♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av Debora Persson - 8 oktober 2012 19:02

Idag har Vilmer hunnit bli 9 månader! Min stora kille!

3 månader till och han fyller 1 år.

3 månader mammaledigt till innan allvaret sätter igång igen.

Ångest? JAAAAA!

Det är bara förnamnet! Man får bara mer och mer ångest ju mer man tänker på det!


Men vi lever nu, och nu är vår älskade gullunge 9 månader.

Han växer och frodas som han ska.

Fortfarande 2 tänder i munnen.

Tar sig fram genom att krypa och gå med hjälp av möbler.

Han går även jättebra med gåvagn och tycker det är hur kul som helst.

Sovtiderna är ungefär att han somnar runt 20-21 på kvällen och vaknar mellan 06 och 07 ungefär. Ibland finns det undantag såklart.

Det roligaste som finns är att smyga in i storebrors rum fast han inte får.

När storebror leker på sitt rum och han hör detta så ställer han sig upp och bankar på dörren för att bli insläppt annars skriker han. :)

   


Av Debora Persson - 8 oktober 2012 07:44

God morgon!

Jag och Vilmer är uppe och har varit i nästan en timme. Vaknade när mannen kom hem från jobbet. Han var duktig och slängde in tvätten i maskinerna innan han gick och la sig.

Jag gick och la mig 21:30 igår. Så jäkla tråkigt att sitta ensam hemma en kväll! Somnade strax efter 22. Vaknade vid 24 när Vilmer ropade på mig.

"Inte sova mamma!!!"

"Jooo sova! Det är för sjutton natt pojk! Då ska man sova!"

Dividerade en stund med Vilmer innan han tillslut fick lägga sig brevid mig och somnade efter en stund.

Vaknade sen vid 04. Vilmer sparkas och puttar ur mig ur sängen nästan. Maximilian ropar. Maximilian kissar.

Vilmer inte sova! Vilmer ska sova tycker mamma! I över en timme får jag vara vaken, har svårt att somna om. Pojkarna somnade om ganska snabbt.

Vaknar nästa gång av att mannen kommit hem och Vilmer är därför vaken och ska absolut inte somna om igen. Inte en chans.


Vad hände med de där nätterna som var?

Nätterna när mannen jobbade natt och båda barnen sova heeeela natten utan att vakna?


Nu ropar mitt stora hjärta på mig så nu ska vi snart ner och ta tvätten! :)


 

Av Debora Persson - 7 oktober 2012 12:58

Idag vatt det gympa för Maximilians del. Det gick bra idag förutom en krock med en annan tjej. De skulle springa runt ringen och han fick möte av en tjej som sprang på fel håll så pang sa det och han krockade med pannan före. Blev först ett stort märke och en bula men nu är där ett litet blåmärke. Men annars fick det som sagt bra. Jag fick inte hjälpa honom alls utan han sa att han kunde allt själv. Och det kunde han med, enda gången jag fick hjälpa honom var när han skulle gå balansgång så han hade något att hålla sig i.


Efter gympan bar det av hemåt. Vilmer var trött och jag ville hinna hem innan han somnade. Så sen har jag hunnit rensa i barnens garderob. 2 papperskassar med kläder åker ner i källaren. Var egentligen inte så mycket kläder utan det var en del vinterkläder som Maximilian haft tidigare som tog en del plats.

Nu väntar vi bara på att pappan i familjen ska vakna efter sitt nattjobb så får vi se vad vi ska hitta på resten av dagen.

Av Debora Persson - 7 oktober 2012 07:21

Strax innan 22 igår somnade Vilmer igen.

Så det blev knappast så mycket ensamtid för mig ändå..

Vid 21 ropade Maximilian på mig.

Trodde att det var kört och att han skulle stiga upp nu men han var bara kissnödig och törstig.

Sen somnade han om.

Gick och la mig vid 22:30 och då vaknade Vilmer igen.

Lite välling i magen så sov han gott till 04..

Sen fick han sova brevid mig resten av natten!

När mannen sen kom hem från jobb vid 6:30 var Maximilian vaken och glad i hågen.

13 timmars sömn och han var klar med att sova!

Vilmer vaknade och det var bara att stiga upp och se glad ut.


Idag är det gympa för Maximilians del.

Av Debora Persson - 6 oktober 2012 19:57

Jag är såååå ensam ikväll. Mannen jobbar 12-timmars natt, Vilmer somnade för en stund sedan och Maximilian somnade redan vid 17:30!!! Snacka om trött kille, var lite orolig att han inte skulle somna för natten när han somnade så tidigt men förhoppningsvis vaknar han inte förrän i morgon :)

Så här sitter jag i min ensamhet och väntar på att klockan ska slå läggdags.
 Så här tomt har jag inte haft det på länge.

Eller det kanske är nu man ska njuta av stunden som man är utan både karl och ungar? :)


...... Nä, nu ropade Vilmer på mig, glad i hågen meddelade han att han bara tog en pytteliten powernap!  

Han ska leka nu säger han. 

Av Debora Persson - 6 oktober 2012 17:04

Igår var det dags för Mora Träsk för min och Maximilians del.

Maximilian hade inte sovit på hela dagen och precis innan vi skulle åka var han dundertrött, gnällig och bråkig och jag kände inte alls för att åka iväg. Jag ville ju ha min glada och pigga Maximilian med mig för att ha roligt med honom.

Vi åkte tillochmed lite tidigare i hopp om att han skulle somna i bilen så han fick en liten powernap men han somnade aldrig. Han var mer intresserad av att titta på regnet utanför bilrutan.

Väl på plats mötte vi upp Sara och Rasmus och en kompis med barn till henne sen gick vi in. Maximilian var ändå väldigt taggad för detta och det började ju bra.

Han hoppade och dansade till musik och gjorde rörelser och hade roligt.


Men efter en stund började han ge upp.

Han sa att han var trött och ville vila.

Han fick sitta i mitt knä en stund men det ville han inte för då ville han hellre springa runt och härja.

Men ibland var han med och dansade. "Huvud axlar knä och tå" var ju en favorit!


Efteråt köpte han en cdskiva och fick autografer innan vi kunde åka hem!

Han tyckte det var roligt iallafall, lite dum tid sådär på kvällen vid 18 att ha det då många barn (och föräldrar) är väldigt trötta då...


       

Av Debora Persson - 5 oktober 2012 20:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 5 oktober 2012 14:34

Äntligen fredag!

Idag har det blivit en runda till stan. Vi skulle byta tröjan Maximilian fick av min mamma till en mindre storlek. Sen fick Vilmer sig en varm mössa. Hans mössor börjar bli för små nu så det fick bli en ny.

Ja, det blev att vi gick där en sväng innan vi började bli hungriga så då var det dags att bege sig hem för att laga mat. Om en par timmar så ska jag och Maximilian iväg och se Mora Träsk medans de två andra herrarna ska till barnens farmor och farfar under tiden.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards