♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Mår bättre

Av Debora Persson - 12 september 2012 19:45

I morse var Maximilian kokhet och han hade det lite oroligt i natt. Han var till och med uppe och kissade vilket han aldrig gör annars på nätterna.

Han sov i stort sett hela förmiddagen men där efter så hade han fått all sin energi tillbaka och han fick en smörgås och en banan i sig och sen var han taggad igen! Men han är såklart hemma från dagis i morgon igen. Helt frisk är han inte så lite mer vila behövs :)

Vi var iallafall iväg en runda till affären innan. Maximilian behövde för jössenamn gummistövlar till dagis så vi handlade det med. Har inte alls tänkt på det förrän igår när han skulle hem från dagis och hans gympadojjor var rätt så dyngsura.. Så fick bli ett par stövlar idag medans vi kom ihåg det. Något jag inte förstår bara är att dagis alltid tjatar på att man ska ha regnkläder och överdragsbyxor om det är fuktigt eller blött ute så de inte förstör sina vanliga byxor och de blir blöta om barnen sitter ner i tillexempel sandlådan och igår var Maximilians kalsonger till och med bruna och det var inte av bajs utan av lera så då har han antagligen suttit i sandlådan och fått blöta byxor och kalsonger fast han har både regnkläder och överdragsbyxor hängandes på dagis. Så han måste gått med blöta byxor och kalsonger hela dagen då de brukar vara ute på förmiddagen efter fruktstunden. Inte så konstigt kanske att han blev sjuk!? Han hade mörka jeans på sig så det syntes väl inte att han var blöt med man kan ju tycka att han borde haft överdragsbrallorna på sig..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards