♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2012

Av Debora Persson - 17 september 2012 19:29

Måndag måndag måndag.

Idag har vi tagit det massa lugnt. Passat på att veckohandla lite och plockat i ordning lite här hemma.

På eftermiddagen kom pappa och hämtade vår bil som ska piffas till lite innan vi förhoppningsvis kan få den såld.

Sålänge har vi fått låna en annan bil.

Nu tar vi det lugnt en stund till innan mannen ska åka till jobbet och strax därpå blir det troligen läggdags för min del.

Rätt så trött ikväll så förhoppningvis somnar jag ändå rätt tidigt.

Resten av veckan är näst intill fullt planerad. Maximilian fyller år och det är lite att planera inför kalas och annat.


Av Debora Persson - 16 september 2012 21:05

Om en vecka så har vi ingen lite två-åring i huset längre.

Vi kommer från och med söndag nästa vecka ha en tvättäkta tre-åring här hemma!

Herregud vad tiden går fort! Tänk att Maximilian fyller år och blir stor pojke!

Min stora fina stora älskling!


Tänk att den här lille plutten snart är 3 år gammal!

 

Av Debora Persson - 16 september 2012 20:10

Igår var det kräftskiva som gällde hemma hos Patricia och Krille.  

Vilmer hade blivit hämtad av mamma och Oskar var här hemma och lekte med Maximilian.

Vi hade jättetrevligt hela kvällen, karln var dessvärre rätt dålig redan när vi kom dit så han åkte hem efter en stund men jag stannade kvar.

Idag var man inte den piggaste. Jag är glad att jag inte festar varje helg iallafall.


Mamma kom och lämnade Vilmer strax innan 10 och tog sen Maximilian med sig till gympan. Vilken ängel min mamma är! Nu slapp jag masa mig iväg till gympan med honom. Jag inte orkat i vilket fall så det var tur min mamma följde med honom. Han var duktig på gympan idag iallafall och efter gympan så åkte dom till affären och Maximilian köpte hem frallor till oss och ett paket kex till sig själv :)


Annars har dagen varit väldigt lugn. Jag har mest legat och tyckt synd om mig själv hela dagen och de stora pojkarna har varit en vända i Mörrum medans jag och Vilmer varit hemma.

     

Av Debora Persson - 15 september 2012 09:53

I natt har Vilmer haft det väldigt jobbigt med feber och oroligheter.

I dag fick vi veta varför. Bissing nummer 2 har ploppat upp!

Vi får hoppas att han sover mycket bättre i natt när han ska sova borta..

 

 

Tand 1: 13 september 2012

Tand 2: 15 september 2012



Av Debora Persson - 15 september 2012 09:21

Godmorgon!

Maximilian somnade direkt igår när jag la honom. Så han var nog ganska trött ändå fast det var väl filmen han ville se klart. Men som sagt, Natt på museet gick och det är väl ändå en barnfilm och att det skulle hålla på till midnatt var väl en ganska korkad idé.

Visst, nu är det helg med men i fortsättningen ska det inte blir någon powernap dagtid på vardagarna.

Det är jättesvårt att hålla honom vaken runt 15-tiden för han är jätte jättetrött och det går nästan inte stoppa honom från att somna men om man låter honom sova så somnar han sen aldrig. Det är lite knivigt. Sätter man sig i bilen med honom somnar han direkt med.


Men nu glömmer vi det. Nu blir det frukost för vår del.


Av Debora Persson - 14 september 2012 23:39

Jag skulle ALDRIG låtit Maximilian sova den där längre stunden i eftermiddags... Nu sitter jag här brevid en vaken kille som glor på film.. De andra två herrarna däckade för längesedan, filmen är snart slut och jag hoppas på att Maximilian däckar direkt efter den.

Man lär sig något nytt varje dag och idag har jag lärt mig för absolut sista gången att inte låta honom sova mer om dagarna, och skulle han somna så ska han banne mig vakna direkt efter att han har somnat. Hur många blivande treåringar är uppe vid denna tiden egentligen? Och varför visas det barnfilm vid denna tiden för?

Nej tack, nu får det bli sängen minsann!

 

Av Debora Persson - 14 september 2012 20:04

Freeeeedag idag! I morse var Vilmer glad i hågen redan 06:15 och han hade inga som helst planer på att somna om de närmsta timmarna. Maximilian vaknade en liten stund senare men valde att gosa ner sig i sängen en stund till.

Sen har vi fått lite nytta gjort här hemma mellan ät-och sovtider. Mannen har jobbat 12-timmars pass idag mellan 06-18 så han var rätt trött när han kom hem men nu tar han helg till måndag kväll.

Ikväll har tar vi det lugnt med massa mys för i morgon ska föräldrarna iväg på festligheter. Maximilian ska vara hemma och leka med Oskar hela kvällen och Vilmer ska bosätta sig hos sin mormor över natten så det kommer bli toppen! :)



Av Debora Persson - 13 september 2012 19:22



 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards