♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Scones & bussfärd!

Av Debora Persson - 23 mars 2013 19:50

Idag har vi minsann haft fullt upp här hemma!

Dagen startade med att mannen ställde sig och bakade scones medan jag snozade en stund till :)

Efter frukosten begav sig mannen iväg till huset och träffade sin pappa. De började lägga golvet i köket som nästan blev helt klart idag.

Jag var hemma med pojkarna och försökte packa och plocka lite men idag har Vilmer inte alls varit på det bästa humöret. De stunder han var vaken var han gnällig och trött. Jag la honom ofta i sin säng eftersom han var så trött men han sov inte särskillt länge utan han valde att ta ett gäng tiominutare istället så de små stunder han sov så hann jag med lite iallafall :) Och tur att Maximilian hade tålamod och kunde roa sig mestadels på egen hand :)

Men när mannen kom hem så var det Maximilians tur att roa sig. Han älskar att åka buss så det ville han göra. Jag och Maximilian klädde därför på oss och begav oss iväg till bussen. Vi behövde ändå handla lite till middagen och dammsugarpåsar så vi tog bussen in till stan och där hämtade mannen och Vilmer oss.

När vi satt på bussen så jublade Maximilian. Han tjoade och tjimmade. "KOM  IGEN BUSSEN, BRA BUSSEN! HEJA BUSSEN! JAAAA! BRA JOBBAT BUSSEN!" Tror busschaffisen blev glad över lite komplimanger! :)


Nu är iallafall vårt kök snart klart. Lite till på golvet som ska fixas och lite mer färg på något ställe på väggen. Jag ahr inte sett helt hur det ser ut men gissar på att det iallafall kommer bli betydligt mycket ljusare i köket nu när det är ljust golv och vita väggar. Innan var det ofärgade träpaneler och mörkbrunt plastgolv.. Kommer bli kanon!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards