♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Kalas, bytardag och flytt!

Av Debora Persson - 24 mars 2013 20:45

Idag har varit en riktig toppendag!

Maximilian har varit på barnkalas på McDonalds. Han lämnades klockan 10:30 och hämtades av min mamma klockan 12.

Under tiden Maximilian var på kalas kom det ett gäng starka killar och tjejer hit för att hjälpa oss flytta kartonger, köksbord och annat från lägenheten samt att tömma båda källarförråden. Allt skulle bort till huset. På ca 40 minuter var tre släp fyllda och de kunde köra första omgången till huset och sen åka och hämta det sista.

Klockan 12 när mamma och Maximilian kom hem så begav jag mig iväg till klädbytardagen för att handla barnkläder.

Maximilian är redo för kalas. Lillebror vill oxå följa med!

 


Innan klockan 12 hade jag iallafall hunnit råka ta sönder en spegel som stog inne i stora garderoben.

En ganska stor spegel så om man får 7 års olycka så lär jag få 14 års olycka nu. Men å andra sidan var det bra att den kraschade i golvet för väggfästerna till spegel är borta så vi har haft spegeln i garderob i ett par år för vi har inte vetat vart vi skulle göra hän den eftersom vi inte kunde sätta upp den på väggen. Nu slipper vi bekymra oss över vart den ska ta vägen iallafall. =)


Klockan 12.30 började bytardagen och jag var lite sen så Patricia som jag skulle dit med hann gå in innan jag kom. Det var nästan omöjligt att hitta henne där inne sen för fy för den lede vad mycket folk det var! Man kom varken fram eller bak där. Till slut hittade jag iallafall Patricia bland alla människor. Även hon hade hittat lite kläder. Själv hittade jag iallafall 1 par foppatofflor till Maximilian och 1 par till Vilmer. Jag provade en toffla på Vilmer när jag kom hem och när jag skulle ta av honom den så blev han vansinnig. Därefter gick han runt med sina små tofflor i flera timmar. Toknöjd över mammas köp!

Sen hittade jag 1 par gummistövlar till Vilmer, 1 Astrid Lindgren lottospel, en plånbok till Maximilian, 1 par badbyxor till Vilmer, en swimcoach till Vilmer, 2 par shorts, 4 par byxor, 1 pyamas, 1 skjorta, 1 linne, 2 långärmade lite tjockare tröjor, 4 långärmade lite tunnare tröjor samt 8 t-shirts till barnen.


Efter att sen få stå i kö i över en timma kom vi äntligen ut. Jag var 425 kronor fattigare men mycket kläder rikare. Och jag fick ju faktiskt en hel del för de pengarna. Det var ju ändå Esprit, Villervalla och ME&I kläder som också fick följa med hem i kassarna. Efter bytardagen gick jag hem till huset där mannen, mannens pappa och Danne befann sig. De har gjort en massa i köket och det börjar se ut som ett riktigt bra hem nu! =) Mycket ljusare kök än vad det var sist jag såg det!

Sen kom jag ner i källaren... HELA gillestugan är proppfull med lådor! Från golv till tak! Jeeeesus! Hur mycket prylar har man egentligen!?

En sak är säker iallafall, när vi flyttat in så måste vi gå igenom allt och göra oss av med det som inte behövs längre. Nu var ju ändå väldigt mycket av det i gillestugan saker som vi faktiskt använder och som vi precis packat ner men nu kommer vi ju inte ha några källarförråd på samma sätt där vi kan förvara allt som inte används så mycket får vi gå igenom för jag vill inte ha gllestugan som ett förråd utan det vill jag kunna använda som ett rum också! Så man åtminstone skulle kunna kasta ner gubben där om han är på dåligt humör ;)


När jag kom hem till lägenheten hittade jag mamma sitta och läsa i soffan, Maximilian sov i sin fåtölj som var i soffan och Vilmer sov i sin säng. Mamma verkade ha haft en lugn barnpassning iallafall ;)

Maximilian vaknade när jag kom hem.

Han berättade sen hur han haft det på kalaset. De fick sjunga "ja må han leva", han åt kyckling och de fick gå in i köket och titta på när de gjorde hamburgare.

Nu har jag själv haft kalas på McDonalds när jag var lite och minns hur det var och dessutom ahr jag jobbat på McDonalds sen urminnes tider så vet hur det går till men Maximilian berättade och tyckte det var väldigt häftigt :)

Sen berättade han att det bor en isbjörn på McDonalds. Han bor i stora frysrummet och de fick gå in där och titta. Nu såg de ingen isbjörn i frysen för den sov men han berättade att det var jääääättekallt där inne. När han berättade det minns jag själv när jag hade kalas på donken hur vi tittade efter den där isbjörnen. :)


       




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards