♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2013

Av Debora Persson - 6 januari 2013 20:35

Det är inte ofta det händer men ikväll häder det. Båda barnen sover och karln är borta någon timme till. Jag har slängt upp mig själv i soffan, blandat dipp och hällt upp chipsen.

Maximilian somnade efter middagen vid 18 idag och Vilmer somnade vid 19:30 ungefär.


Av Debora Persson - 6 januari 2013 15:54

Idag flydde mannen bostaden med en kasse öl.

Han och några kompisar skulle upp till de småländska skogarna och titta på hockey.

Vi här hemma tar det lugnt idag.

Jag har ägnat en bra stund åt att märka barnens kläder och har massor med kläder kvar att märka.

Nu ska Vilmer med börja dagis så det är många kläder som ska namnas så de inte kommer bort.

Vi har alltid märkt Maximilians kläder men ändå har massa kläder försvunnit. Har kanske missat märka något plagg eller så har det kommit bort ändå men nu passar jag på att märka hans kläder som inte tidigare varit märkta och även nya kläder han fått de senaste månaderna.

Mössor, vantar och andra ytterplagg ska med märkas.

Det är ett riktigt tråkigt jobb att märka en massa kläder men det är nödvändigt.

 

Av Debora Persson - 5 januari 2013 20:52

Idag begav vi oss iväg till Kristianstad för en heldag där.

Jag och Maximilian skulle se på De Fem Legenderna på bio. Detta var hans första biobesök och jag måste erkänna att jag var lite nervös inför detta första besöket. Han har så mycket spring i benen och ni som känner honom vet att vill han något så ska det bli så helt enkelt. Han är envis som en gammal get och han ger sig inte förrän han vinner. Så därför var jag lite nervös att han skulle vilja bege sig ut från bion mitt i filmen och kanske ställa till en scen om han inte fick det.

Men samtidigt visste jag att detta skulle gå bra ändå.

Men det gick så mycket bättre och vi hade det så mysigt! Visst var han uppe och gick ett par gånger men vi hade platserna längst upp och längst ut så ingen stördes av att han gick i trappan. Vi hade dubbelsäte så Maximilian kunde ligga ner och titta på filmen om han ville.

Popcornen vi hade köpt som han hade sett fram emot var inte så intressanta när väl filmen började.

Vi hade iallafall jättemysigt! ♥

 


Av Debora Persson - 5 januari 2013 08:18

God morgon!

Här är alla uppe förutom Maximilian som fortfarande sover så gott.

Men snart får även han stiga upp så vi kommer iväg i tid när vi ska iväg sen :)


Igårkväll hade Vilmer det jobbigt när han somnat för natten.

Han fick jobbig hosta och täppt näsa som väckte honom hela tiden.

Att förkylningen inte vill lämna honom.. Men det är på kvällarna han har det jobbigt. Dagtid är han glad i hågen! :)


Nu blir det lite frukost för våran del!! 


Bio

Av Debora Persson - 4 januari 2013 18:41

Idag har vi tagit det lugnt, vi har varit och handlat och i eftermiddags tog vi en promenad i Nytorpet med barnens farfar.

Fast man inte gjort särskillt mycket idag så är jag dödstrött.  

Det är ett jäkla levande här hemma och barnen är totalt rastlösa. Vi saknar dagis!
 Tror barnen behöver komma bort från sina päron och leka med andra barn nu :) Fast vi senaste tiden har haft fullt upp med jul, nyår, utflykter och födelsedag så är det nog idag som vi har kunnat ta det lugnt utan att stressa om någonting.


Häromdagen bokade iallafall jag två biljetter till De Fem Legenderna på bio.

Jag och Maximilian ska gå på bio. Maximilians första biofilm blir det.

Maximilian är taggad till max för detta tillfälle men mest längtar han nog till popcornen ♥

Så medan jag och Maximilian myser på bio så får pappan och lillebrorsan roa sig hemma hos min lillasyster under tiden.

Gå på bio blir ett bra avslut på jullovet för Maximilians del. ♥♥






  

Av Debora Persson - 3 januari 2013 18:47

Idag har vi haft yttligare ett litet firande för mig här hemma.

Pappa och lillebror kom hit i eftermiddags och fikade med oss. Jag fick fina blommor och massa pengar som går till kameran. Efter lite närmre snabbräkning på mina födelsedagspengar så har jag fått ihop för kameran och lite till så ska se om jag hittar ett objektiv till kameran. =)


Blommor från Kalle och Sofie.

 

Pepparkaksmuffins

 

Vilmer

 

Av Debora Persson - 2 januari 2013 20:17

I eftermiddags fick vi besök av mamma, Algot, Göte, mormor och morfar. Och de små hundarna.

Men innan de kom så plingade det på dörren och när jag öppna så stod där en kvinna med en stor bukett med fina blommor!

Blommorna hade min storebror med sambo i Umeå skickat till mig!   

 

När sen gästerna kom blev det lite mat och sen blev det fika. Jag hade bakat pepparkaksmuffins med frosting som gick hem hos allihopa!

Vilmer var glad i hågen under kalasets gång medans Maximilian fortfarande hade feber som inte ville försvinna så han var inte så jättepigg och satt mest och myste i soffan med de andra.

         


Vilmer visade gärna upp att han kunde stå själv, men att visa att han kunde gå helt själv ville han absolut inte.

Honom går liksom inte lura tydligen.. :)

Fick jättefina presenter idag och förutom det jag fick av mina pojkar i morse fick jag ett presentkort skickat till mig av min farmor med man, blommor av både bror och mormor och morfar, bok, chokladask, baktillbehör och pengar som går till min systemkamera.


Och tack allihopa för alla gratulationer idag på sms, telefon, fb och allt vad det är!


Av Debora Persson - 2 januari 2013 13:57

Hipp hipp Hurra

för idag är det min da´!

Och min kusin som också fyller 12 år idag.  

Själv blir jag gammal som gatan, 25 år. 25 år är en hel evighet!


Idag är vi lite trötta. Maximilian fick hög feber igår och natten har därför varit ganska jobbig. Mellan 24-02 fick jag ligga inne hos honom som en kringla i hans lilla säng innan han äntligen fick i sig lite alvedon. Han låg och yrade en massa om att han inte hade några pengar, att något var farligt och att vi skulle jaga något. Sötnöten. Jag sov därför ingenting den tiden när jag var inne hos honom och därefter fick jag springa in till honom flera gånger när han ropade. Tillslut fick vi ändå sova.

Mannen var iväg och jobbade i morse när vi vaknade så honom såg vi inte förrän senare på förmiddagen.

Men lite presenter fick jag ändå av mina pojkar. Chokladask, tidning och lotter. Och så får jag ju pengar till systemkameran med såklart.


Fick ett samtal från Indien med innan där de hälsade grattis. Det är min farfar med fru som befinner sig där nere och gottar sig i solen och värmen.

Om en stund kommer min mamma och mormor med familjer. Har hunnit baka lite så nu tänker jag ta det lugnt en stund innan det blir livat. :)






Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards