♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Det här med sura grannar....

Av Debora Persson - 1 mars 2013 16:43

Något som är bra med att flytta är att man slipper sina sura grannar i trapphuset.

Sen jag flyttade hemifrån vid 17 års ålder har jag alltid haft grannar som inte förstått att om man bor i lägenhet så får man räkna med att det inte är tyst i graven alltid. Eller så har dom velat döda mig. Det hände mig när jag precis flyttat hemifrån.

Min granne som var en galen kvinna vars bästa vänner var sprit och knark och gud vet vad, kom ut en morgon när jag skulle gå till skolan med en stekpanna i handen och sa att hon skulle slåihjäl mig eller liknande.

Ofta låg det fyllegubbar utanför min dörr och vrålade för de inte blev insläppta till kvinnan brevid mig. Vi ringde ofta polisen så de fick komma och hämta upp dom en efter en. Låg man och sov så kunde kvinnan få ett ryck klockan 04 på morgonen genom att vrida upp volymen på det högsta och spela dansband tillsammans med att försöka sjunga i takt. Eller så började hon slå och banka på saker. En gång när mannen skulle hem till mig och han öppnade porten för att gå in så låg kvinnan på alla fyra och höll i mattan som alltid finns nere vid entren. Han gick förbi henne och då fick han utskällning för att han inte torkade av sig skorna och sen levde hon rövare.

En annan gång levde hon och en annan man rövare i trapphuset precis innan jag skulle bege mig iväg mot jobb så jag vågade inte gå ut. Fick ringa mannen så han och en arbetskollega fick lämna jobb för att åka och hämta mig.

Hon levde på socialen och var väl inte så lätt att flytta på. Men hörde sen att hon tillslut fått flytta ut och då hamnat i en husvagn där hon hörde hemma.


Bor man i lägenhet så får man räkna med lite ljud och oljud.

Vi har grannar här i huset som klagar när barnen leker med bilar på golvet. Eller om de springer omkring och leker. Det kan dom vara sura över och klaga på, men att en ung kille kunde ha fest ofta klagade de inte på. Eller när fyllot på högsta våningen börjar möblera genom att släpa tunga möbler i trappan sent på kvällen endast iklädd morgonrock och alkohol är det heller ingen som klagar på. För dom vågar väl inte. Tror aldrig grannen här skulle öppna dörren och skälla på fyllot när han klampar i trappan men när vi går förbi så öppnar de gärna och klagar lite.

De bor under oss och såfort de tycker att barnen leker lite för högt så bankar de i sitt tak eller något. Men sen mannen ställde sig och stampade högt tillbaka i vårt golv har de inte bankat något efter det.

De kan annars ställa sig och banka och tycka att vi stör en söndagseftermiddag klockan 14.00 liksom.. Skillnad om det hade varit tisdag klockan 23.45 men då sover mina barn sen länge så den risken finns inte ens att grannarna skulle bli störda på lustiga tider..

De tackar inte om man håller upp dörren för dom när de kommer med nävarna fulla med matkassar.

Och dom hälsar inte när man möter dom i affären eller på gatan. I somras hörde vi frun sitta på balkongen och klaga över att fåglarna kraxade för mycket. Aldrig kan man vara nöjd. Om livet är så jobbigt för sådanahär människor så förstår jag inte varför man sätter sig själva i lägenhet. Flytta ut i skogen istället där man inte har några grannar.
Sitta och svära för sig själva.

När min själ, jag är glad över att flytta till hus, då har vi varken någon granne under oss, över oss eller precis intill oss. Guud vad skönt.


P.S Om jag blir en sur granne när jag blir gammal så skjut mig. D.S

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards