir nog en runda in till stan för att köpa födelsedagspresent till barnens kusin som ska ha kalas i helgen.

Det är tur att det inte är kalasfint väder ite för då hade jag varit sjukt sugen att åka bort till Sweden Rock som nu är fullmatat med folk och fest. Hade det inte varit något att få åka bort till rocken och festa i solen, vara full och odräglig och lyssna på musiken?

Nu ska snart min stora gosse bege sig till dagis och leka med de andra barnen.




Av Debora Persson - 6 juni 2012 22:30

"Idag bjöd morsan mig på potatis och palsternacka, det låter inte så gott men det var det!!

Jag åt nästan upp allt, till en början smakade det lite konstigt och mamma skrattade åt mig för jag gjorde roliga miner men sen vande jag mig vid det och då var det smaskens!"

     

"Kolla in min fina frisyr! Nu ser jag ut som pappa!"

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards