♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2012

Av Debora Persson - 26 september 2012 08:23

God morgon!

Mannen är ledig idag så då blir det en liten utflykt hela dagen för familjen!

Vi ska bara äta frukost och sen beger vi oss iväg mot Kristianstad för en heldag där.

Andys Lekland, stan och hembesök hos lillasyster blir det. Och så ska jag inom jobb för sista gången och lämna in mina arbetskläder. Om några dagar är jag arbetslös men det tar vi sen och skriver om.

Nu ska vi iallafall göra oss i ordning så vi kommer iväg i tid...


 




Av Debora Persson - 25 september 2012 21:10

Idag hade Maximilian med sig glass till dagis eftersom han hade fyllt år och de firade honom där med idag. Med sig hem hade han sen ett stort kort med en bild på sig själv och hela Nalle Puhgänget. Hämtade med andra ord en nöjd kille idag!


Hade dessutom besök av bovärden idag. Fick ny brandvarnare och gradinfästen i sovrummen så Maximilian har fått upp sina gardiner nu och så ska vi bara rota fram gardinstången till vårt sovrum så ser det ut som att vi bor här snart! :)

Någon nyckel till förrådet där vi ska få ha vår barnvagn har vi inte fått ännu men det kommer. Han skulle bara få godkännande från låssmeden först eftersom det skulle göras en ny nyckel då förrådet öppnas med huvudnyckel för dom som egentligen ska använda förrådet och jag ska få en nyckel som bara går till förrådet och inte till hyreshuset..

Krångligt.. ;) Men det verkade iallafall som att de skulle beställa en liten specialnyckel till oss. :)

En dörr fick vi med till vårt sovrum eftersom vi inte hade någon där innan. Det fick ju inte plats någon dörr heller men vi har flyttat lite på sängen så nu kan man stänga dörren precis med bara någon centimeter. Dörr behövs faktiskt så Vilmer kan få sova i lugn och ro på dagarna när det annars är livat i lägenheten.


Mannen jobbar just nu men slutar snart så om en stund kommer han hem med. I morgon blir det tidigt eftersom vi ska iväg.

Det blir en massa lek i morgon och Maximilian ser fram emot att träffa moster Karin och Khaled. :)

Men första ska vi sova! 

Av Debora Persson - 25 september 2012 19:39

Har fått frågan om vad Maximilian har fått i födelsedagspresenter än så länge så här kommer det.

  • Doktorsväska med tillbehör.
  • Duplolego med räddningshelikopter.
  • Träspel- Kuckeliku
  • Film- Piraterna
  • Kalsonger
  • Strumpor
  • Plastservis (kom inte med på bild)
  • Kritor
  • Micki träbondgård
  • Bondgårdsdjur
  • Troll
  • Pussel
  • Brandbil
  • Smarties

Kan hända att jag glömt något med men det är det jag kom på nu vad han har fått. Och han är så nöjd och glad för sina presenter!

Presenterna är från oss, mamma,Göte, Algot, Kalle, Sofie, min mormor och morfar.


         

Av Debora Persson - 24 september 2012 21:07

Förra inlägget började jag skriva 15:30 så det tog några timmar att färdigställa det..

Mannen kom hem från jobbet innan, åkte inom affären och lagade middag innan han begav sig iväg igen.

Denna gången mot Helsingborg för att glo på fotboll.

Och just sådanahär dagar är extra jobbiga om mina barn är extra jobbiga.

Maximilian som alltid alltid varit snäll mot sin lillebror och varit väldigt överbeskyddande har helt plötsligt vänt- nu är det tjuvnyp och slag hela tiden så jag har inte kunnat lämna dom två ensamma fär då blir det slagsmål.

Tror Maximilian börjar få svårt med just att lillebror har börjat röra sig så mycket. När han reser sig upp och sånt för helt plötsligt kan inte Maximilian få ha sina saker ifred utan lillebror är där och pillar och tar grejerna hela tiden.

Men samtidigt säger han hela tiden till lillebror " Älskar dig Vilmerboo!"

Syskonkärlek...
Kan tänka mig hur det kommer vara när de båda är lite äldre. När båda ska försvara sig mot varandra... :)

Jag är iallafall jätteglad att dom två är just mina två små älsklingar!

 

Och ikväll har dom båda skrikit från varsitt håll.

Vilmer har skrikt hela tiden och när han väl somnat i famnen då och man lägger honom i sin säng så vaknar han, ställer sig upp och skriker.

Och Maximilian har tjabbat om massa annat.

Nu har jag precis lagt ner Vilmer efter att han har somnat igen- och jag tror att det är för natten denna gång faktiskt för han skrek sig nog sömntrött.

Maximilian är fortfarande vaken men han ligger i sängen iallafall så han somnar nog snart han med.

Min hjärna är för trött för att göra något mer denna kväll så nu kommer det bara bli soffläge innan läggdags, ingen anin om när mannen kommer hem men det blir nog väldigt sent skulle jag tro.

Jag ringde bovärden innan och han kom hit och kollade på gardinfästerna som behövdes.

Där hänger ju redan fästen men de är gamla och det går inte hänga något i gardinväg på dom och det såg han med. I vårt sovrum har vi helt nya tapeter och han såg att de som tapetserat hade gjort det lätt för sig och tapetserat runt fästerna istället för att skruva bort dom och sätta dit nya så där borde ju har varit nya egentligen.

Så under fästerna finns ingen tapet.. men han skulle komma och fixa det i morgon, och så ska vi få nyckel till förrådet så vi kan ställa barnvagnen där och få en ny brandvarnare.

Det borde vi fått idag egentligen kan jag tycka eftersom de har varnare liggandes så det hade ju inte tagit många minuter att komma och hänga upp en ny....

Men men tummen ur röven äntligen så snart ordnar allt upp sig. Förr eller senare.




Av Debora Persson - 24 september 2012 18:30

Igår fyllde min älskling 3 år och det firades såklart!

Som jag skrev igår jobbade mannen 12-timmars pass och hade börjat jobba klockan 06 på morgonen så jag och Vilmer fick sjunga själva för Maximilian- 3 gånger.


Svårväckt pojk märkte inte av när vi kom in och sjäng

för honom så det fick bli sång tre gånger för att han skulle vakna.

När väl vaknat fattade han inte vad sjutton vi pysslade med. Komma in och väcka honom med hemsk sång är väl inget man önskar sig tidigt på morgonen ;)

Sen såg han presenterna. Presenterna ja, nu kom han nog ihåg vad det handlade om! :)

Vilmer var minst lika nyfiken på presenterna som storebrorsan var! Men han fick inte röra dom, han fick låna en teletubbies istället, som Maximilian annas är väldigt noga med att se till att dom inte är hos någon annan än han själv ;)


Det blev iallafall presentöppning och han var så nöjd ochstolt vår stora pojke!

Han sa hela tiden att han faktiskt var tre år nu!


   

Sen efter frukost och lek med sina nya presenter (läkarväskan med tillbehör var definitivt en favorit!)

så var det dags att göra i ordning för kalas.

Vi städade och blåste ballonger och hade fullt upp.

Tillsist gjorde jag tårtan och vid strax efter 16 kom jag på att jag kanske borde göra en kladdkaka med så fick slänga ihop en snabbt innan gästerna kom vid 17. Lillebror och Sofie kom lite tidigare och mamma med de andra kom lite senare ;)

När kalaset börjat är vi 8 vuxna, 2 barn och 2 hundar. Jag, mamma, Göte, Kalle, Sofie, mormor och morfar. Sen Algot med, men han är 12 år men jag räknar honom ändå som vuxen då de andra barnen är så små.

Men det var fullt hus här hemma med andra ord!

Det blir paketöppning och Maximilian är jättenöjd med presenterna samtidigt som att han är lite stressad när det är två små hundar här med.

 

Sen är det dags för fika. En Musse Piggtårta till Maximilians stora lycka.

Det blir tårta, kladdkaka och lite kakor till fikat.

När vi ställer oss upp för att sjunga för Maximilian blir han helt förstörd. Han störttjuter och be oss hålla klaffen. Så gjorde han när han fyllde 1 år med så jag antar att vi är rätt så tondöva i vårt familj! :)

Stackarn. Men strax därpå lugnar han ner sig och blåser ut ljusen.

                   


           


Efter fikat så sitter Maximilian och leker med sin bondgård resten av kvällen. När mannen sen kommer hem från jobbet visar Maximilian upp sina presenter och han får några till av sin pappa som han egentligen skulle fått på morgonen men som pappan hellre ville ge själv på kvällen.

   


Fram till Maximilian lägger sig och sover så har han lekt så bra med sina nya presenter. Han somnade inte förrän efter 22  men han hade ju knappast tid att sova heller efter denna dagen!


Av Debora Persson - 24 september 2012 09:36

Vilken natt jag haft!

Fast Maximilian inte sov något alls på dagen igår så var han inte det minsta intresserad av att sova på kvällen. Han somnade nog inte förrän runt 22 när vi la oss.

Vid 03 fick jag gå in till Maximilian som sov väldigt oroligt och mannen hade redan varit inne hos honom flera gånger tidigare. Jag la mig brevid Maximilian som tyckte han hade sovit klart och ville titta på Musse. Det tyckte inte jag och försökte få honom att somna om och tillslut gick det men han sov oroligt resten av natten. Jag sov ganska obekvämt brevid honom i hans lilla säng och han är ju som en hel orkan när han sover! Han snurrar runt hela tiden!

Sen hör jag Vilmer skrika, väntar en stund för å se om mannen tar upp honom men Vilmer fortsätter skrika och jag gissar på att mannen åkt till jobbet. Jag hade inen klocka hos mig så hade ingen aning vad vad klockan var. Strax innan 07 var klockan och Vilmer hade vaknat och stog upp i sin säng. la mig i min säng och försökte få honom att somna om- inte en chans tyckte han ;)

Vi steg upp istället och vid 8:30 vaknade Maximilian.Upp och leka med sina nya presenter direkt! :)

 
Har hunnit med att duscha och prata med bvc idag.

Vi skulle dit på 3-årskontroll idag men avbokade den tiden då mannen bytt sitt eftermiddagspass mot förmiddagspass idag och jag orkar verkligen inte ta båda barnen på bussen och stressa med det idag.

Fick dock ingen ny tid förrän den 10 oktober ;( Tråkigt då jag hade velat ha den helst denna eller nästa vecka.

Det är iallafall måndag och ny vecka har vi framför oss.

Förutom då att vi skulle varit på bvc idag så jobbar mannen förmiddag, kommer hem och är hemma med oss två timmar innan han beger sig till Malmö för att glo på fotboll så honom ser vi inte mycket av idag heller.

Men på onsdag ska vi till Kristianstad och leka på Andys Lekland så Maximilian får springa av sig lite :)

Sen ska vi hälsa på min lillasyster för sista gången där hon bor nu.

På torsdag flyttar hon till studentlägenhet igen och det är väl bra det för hon bor ju på fjärde våningen utan hiss så man är ofta mer död än levande efter man sprungit i hennes trappor. Så en mysdag i storstaden blir det och till helgen ska vi klara av FYRA kalas.

Ett kalas ska Maximilian ha för en del av släkten och kalas för kompisarna, ett kalas hos barnens farmor som fyller dagen innan Maximilian och ett kalas ska min mamma ha som fyller på torsdag.

Egentligen är det ett kalas till hos min morbror som fyller i morgon men det är på söndag så det kan vi inte komma på. Många födelsedagar och många kalas denna månaden! Sen blir det ett till kalas för Maximilian i veckan eller nästa vecka när min pappa kommer. :)

Nu ska jag ta itu med bovärden. När dom aldrig kommer så får de bara mer och mer arbete. Nu ska jag ringa och be om en brandvarnare som vi bad om förra veckan. Man måste ju ha en och efter att mammas hus brann ner så känns det ännu viktigare att ha en fungerande varnare!


 


Av Debora Persson - 23 september 2012 20:36

Maximilian har haft en helt perfekt 3-årsdag!

Han tackar alla som har ringt och grattat honom och även skickat på datorn för att gratta honom. Jag kan lätt säga att han är nöjd med dagen och alla presenter han fått!

Jag skriver mer i morgon och lägger även in bilder från hans födelsedag och lite presenter med! :)

Nu är morsan i huset lagom trött efter detta kalaset vi haft idag. Vi var 8 vuxna, två barn och två hundar i vår lägenhet så det har varit fullt hus! :)

Av Debora Persson - 23 september 2012 11:24

♪♫♪♫♪♫ Ja må han leva! Ja må han leva! Ja må han leva uti hundrade år! ♪♫♪♫♪♫♪♫

Idag fyller mitt stora hjärta 3 år! Min stora pojke! Grattis älskling!♥♥

1096 dagar!

Jag och Vilmer sjöng för honom i morse.

Lika svårväckt som sin mamma är han, fick sjunga "ja må han leva" hela tre gånger innan han behagade att vakna!

Presenter fick han och därbland fick han en doktorsväska med massor med doktorgrejer, den är favoriten bland presenterna han fick i morse! Han sitter med stetoskopet runt halsen och lyssnar på sitt lilla hjärta och en febertermometer i munnen just nu. ♥

Om några timmar blir det föselsedagskalas med familjen på min mammas sida. Så snart ska vi sätta igång med tårtbakandet och kalasfixandet.


     


2 år!

 

1 år!

 

Nykläckt!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards