♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2012

Av Debora Persson - 6 december 2012 13:29

En lugn hemmadag idag.

Pigga och glada barn. Vi har precis haft en snabbesök av bovärden eftersom vårt element i vardagsrummet inte ville fungera så nu ska vi ha värme här igen.

Det blev tomtegröt och saftsoppa till lunch idag.

Maximilian gillade det, fast han var tveksam till om det skulle vara gott eftersom han trodde det var grädde och grädde gillar han inte.
 Men gröten var god tyckte han.

Däremot var lunchen ingeting för Vilmer.

Han stängde igen munnen efter ett par tuggor och vägrade uppna munnen förrän jag tog väck tallriken.

Inte ofta det händer ;)


Av Debora Persson - 5 december 2012 19:43

I måndags var det så pass mycket snö att Danne kom hem till oss så han och mannen tog ut båda pojkarna till lilla backen precis här utanför så de fick åka pulka.

Glada barn vill jag lova!  

Vilmer var lagom trött och rosig om kinderna när han kom in efter pulkarundan -->


Inatt är Maximilian den enda som sovit gott eftersom vi andra haft fullt upp med en kräkig Vilmer. Den lilla stackaren vaknade och spydde varje gång han väl lyckats somna om.

Men tillslut fick vi iallafall sova ett par timmar innan det var dags att stiga upp för dagen.

Maximilian den stackars vaknade dock med en tråkig ögoninflammation.

Han fick ta med sin pappa till vårdcentralen för att få en salva utskriven. Den stackars såg ut att ha varit i ett slagsmål så svullna hans ögon var!

Vilmer fick till en kräk på morgonen efter försöket att få i honom lite välling men annars har han varit pigg och glad resten av dagen.

Även Maximilian har varit pigg hela dagen.

Men i vilket fall har det blivit en innedag hela dagen.

Det jag har varit livrädd för är att det ska fortsätta vara kräk här i huset. Kräksjukan är det värsta man kan få. Absolut inget som är välkommet hemma hos mig!


Men som sagt. Vilmer är mycket piggare nu och Maximilians ögon har genast blivit mycket bättre och det syns knappt något i hans ögon längre.


Nu hoppas vi inte på att några fler insjuknar här hemma.

Av Debora Persson - 5 december 2012 19:38

I söndags begav vi oss ivög till Barnens Lekland. Vi mötte upp min pappa utanför eftersom han skulle med in och leka med oss.

Det blev en massa spring och lek innan vi tog en paus för att fika lite. Sen efter någon timme var det dags för pappa att bege sig hemåt medans vi stannade kvar en liten stund och lekte.

Efter vi lekt åkte vi och tittade lite i affärena innan det blev en runda inom min mormor och morfar.

En bra dag med andra ord!

                   

Av Debora Persson - 3 december 2012 21:41

Har inte hunnit med att uppdatera här och inte hunnit lägga in några bilder heller idag. Det får bli i morgon istället helt enkelt.

I morgon och resten av veckan kommer Maximilian stanna hemma från dagis. De ringde tidigare idag till mannen och sa att det går magsjuka så jag vill absolut inte få in det innanför mina dörrar så vi riskerar ingenting. Det blir hemmalek hela veckan helt enkelt!


Maximilian och Vilmer har idag åkt pulka. Gissa om Maximilian var överlycklig?! Även Vilmner verkade tycka det var toppen!



Av Debora Persson - 2 december 2012 22:13

Ett litet snabbinlägg så här lite sent på kvällen.

Idag är det massor snö ute när vi vaknade i morse! Maximilian var såklart glad över det! :)

Även jag med ;) Nu kan vi åka pulka :)


Idag begav vi oss bort till Barnens Lekland- Mötte upp min pappa där som var med och lekte.

Efter några timmar begav sig min pappa och vi stannade en liten stund till innan vi åkte och tittade lite i affärerna. Sen blev det en runda till min mormor innan vi åkte hem.


Kommer bilder i morgon och då skriver jag mer! :)

Godnatt!

Av Debora Persson - 1 december 2012 21:48

Äntligen är det december!

Maximilian som längtat så efter att få öppna julkalendern!

Idag fick han äntligen göra det.

Chokladkalendern öppnade han dock inte så han får väl det dubbla i morgon :)


Playmobilkalendern

  


I dagens lucka gömde det sig ett litet föl..


   

Av Debora Persson - 1 december 2012 21:37

Igår klippte vi Maximilian.

Efteråt var han helnöjd, men han var dock lite bekymrad över at hans andra frisyr var borta. Han sa till mig att vi skulle köpa en ny frisyr.. :)

Efter klippningen fick det bli ett bad för Maximilians del.

Lillebror kom såklart för att titta på och avundas en hel del så tillslut fick han hoppa i han med.

Jösses, mina barn älskar verkligen att bada! Hela badrummet var dyngsurt efteråt!

Men två glada barn hade jag iallafall! :)


 

Innan sovdags igårkväll fick min lilla gullunge kvällsfika :)

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards