♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2012

Av Debora Persson - 19 december 2012 19:00

Har fått tillsägning att uppdatera bättre och visa mer bilder! Börjar väl bli trååååkigt här inne nu så får väl skärpa mig =)


Idag har vi varit hos min pappa och firat lite jul.

Maximilian hade tur, tomten hade varit hos morfar och lämnat lite julklappar där redan innan julafton!

Vi fikade på ris a la malta och kakor. Kalle och Sofie var där också idag.

Det blev julklappsutdelning och Maximilian fixade utdelningen till alla.

 

Efter ett par timmar hos morfar och Suss var barnen nöjda.

Nöjda med sina julklappar och nöjda med att ha hälsat på morfar och Suss.

Även vi var nöjda såklart med våra julklappar! =)

Sen bar det hemåt igen då vi hade en annan tid att passa.

Men nu är vi hemma och ska äta lite kvällsmat innan barnen ska sova.



Av Debora Persson - 18 december 2012 19:57

Idag har vi haft lite kompisar på besök. Min kompis, Maximilians kompis och Vilmers kompis. Vi fikade och pratade medans barnen lekte. Maximilian och hans kompis leker jättebra ihop och han visade stolt upp sin nya säng för honom.

Nu vill hans kompis ha en likadan! :)

Annars har jag hunnit julbaka lite ikväll. Så slipper jag stressbaka med allt i slutet av veckan. :)

Nu ska jag iallafall sätta mig och ta det lugnt resten av kvällen. Känns som om man haft jättemycket fullt upp hela dagen.

Hann förresten med en liten runda i stan idag. Beställde nya förlovningsringar till oss. Min har varit för stor sen jag fick den och mannens ring är inte så fin längre så det var på tiden att beställa nya. Ingen aning om när de kommer men det är ingen stress i vilket fall. De hade bara en ring hemma så de skuille först och främst få en skickad från en annan butik innan de ska iväg på gravering.


Av Debora Persson - 17 december 2012 20:14

Idag har vi köpt en säng till Maximilian.

En loftsäng blev det och vi passade på nu när vi hittade en billig på blocket. Förr eller senare kommer ju lillebror flytta in i hans rum med och då får inte två sängar plats inne i rummet eftersom han har ett rätt litet rum.

När lillebror flyttar in i Maximilians rum så kan han ha sin säng under Maximilians säng.

Sängen är rätt stor så den står lite framför fönstret men Maximilian, han är superdupernöjd! Oj så nöjd han är! Han har klättrat upp och klättrat  ner mååånga gånger. Han ler med hela ansiktet hela tiden!

Tim var med och hämtade sängen och hjälpte till att bygga upp den.

Nu hoppas vi såklart att vi kommer hitta någon annanstans att bo innan Vilmer flyttar in på hans rum. Vår lilla trea är på tok för liten för oss fyra personer!


Idag är det en vecka till julafton!

julklapparna står redo vid granen och Maximilian har varit framme ett par gånger för att inspektera klapparna. Han har "läst" på alla paketen att det står Maximilian på dom. Vi får väl se, tror han måste lära sig att läsa först! :)

Vi är i stort sett klara med alla julklapparna med. Bara någon som ska inhandlas och sen är det klart för denna gången.


Av Debora Persson - 17 december 2012 08:23

Usch å fy vilken grå måndag. All snö är i stort sett borta och det är bara blask ute.

Men men, jag är uppe själv iallafall. De andra sover fortfarande. Lång sovmorgon för deras del, men gissar på att de snart vaknar de med.

Jag njuter iallafall av den ensamma tiden man får innan de andra har vaknat. Jag kunde somnat om innan men steg upp bara för att kunna sitta ensam i tystnaden en stund.

Av Debora Persson - 16 december 2012 21:38


  Mammas lilla bebis, 343 dagar! Snart fyller du 1 år! Gudars skymning vad tiden går fort!

 

Av Debora Persson - 16 december 2012 21:20

Idag är det tredje advent alla redan! Och jag som inte ens har hunnit köpa ljus till adventsljusstaken får nog hoppa det detta året...

Idag har vi iallafall tagit det lugnt. Någon sovmorgon blev det icke men det gör inte så mycket heller för den delen.

Vi gjorde ett besök hos barnens farmor och farfar och därefter ett besök hos mannens mormor.

I morgon är det måndag och ny vecka åter igen. Gud vad veckorna susar förbi nu när man redan är så stressad inför nästa år då mammaledigheten avslutas och Vilmer börjar dagis i januari. Kommande vecka har vi fullt upp med massor planerat. Mycket att göra nu innan jul!




Av Debora Persson - 16 december 2012 08:39

I fredags begav vi oss iväg till Malmö.

Vi åkte och lämnade barnen hos min mamma vid 14.30 Det gick bra att lämna och inga problem med ledsna barn. Vilmer var lite gnällig men det var för att han var hungrig.

15.15 hämtade mannens bror och sambo oss och vi begav oss iväg.

När vi kom till hotellet i Malmö hade vi en stund på oss innan vi skulle iväg där vi bokat bord på Jensen's Bĝfhus så då satte vi oss i baren en stund.

Det blev grillad kyckling, grillade grönsaker och pommes till middag.

Efter middagen gick vi ner till stortorget och tittade på Musikhjälpen en stund innan kvällen avslutades i baren igen.



 


   

Lördagen hade vi kunnat få sovmorgon när vi inte hade någora barn som kunde väcka oss.

Vaknade dock ändå klockan 06. Hade sovit jättedåligt på natten, legat och snurrat mest och vaknat många gånger. En hel del ljud var det också då vi bodde längst ner precis vid gatan mitt inne i city.


Vid 6.30 steg vi istället upp och gjorde oss i ordning för dagen.

Vi åt frukost vid 8 och sen efter frukosten gick vi och la oss igen en stund innan det var dags att åka.

Det blev fotbollsshoppen (såklart) där det inhandlades mössor till våra pojkar.

Sen begav vi oss till Emporia för lite shopping. Herregud så stort det är, och de har lika många rulltrappor som butiker. Den som inte blir förvirrad där inne är riktigt duktig måste jag säga!

Vi är i stort sett klara med julklapparna men hittade en födelsedagspresent till Vilmer, lite kläder till barnen som de ska ha vid jul, en julklapp till  mig och lite annat hittade vi ändå. Mot slutet när vi var där så var där så pass mycket folk att man inte ens ville gå där längre. Sjukt mycket folk och när vi skulle äta så fanns det inte en chans att man skulle få mat denna sidan jul om vi ställt oss i de köerna. Dags att bege sig hemåt istället.


Runt (?) var vi hemma igen ungefär.

Vi åkte för att hämta hem våra pojkar som jag höll på att sakna ihjäl mig efter men de var inte hemma då de var i Kristianstad med mamma och mormor så vi fick åka hem utan dom. Mamma fick komma och lämna pojkarna några timmar senare när de kom hem.

Även i fredags var de i Kristianstad då de var hembjudna hos moster Kakka på middag.

De hade iallafall haft det bra och varit snälla och duktiga. :)


Av Debora Persson - 16 december 2012 08:25

I torsdags var det ju kalas för min mormor som fyllde år.

Mycket folk, mycket mat och fika.

Det bjöds på smörgårstårta och annat till oss som inte äter smörgårstårta.

Tårta och kakor.

 

 

Vilmer, lite lik Toker i Snövit?

Fikadags!

     


 


  Algot, mannen och Vilmerbooo


  Herr-Twitter   Världens finaste mamma!  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards