♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Debora Persson - 21 februari 2013 08:57

Det går egentligen inte en dag utan att jag tänker på min kommande operara-ut-visdomstand-dag.

Jag har fortfarande inte fått någon tid och dag men vi närmar oss april och troligtvis är det då jag ska göra det.

Jag är livrädd ärligt talat och blir inte lugnare av att läsa på hur andra upplevt det. Man vill ju veta ungefär hur det görs och folk skriver riktiga skräckhistorier (och icke-skräck historier) och jag känner att jag troligtvis kommer att dö.

Jag kommer behöva så pass mycket lugnande att jag kommer vara påverkad en vecka framåt. Är inte alls bekväm av att de kommer skära upp mig och kraffsa med läskiga verktyg, såga i tanden för att dela den och sen plocka ut den i bitar och sen sy i mig. Folk skriver att det inte gör ont under operationen för de får typ 7 bedövningssprutor men de hör hur hela huvudet knakar och sprakar och efter operationen så är det olidligt. För min del känns det som om jag kommer behöva sjukskriva mig en månad efter visdomstanden är borta  för jag kommer ha psykiska problem över denna upplevelse.

Och säkert, för att ha oturen på min sida kommer jag få en praktikant som kommer ha dö på mig.

Dessutom läste jag att om inte kirurgen är riktigt haj på det han gör så kan han knäcka hela käken! Jösses vad man är taggad för detta!


Nej, nu ska jag låsa in mig och plugga några timmar hade jag tänkt!


 

Av Debora Persson - 20 februari 2013 21:27

Mina små älsklingar!


   

Av Debora Persson - 20 februari 2013 19:57

Idag har det faktiskt inte hänt så värst mycket vill jag säga. Jag var i skolan en stund innan och sen var vi iväg och handlade em hatthylla bland annat. Den som finns i huset just nu är den årsmodell från 1800-frösihjäl ungefär så där ville vi ha en ny.

Eftermiddagen och kvällen har varit lugn. Båda pojkarna ligger i sina sängar men ingen av dom sover. Konstigt nog. Vilmer brukar sova för en timme sedan annars.

Det kommer bli soffläge nu resten av kvällen. :)

Av Debora Persson - 19 februari 2013 20:02

När man packar och donar så hittar man alltid kul saker.

Hittade en massa gamla bilder från när vi var mini!



En liten Debbie

 

Lille Kalleponken, en napp i varje näve och glad i hågen! (å ja det är jag bredvid)


En ännu mindre Kalleponke!

   

En liten Kalleponke och en liten Debbie

 

Liten Debbie

 

Två kladdfisar i form av David och Debbie

   

En liten Algot

  

En liten Algot

 

Kalleponken och Algot på Lalandia

   
   Oops, inga bilder på lillasyster? Får leta reda på en saftig bild på henne med! :)

Av Debora Persson - 19 februari 2013 10:16

I morse var det döööjobbigt att stiga upp men jag skulle ju till skolan så det var bara att sätta igång.

En timme i skolan skulle det bli eftersopm den andra lektionen jag vanligtvis har var inställd. Ut och pulsa i snön och iväg till skolan. Jag och en annan tjej sitter och väntar en stund men ingen lärare, dörren är låst och inga andra elever. Vi satt och väntade lite eftersom det är ganska luggigt att gå på dessa lektionerna. Ibland startar lektionen 20 minuter senare än vad den borde, ibland slutar vi 20 minuter tidigare och ibland glömmer han tiden och vi får gå 10 minuter senare. Så ja, idag väntade vi en stund innan vi gick och kollade vart han tagit vägen.

Han har visst semester denna veckan. Jaaaahaaa. Varför har inte vi fått veta det för? Jag är lurad.


Det var bara att bege sig hemåt igen dårå. Om en stund skickar jag iväg pojkarna så jag kan få plugga lite i fred sen. Har massor att göra idag!


Av Debora Persson - 18 februari 2013 18:13

Idag var jag ledig från skolan då den enda lektion jag har på  måndagar var inställd eftersom läraren är på semester så vi begav oss iväg för en lekdejt, jag och Vilmer.

Vi åkte till Ida och Hampus medan mannen och Maximilian åkte hem till mamma där bara lillebror var hemma och umgicks med honom under tiden.

Efter några timmar blev jag och Vilmer hämtade och vi skulle bege oss till tågstationen för att lämna Algot som skulle åka till lillebror Kalle ett par dagar.

När vi lämnat Algot på tåget åkte vi hem lagom trötta efter all lek.

Efter middagen har jag hunnit med att plugga lite medans Vilmer vilat. Är dock inte på världens bästa plugghumör men det brukar mest komma till kvällen så får väl lust att plugga lite till lite senare. :)


Bilder från igår när vi höll på att packa. Dock så packade vi inte ner barnen =)

   


Av Debora Persson - 18 februari 2013 17:37



 

Jag tävlar om ett valfritt paket med namnnappar från namnnappen.se inne hos Debbie- Mamma till två prinsar. Du hittar tävlingen HÄR!

 


Tävlingsreglerna är enkla! Du väljer själv hur många alternativ du väljer och ju fler alternativ du väljer desto större chans har du att vinna.

  • Gå in på namnnappen.se och titta efter vilka nappar du vill ha om du vinner, och vad det ska stå på napparna. Kommentera i detta inlägg.
  • Kopiera text+bildtext och tipsa om tävlingen på din blogg. Skicka sedan med en direktlänk i en kommentar här. 
  • Tipsa om tävlingen via facebook, skicka länk i en kommentar.
  • Gilla namnnappen på facebook. Skriv sedan i en kommentar i vilket namn du gillar med på facebook.

Tävlingen avslutas 25 februari klockan 21.00

 

 

Av Debora Persson - 17 februari 2013 19:53

Dagen har som sagt varit lugn. Maximilian har inte visat något av någon feber resten av dagen. Feberfri men däremot så slockande han i över två timmar i eftermiddags och tog igen den sömn han missade i natt.

Annars har vi inte gjort mycket idag. Gjorde ett tappert försök till att plugga lite innan när Maximilian sov och Vilmer tog en eftermiddagslur men precis när jag satt mig ner så vaknade båda herrarna. Vilmer ville absolut inte sova. Packat två lådor har vi med gjort idag.

Nu blir det soffläge en stund innan det blir läggdags. Är väldigt trött ikväll så förhoppningsvis får jag sova gott denna natt och förhoppningsvis så drömmer jag inte om att jag har döda människor runt om mig som försöker stjäla mina barn! :)



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards