♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Tapeter & Trädgårdsmässa

Av Debora Persson - 27 mars 2013 20:12

Igår blev det ett besök hos tandläkaren för min del. Jag har sen jag var hos tandläkaren sist haft en vass kant på tanden som lagats. Denna kanten har stört mig varje dag och tillslut fick jag tummen ur röven att ringa och be dom fixa den. De skulle slipa till tanden bara så det skulle inte ta så lång tid. Men eftersom den vassa kanten satt precis mellan två tänder så fick tandläkaren borra och fixa. Den vassa kanten försvann inte så fick borra och fixa lite till. Besöket tog inte 10 minuter utan det tog över en halvtimme. Men glad i hågen gick jag därifrån utan en vass kant och dessutom slapp jag betala.


Efter tandläkarbesöket begav jag mig till huset där pappa och mannen befann sig.

Pappa hjälpte oss att tapetsera om vardagsrummet. Och jag kan säga att det ser kanon ut där nu!

Det är vita tapeter med en fondvägg med röda rosor!

Tack pappa för hjälpen!


Medan pappa tapetserade så fixade jag lite i huset med, plockade fram lite lådor till barnens rum så de har något att leka med så fort vi flyttar in.

Barnen kom sen med till huset och hann träffa sin morfar innan han var klar med tapeterna och skulle sen bege sig hemåt igen.

Nu är det inte långt kvar till vi flyttar in och jag längtar så mycket.

Just nu är det kaos här hemma i lägenheten. Mycket nerpackat och mycket småsaker som åker ner i lådor i morgon.

Saker och ting ligger överallt och ingenstans.

Två nätter till och sen sover vi i huset!

Skönt!



Några timmar senare skulle jag ha helkväll tillsammans med min mamma.

Halv sex blev jag hämtad och vi skulle på en liten trädgårdsmässa inne i stan.

Vi lyssnade på föreläsning och åt buffé i restaurangen. Lite utställning på plats och annat smått och gott.

Jag vann balnd anant en blomsterbukett från blomsteraffären men den fick mamma av mig. Alla mina vaser är ju nerpackade! ;)

De 30 första bokningarna till mässan fick en goodiebag med sig hem och som tur var så var min och mammas bokning bland de första så vi fick lite smått och gott med oss hem därifrån. Bland annat en bok, kryddsax, en liten växt mm. :)

 


 
 
Ingen bild

Pelle

28 mars 2013 19:15

Hej!
Fin och välskriven blogg du har.
Usch det lät inte skoj med tandläkaren med skönt att du slapp betala.
Hoppas tanden blev bra efter att de hade lagat om den?

Trevlig Påsk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards